אסתמה

Tiotropium משפר תפקודי ריאה, שיעור התקפים ושליטה על אסתמה, ללא קשר למאפיינים בסיסיים של המטופל

מחקר מצא, כי מתן יומי של Tiotropium במינון 5ug כתוספת לסטרואידים בשאיפה ול-LABA, בהשוואה לפלצבו, משפר תפקודי ריאות, מפחית שיעור התקפי אסתמה והחמרה באסתמה ומשפר שליטה על סימפטומים, ללא תלות בטווח רחב של מאפיינים בסיסיים, בקרב מטופלים עם אסתמה סימפטומטית חמורה

05.09.2013, 15:34
האזנה לריאות, תפקוד ריאות ודרכי אוויר (צילום: אילוסטרציה)

מטופלים רבים הסובלים מאסתמה נשארים סימפטומטיים למרות טיפול עם סטרואידים בשאיפה, עם או ללא בטא-אגוניסטים ארוכי טווח (LABAע, Long Acting Beta Agonist). הוספת Tiotropium לסטרואידים בשאיפה ול-LABA הראתה שיפור בתפקודי ריאות ובשיעור התקפים, במטופלים עם אסתמה סימפטומטית.

המחקר הנוכחי בדק אם היעילות של הוספת Tiotropium תלויה במאפיינים בסיסיים של המטופל/ת.

שני מחקרים אקראיים, כפולי סמיות, בעלי קבוצות מקבילות, שבדקו מתן יומי של Tiotropium Respimat במינון 5ug כתוספת לסטרואידים בשאיפה ול-LABA, בוצעו במקביל בקרב מטופלים עם אסתמה סימפטומטית חמורה.

אנליזה של תתי קבוצות של FEV1 מקסימאלי, FEV1, זמן עד להתקף (Exacerbation) הראשון, זמן עד להחמרת האסתמה ושאלונים של 7 שאלות על שליטה באסתמה בוצעו, על מנת לקבוע אם התוצאות מושפעות ממאפיינים בסיסיים של המטופל/ת.

912 מטופלים חולקו אקראית: 456 קיבלו Tiotropium ו-456 קיבלו פלצבו. Tiotropium שיפר תפקודי ריאות, הפחית שיעור התקפי האסתמה והחמרה באסתמה ושיפר שליטה על סימפטומים, בהשוואה לפלצבו, ללא תלות במאפיינים בסיסיים כולל מין, גיל, BMI, משך המחלה, גיל בעת התחלת המחלה ואחוז FEV1 מהצפוי כסקר ולאחר הפיכה.

מסקנת החוקרים היתה, כי מתן יומי של Tiotropium במינון 5ug, בהשוואה לפלצבו, משפר תפקודי ריאות, מפחית שיעור התקפי אסתמה והחמרה באסתמה ומשפר שליטה על סימפטומים, ללא תלות בטווח רחב של מאפיינים בסיסיים, כתוספת לסטרואידים בשאיפה ול-LABA, בקרב מטופלים עם אסתמה סימפטומטית חמורה.

מקור:
Kerstjens, H.A., Moroni-Zentgraf, P., Tashkin, D.P., Dahl, R., Paggiaro, P., Vandewalker, M., Schmidt, H., Engel, M. and Bateman, E.D., 2016. Tiotropium improves lung function, exacerbation rate, and asthma control, independent of baseline characteristics including age, degree of airway obstruction, and allergic status. Respiratory Medicine, 117, pp.198-206.

נושאים קשורים:  אסתמה,  tiotropium,  LABA,  סטרואידים,  סימפטומפים,  שיפור,  תפקוד ריאות,  שילוב תרופות,  מחקרים
תגובות