חדשות

אידלמן: על משרד הבריאות לפעול להגדלת משאבי מערכת הבריאות הציבורית

ד"ר אידלמן שיגר מכתב למנכ"ל משרד הבריאות ובו הביע את התנגדות הר"י לתכנית משרד הבריאות לצמצם את ההוצאה הלאומית על בריאות

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, שיגר בסוף השבוע מכתב דחוף למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור רוני גמזו, ובו הדגיש את התנגדותה הנחרצת של הר"י לתכנית משרד הבריאות שנועדה לצמצם את ההוצאה הלאומית לבריאות.

ד"ר אידלמן קרא למנכ"ל משרד הבריאות להגדיל את ההשקעה הנדרשת במערכת הבריאות הציבורית. "מערכת הבריאות במדינת ישראל זקוקה להגדלת משאבים", הדגיש ד"ר אידלמן במכתבו. בישראל של היום ההוצאה לנפש בשנה, במונחי כוח קניה, עומדת על כ-2,300 דולר. במדינות המתקדמות באירופה ההוצאה היא כמעט כפולה, ובארה"ב היא אף יותר מפי שלושה.

"ידוע לך היטב", כתב עוד יו"ר הר"י למנכ"ל משרד הבריאות "כי הרפואה המודרנית מתייקרת והולכת. החיסכון הוא על חשבון המטופלים, הרופאים ואנשי הצוות האחרים. במקום להגביל את המשאבים למערכת הפרטית, חובה על משרד הבריאות לפעול כדי להגדיל משמעותית את המשאבים העומדים לרשות המערכת הציבורית. זה תפקידו של המשרד".

למכתבו המלא של ד"ר ליאויד אידלמן

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  הוצאה לאומית על בריאות,  ההסתדרות הרפואית בישראל,  פרופ' ליאוניד אידלמן,  פרופ' רוני גמזו
תגובות
יעקב
10.09.2012, 11:15

הוא גם רוצה שר"פ בכל בתי החולים הציבוריים וזה בדיוק ההיפך ממה שיש לעשות.
יש לנקות את המערכת הציבורית מכל נגע של רפואה פרטית ולהעיף ממנה את כל אלה שמתחמקים מהעבודה והולכים לקליניקה / בתי חולים פרטיים.
רפואה ציבורית שוויונית - ללא שום אלמנט פרטי !!!