חדשות

הר"י להנהלת ביקור חולים: שלמו לרופאים מיד את מלוא השכר

בית החולים עבר זמנית לעבודה במתכונת שבת. ד"ר אידלמן מזהיר מפני נקיטת צעדים עקב "ההתנהלות הלא ראויה" של הנהלת בית החולים, השקוע במשבר עמוק

יושב ראש ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן שיגר ביום חמישי מכתב חריף למנהל בית החולים ביקור חולים, מר דב גולדפריינד, על רקע פגיעה קשה בתנאי ההעסקה והשכר של רופאי בית החולים.
במכתב תובע ד"ר אידלמן מהנהלת ביקור חולים לחזור בה לאלתר מ"ההתנהלות הבלתי ראויה" ולשוב ולשלם לרופאים את מלוא השכר, הזכויות וביטוח האחריות המקצועית שלהם (פירוט במסמך המצורף). הוא הזהיר כי אם לא יתמלאו דרישות אלו "לא יהיה מנוס מנקיטת הצעדים המחויבים והנחיית הרופאים בהתאם".

ד"ר אידלמן הוסיף :"הובא לתשומת לבנו, כי לפני מספר ימים הודעתם לרופאים, כי נכון לעת הזאת, אין דרך לשלם תשלומים אלו ואת הבאים, אלא אם כן יסכימו הרופאים לקיצוצי שכר של לפחות 10%. מיותר לציין, כי מדובר בהתנהלות בלתי ראויה המהווה סחיטה על-פי דין. כמובן, שאין מניעה לדון ולסכם על תכנית הבראה לבית החולים, אך זאת עושים במסגרת של מו"מ עם הארגון היציג ולא בדרך של איומים על פרנסתם וזכויותיהם של רופאי בית החולים". ד"ר אידלמן כתב את הדברים לאחר שנודע להר"י כי לא שולם שכר ספטמבר לרופאי ביקור חולים וכי ההנהלה נקטה בצעדים נוספים נגדם.

ביום חמישי הודיעו עובדי בית החולים ביקור חולים בהודעה משותפת עם ההנהלה הרפואית שלו כי בית החולים יעבור מעתה לעבוד במתכונת שבת. כן דורשים העובדים את התפטרות חברי הוועד המנהל של בית החולים ומינוי מנכ"ל מתאים, בעל ניסיון בניהול בית חולים. הוועד המנהל של בית החולים הודיע לעובדים כי 30% משכר ספטמבר לא ישולם להם. הצעד  הוגדר במכתב כ"מלווה מהעובדים בשיעור של 30%". עוד הודיע הוועד המנהל כי אין ביכולת העמותה שבבעלותה נמצא ביקור חולים לשלם לקרנות הפנסיה, לקרנות הגמל ולקרנות ההשתלמות את מרכיב הנלוות גם בגין השכר של ספטמבר.

בחודשים האחרונים קיבלו העובדים את שכרם בשני תשלומים: מחצית מהשכר ב-10 לחודש, והמחצית השנייה ב-25 בו. ביום חמישי הם התבשרו שבמקום המחצית השנייה יקבלו רק כ- 30% ממנו, והשאר ייכנס לחשבונם רק בסוף החודש.

יו"ר רופאי בית החולים, ד"ר אפי הלפרין, הוסיף כי הרופאים והעובדים דורשים מכל הגורמים האחראיים בממשלה לדאוג להמשך קיומו של ביקור חולים כבית חולים כללי וציבורי במרכז ירושלים ולהבטיח את מקום עבודתם של מאות הרופאים והעובדים המקצועיים הנדרשים לרווחתם של תושבי הבירה.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמור היה להיפגש ביום שישי עם סגן שר האוצר יצחק כהן למציאת פתרון דחוף למשבר. תגובת משרד הבריאות: "המשרד מודע להחמרת המשבר בבית החולים. משרד האוצר נמצא בסופו של תהליך לבדיקת המשך אופי פעילותו, בין היתר תוך שיתוף או מיזוג עם בתי החולים האחרים בירושלים, במגמה לשמר את המשך הפעלתו במקומו הנוכחי".

למכתבו של יו"ר ההסתדרות הרפואית

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  בית חולים ביקור חולים,  ההסתדרות הרפואית בישראל,  פרופ' ליאוניד אידלמן
תגובות