חדשות

ההסדר הגדול בתולדות תעשיית התרופות: GSK נקנסה ב-3 מיליארד דולר

גלקסו-סמית-קליין קידמה שימוש לא מורשה בשתי תרופות והסתירה מה-FDA מידע לגבי בטיחותה של התרופה לסוכרת, אבנדיה

"ניו יורק טיימס" דיווח אתמול (יום ב') כי חברת התרופות הבריטית גלקסו-סמית-קליין (GSK) הסכימה לשלם קנס בסך שלושה מיליארד דולר במסגרת הסדר שהושג עמה ובו הודתה באישומי הונאה פליליים ואזרחיים שהוגשו נגדה בארה"ב. האישומים נגעו לקידום שתיים מהתרופות הפופולריות ביותר שלה, אף על פי שהשימוש בהן לא אושר. כן הודתה החברה כי הסתירה מה-FDA מידע הנוגע לבטיחותה של תרופה למחלת הסוכרת. על ההסדר דיווח משרד המשפטים של ארה"ב.

ההסדר הגדול בתולדות תעשיית התרופות: GSK נקנסה ב-3 מיליארד דולר (אילוסטרציה)

ההסדר הגדול בתולדות תעשיית התרופות: GSK נקנסה ב-3 מיליארד דולר (אילוסטרציה)

GSK הודתה באישומים המיוחסים לה ולפיכך לא הועמדה למשפט. סכום הקנס הוא הגדול ביותר מעולם בגין הונאה מצד חברת תרופות בארה"ב. "ההסדר הוא חסר תקדים בגודלו ובהיקפו", אמר סגן התובע הכללי של ארה"ב, ג'יימס קול.

ההסדר כולל תשלום קנס בסך מיליארד דולר ליישוב האישומים הפליליים ועוד שני מיליארד דולר ליישוב האישומים האזרחיים הקשורים לשיווק ולמכירת התרופות פקסיל, וולבוטרין ואבנדיה. כמו כן הסכימה GSK להידוק הפיקוח על מערך המכירות שלה מצד גורמי הממשל בארה"ב.

לפי האישומים שהוגשו נגדה, עודדה החברה שימוש בפקסיל בקרב ילדים, למרות שהשימוש בתרופה זאת לא אושר לבני פחות מ-18 שנה. החברה גם קידמה את השימוש בוולבוטרין, לא רק להפרעות דיכאון. עוד נטען נגדה כי בין 2001 ל-2007 הסתירה מה-FDA תוצאות שני מחקרים שלפיהם התרופה אבנדיה לטיפול בסוכרת מגדילה את הסיכון להתקף לב.

כפי שדווח קודם לכן, הנציגות הישראלית של GSK הגיעה להסכם פשרה ותשלם סך של 12 מיליון שקלים בתביעה ייצוגית שהוגשה באותו עניין בארץ. לידיעה

לדיווח המלא ב"ניו יורק טיימס"

נושאים קשורים:  חדשות,  FDA,  גלקסו-סמית-קליין,  אבנדיה,  פקסיל,  וולבוטרין
תגובות
ניר
04.07.2012, 19:38

כעת יש להמתין לחקירת ה-Eltroxin

סבתא אלה
13.08.2013, 18:23

אכן!!!!

miryam
15.08.2013, 11:43

הגיע הזמן שגם בארץ יהיה אפשר לתבוע את חברת התרופות על נזקים!