חדשות

משרד הבריאות הורה להפסיק את השימוש ב"מפרו" לטיפול בהפרעות שינה

משרד הבריאות אימץ את החלטת ה-EMA להפסיק את שיווק התרופה לאחר שנתגלו תופעות לוואי הקשורות לשימוש בתכשיר, הנכלל ברשימת התרופות הפסיכוטרופיות

משרד הבריאות הודיע כי הוא מאמץ את החלטת הרשות האירופית לתרופות, ה-EMA, והורה להפסיק את השימוש בתרופה "מפרו" המיועדת להרגעה ומשמשת לטיפול בהפרעות שינה. בישראל היא מיוצרת על-ידי חברת רקח.

בהודעה שפרסם משרד הבריאות בסוף השבוע נמסר כי ה-EMA החליטה על הפסקה הדרגתית בשיווק התרופה "מפרו" (מפרובמט). התרופה נמצאת ברשימת התרופות הפסיכוטרופיות (המשפיעות על מצב הרוח, הכרה-נפש) שיש בקרה מיוחדת על מכירה וניפוק שלהן. הסיבה להפסקת שיווק התרופה היא שהתכשיר מוגדר כגורם לתלות . בישראל, הודגש בהודעת המשרד, השימוש בה מועט יחסית.

ה-EMA החליטה להורות על הפסקת השימוש בתכשיר עקב תופעות לוואי (בלבול, אבדן ההכרה במיוחד בקרב מבוגרים וסכנת התמכרות), שמהן עולה כי התועלת בתכשיר איננה עולה על הסיכון. בישראל לא דווח על תופעות לוואי חריגות או על מקרי מוות כתוצאה מהשימוש בתכשיר .

הרשות האירופית העניקה פרק זמן של 15 חודשים עד להפסקת השיווק. בארה"ב לא נאסר בשלב זה שיווקו של תכשיר דומה המכיל מפרובמט. משרד הבריאות החליט לאמץ את הגישה שבה נקט ה- EMA. בישראל יופסק השימוש בתכשיר הזה תוך מתן זמן להתאמת תחליפים.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  תופעות לוואי,  תרופות פסיכוטרופיות,  מפרו
תגובות
מאיר בראל
08.02.2012, 07:18

שלום,

ומה עם השימוש באופטלגין שבמדינות האירופאיות המערביות ובצפון אמריקה אסור לשימוש ואילו בארץ השימוש בו נרחב.

בברכה

מאיר בראל

ד"ר רן ישראלי
09.07.2012, 15:27

מפרובמאט תרופה טובה ביחוד בתור אלטרנטיבה לבנזודיאזפינים ולתרופות z
אין לה תופעות לוואי ידועות בארץ
חבל להוציא אותה משימוש