חדשות

תואר פרופ' לבלה גרוס, מנהלת המחלקה הנוירולוגית בביה"ח בנהריה

פרופסור גרוס משמשת בתפקידה למעלה מעשור, ומתמחה בטיפול בחולים הסובלים משבץ מוחי, טרשת נפוצה, אפילפסיה וכאבי ראש

ד"ר בלה גרוס, מנהלת המחלקה הנוירולוגית במרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה קודמה לדרגת פרופסור.

פרופ' גרוס נכנסה לתפקידה הנוכחי לפני 11 שנים. היא שותפה בין השאר למחקרים בינלאומיים וישראליים העוסקים בטיפול בחולים שלקו בשבץ מוחי, טרשת נפוצה, אפילפסיה וכאבי ראש.

גרוס סיימה בהצטיינות את לימודי הרפואה בטכניון בשנת 1978 ואת ההתמחות בנוירולוגיה ביצעה במרכז הרפואי "כרמל" בחיפה. היא זכתה למלגה יוקרתית בבית החולים ע"ש הנרי פורד בדטרויט, מישיגן. כשנתיים התמחתה ב"מחלות שרירים ומערכת עצבים היקפית". בשנת 1988 שבה לישראל והתמנתה כסגנית מנהל המחלקה הנוירולוגית במרכז הרפואי כרמל וכמנהלת השרות הנוירולוגי בקופת חולים כללית במרחב גליל מערבי- חיפה. במקביל המשיכה בעבודתה המחקרית והקימה בפקולטה לרפואה בטכניון מעבדת מחקר העוסקת בהשפעת הטריפטופן ותזונה עשירה בשומנים על השרירים במודל חיה.

פרופסור בלה גרוס (צילום: בי"ח נהריה)

פרופסור בלה גרוס (צילום: בי"ח נהריה)

בשנת 2001 עברה השתלמות נוספת בארה"ב בנושא כאבי ראש ושבץ מוחי. עם חזרתה לישראל התמנתה למנהלת המחלקה הנוירולוגית ויחידת שבץ מוחי במרכז הרפואי בנהריה. תודות לה, יחידת הנוירולוגיה הפכה למחלקת הוראה המסופחת לפקולטה לרפואה של הטכניון, בה שימשה עשר שנים גם כראש החוג לנוירולוגיה. במהלך התקופה הזאת גם זכתה להוקרה כמרצה מצטיינת.

בעשור האחרון פרופ' גרוס מכהנת גם כיו"ר ועדת הבחינות הארצית בנוירולוגיה ואחראית לבניית תוכנית הלימודים להתמחות נוירולוגית במועצה המדעית.

מאז הקמת הפקולטה לרפואה של הגליל המסונפת לאוניברסיטת בר אילן, משמשת פרופסור גרוס כחברת סגל בפקולטה, בתפקיד ראש תחום הנוירולוגיה. היא גם יו"ר ועדת הבחינות של הפקולטה ואחראית על תוכנית ההוראה בנוירולוגיה.

פרופ' גרוס משתפת פעולה עם מנהלת המכון הגנטי במרכז הרפואי נהריה, פרופ' ציפורה פליק-זכאי בחקר מחלות תורשתיות נוירולוגיות באוכלוסיות ייחודיות בצפון הארץ. מקביל היא שותפה בוועדה הארצית בכתיבת ההנחיות הלאומיות לטיפול בשבץ מוחי. כאבי ראש ומחלות נוירופאטיות סוכרתיות.

עם קידומה לדרגת פרופסור אמר מנהל המרכז הרפואי בנהריה, ד"ר מסעד ברהום: "ב-35 שנות עבודתה זוכה פרופסור גרוס להכרה לאומית כקלינאית המחנכת דורות רבים ברפואה בכלל ובנוירולוגיה בפרט. הסטודנטים שלה שהתמחו בנוירולוגיה זוכים להישגים רבים לאומיים ובינלאומיים. היא פועלת רבות לקידום המחקר הקליני והמעבדתי במרכז הרפואי שלנו, שותפה פעילה במעבדת המחקר המתמקדת בחקר השינויים במוח במצבים של יתר לחץ דם ושותפה במחקרים בינלאומיים".

נושאים קשורים:  חדשות,  אוניברסיטת בר אילן,  פרופסור בלה גרוס,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה
תגובות
Omar
23.05.2013, 18:00

אני מברך את פרופסור גרוס על התואר

עדנה קוט
25.05.2013, 08:51

לפרופ' בלה גרוס אני מאחלת להמשיך ולתרום לנירולוגיה בישראל כפי שעשתה זאת שנים כדוקטור, כמורה ,מרצה ופעילה בחברה הנירולוגית. שאי ברכה .את דמות מובילה.
עדנה קוט

יוסי אביטן
30.05.2013, 15:27

בלה, היקרה

זכיתי להכיר את פרופ בלה כמטופל אקראי,
בלה מקצועית ללא עוררין, אצילה ומשרה רוגע על המטופל.

מהווה דוגמא אישית לחיקוי

קבלי את ברכותי

יוסי אביטן- מודיעין