חדשות

משרד הבריאות ממליץ: חיסון חי־מוחלש לשפעת לילדים עד גיל 17

משרד הבריאות יפיץ בימים הקרובים את ההנחיות החדשות, וגם צפוי להבהיר כי אין צורך במרווח זמן בין החיסון החי-מוחלש לשפעת לחיסון לפוליו

משרד הבריאות ממליץ כי השנה יחוסנו ילדים בני שנתיים ועד 17 נגד שפעת בחיסון חי־מוחלש (פלומיסט) הניתן בתרסיס דרך האף, ולא בזריקה. חיסון זה מגן מפני ארבעה זני נגיף השפעת, במקום שלושה בחיסונים הקיימים.

ההנחיה בנושא הזה הועברה לקופות החולים עוד בתחילת יולי מד"ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות. בהנחיה נאמר כי פלומיסט יומלץ השנה כחיסון העדיף לילדים. רק בתחילת השבוע הושלם רישום החיסון בישראל.

מבצע החיסון לשפעת יחל בישראל בטרם הושלם מבצע החיסון לפוליו, שגם הוא נעשה בנגיף חי מוחלש. על השאלה אם אין צורך לשמור על מרווח-זמן של ארבעה שבועות בין שני החיסונים, אמר יו"ר איגוד רופאי הילדים פרופסור אלי סומך, ל"ישראל היום": "לא נרשמה לפוליו הגבלה עם חיסונים חיים־מוחלשים וכנראה שאותו הדבר יהיה עם שפעת. העמדה הקיימת היא לא להגביל".

משרד הבריאות מסר שהסוגיה נבחנה והוחלט שאין צורך במרווח זמן כלשהו בין תרכיב השפעת החי־מוחלש (בתרסיס) לבין תרכיבים חיים מוחלשים הניתנים דרך הפה". בימים הקרובים יופצו הנחיות ספציפיות בנושא הפוליו.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  חיסון פוליו,  נגיף חי-מוחלש,  חיסון נגד שפעת
תגובות