חדשות

מחקר: רופאות טובות יותר מרופאים באיכות הטיפול הניתן לחולים

לעומת זאת, מצא המחקר ההשוואתי שנערך בקנדה בקרב כ-870 חולי סוכרת, כי התפוקה בעבודה של רופאים גבוהה יותר מזו של הרופאות

במחקר שנערך באוניברסיטת מונטריאול שבקנדה והתפרסם השבוע נבחנה סוגיית העבודה הרפואית מבחינה מגדרית, על ידי השוואה בין רופאים לרופאות מבחינת איכות הטיפול בחולים ותפוקה בעבודה. התברר, כי בכל הנוגע לאיכות הטיפול הרפואי, הרופאות מעניקות את השירות הרפואי הטוב ביותר למטופלים בהשוואה לרופאים. לעומת זאת, התפוקה בעבודה בקרב הרופאים גבוהה יותר בהשוואה לזו של הרופאות.

לצורך המחקר נאספו נתונים בקרב מדגם של 870 חולי סוכרת בני 65 ומעלה, גברים ונשים, תושבי מחוז קוויבק. התוצאה: הרופאות קיבלו את הציונים הגבוהים ביותר באופן מובהק בנוגע לטיפול. הן היו צמודות יותר מהרופאים להנחיות גורמי המקצוע בדבר הטיפולים והתרופות שיספקו למטופליהן; הן נטו יותר מהרופאים הגברים לרשום תרופות שלגביהן יש המלצות מומחים וגם נטו יותר מהרופאים-הגברים לבנות תוכנית בדיקות מפורטת.

כשמדובר ברופאים ורופאות בגיל-הביניים, מצא המחקר כי 75% מהרופאות שלחו את מטופליהן לעבור בדיקות עיניים – לעומת רק 70% מהרופאים-הגברים שעשו זאת; 71% מהרופאות רשמו למטופלים את התרופות המומלצות לעומת 67% מקרב הרופאים-הגברים; 68% מהרופאות רשמו למטופלים סטטינים, לעומת 64% מהרופאים ו-39% מהרופאות שלחו את המטופלים לעבור בדיקות מלאות, לעומת 33% מהרופאים.

עם זאת, בכל הנוגע לתפוקה ולפרודקטיביות בעבודה, נמצא כי הרופאים הגברים מבצעים יותר פעולות. בממוצע, הרופאים הגברים דיווחו על ביצוע כמעט 1,000 פרוצדורות לשנה יותר מאשר הרופאות.

לקריאת הדיווח המלא לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  יחסי רופא חולה,  מגדר
תגובות