חדשות

אביגדור קפלן ימונה למנכ"ל הדסה; ייכנס לתפקידו בתוך שבועות

קפלן פורש מתפקידו כיו"ר קבוצת כלל ביטוח שבשליטת אי.די.בי. "אני רואה בתפקידי החדש שליחות ציבורית מהמעלה הראשונה ואתגר אישי עצום", אמר

אביגדור קפלן. צפוי להוביל תהליך הבראה (צילום: יח"צ)

אביגדור קפלן. צפוי להוביל תהליך הבראה (צילום: יח"צ)

אביגדור קפלן (73), שהיה בעבר מנכ"ל שירותי בריאות כללית, יהיה המנכ"ל הבא של בתי החולים "הדסה" בירושלים. כיום משמש קפלן כיו"ר קבוצת כלל ביטוח שבשליטת אי.די.בי. שהודיעה הבוקר לבורסה על פרישתו לתפקיד החדש. קפלן ייכנס לתפקידו במהלך השבועות הקרובים. מועצת המנהלים של הדסה, בראשות אסתר דומיניסיני, אישרה את המינוי.

המינוי הוכרז לאחר שוועדת איתור שמינתה מועצת המנהלים של המרכז ראיינה עשרות מועמדים. המינוי קיבל את תמיכת כל חברי מועצת המנהלים של הדסה, ובהם רופאים בכירים, וכן את תמיכת ההנהגה הלאומית של ארגון נשות הדסה באמריקה, בראשות הנשיאה מארסי נתן.

קפלן אמור להוביל תהליך הבראה אותו החלה "הדסה" ליישם לאחרונה, בשיתוף עם חברת הייעוץ "PWC – קסלמן את קסלמן", במטרה להיחלץ מהמשבר הפיננסי שבו שרוי הארגון. לצדו יתמנה מנהל רפואי, שיהיה אחראי על הפעילות הרפואית של הדסה ועל מנהלי שני בתי החולים של הדסה בירושלים.

"אני רואה בתפקידי החדש שליחות ציבורית מהמעלה הראשונה ואתגר אישי עצום", אמר קפלן. "אעשה כמיטב יכולתי לפיתוחה והתפתחותה של הדסה ולמילוי תפקידה המרכזי במערכת הבריאות הציבורית בישראל".

קפלן שימש יו"ר פעיל של כלל ביטוח מ-2008 וקודם לכן שימש כ-11 שנה כמנכ"ל החברה. הוא בוגר האוניברסיטה העברית בכלכלה וסטטיסטיקה ובעל תואר שני במנהל עסקים ובהנדסת תעשייה וניהול בטכניון. את הדוקטורט שלו, מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, קיבל על עבודה בנושא "התפתחות שוק ביטוח הבריאות הפרטי בישראל לצדו של ביטוח הבריאות הציבורי - בעידן חוק ביטוח בריאות חובה"‏. קפלן גם עומד כיום בראש תוכנית בתחום ההתמחות בביטוח ובניהול סיכונים, במסגרת לימודי מנהל עסקים בבית הספר לניהול של אוניברסיטת חיפה, במעמד של פרופסור נלווה.

תפקיד מנכ"ל הדסה פנוי מאז התפטרותו בתחילת השנה של פרופסור אהוד קוקיה (ממלא מקום המנכ"ל כעת הוא ד"ר יובל וייס). כפי שנמסר, התפטרותו של קוקיה נעשתה על רקע מצבו הפיננסי הקשה של "הדסה", שגירעונו צפוי להגיע השנה ל-200 מיליון שקל.

נושאים קשורים:  חדשות,  שירותי בריאות כללית,  פרופסור אהוד קוקיה,  אביגדור קפלן,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
נמרוד
11.05.2013, 17:28

כבודו של מר קפלן במקומו מונח אבל האם לא היה בנמצא בין הכוחות החדשים והטובים למצוא מנהל שאינו בן 73 ? מה קורה עם לקדם אנשים צעירים (יחסית). זהו נגמרו המועמדים הראויים בארץ? חבל שזו המדיניות וכך מתקבלות החלטות. ללא הגיון וללא שמץ של מחשבת תחילה!

דר' אסתר שובל
12.05.2013, 09:27

מצטרפת לדברי נמרוד.
יאללה,מספיק!!

יהושפט אלנפורק
12.05.2013, 10:18

מסכים עם הכותבים הקודמים. איך יכול להיות שבמקום מנהל מאוחדת ממנים מנהל לשעבר של הכללית ובמקום מנהל הדסה שוב מנהל פנסיונר של הכללית. או שיש כאן מגמתיות שאינה ברורה לי או שאין מנהלים טובים בארץ? איפה משרד הבריאות בכל הפארסה הזו? איפה רוני גמזו? מה קורה כאן?