חדשות

תשע עבודות מחקר זכו בפרסים מטעם המועצה המדעית של הר"י

זו השנה השלישית שהר"י בוחרת עבודות מצטיינות שביצעו רופאים צעירים; הרופאים מייצגים חמישה מרכזים רפואיים שונים

תשעה רופאים צעירים מחמישה בתי חולים ברחבי הארץ זכו בפרס ההסתדרות הרפואית על עבודות מחקר מצטיינות במדעי היסוד. זו השנה השלישית שהמועצה המדעית של הר"י מעניקה פרסי הצטיינות אלו. ועדת השופטים כללה את פרופסור יורם שפירא, פרופסור יוסף לסינג ופרופסור יהודה שינפלד – ותקצירי עבודות המחקר מתפרסמים בגיליון החדש של עיתון "הרפואה".

מבצעי עבודות המחקר, בהנחיית בכירי הרופאים בתחומיהם השונים, באו מבתי החולים "רבין-בילינסון", "הדסה", "רמב"ם", "סורסקי-איכילוב" ו"ביקור חולים". התשעה הם:

ד"ר רועי הדר (א.א.ג, המרכז הרפואי רבין-בילינסון. עבודתו נעשתה בהנחיית פרופסור בני נגריס), על מחקרו שבו נבדקה השפעת ההחדרה של אלקטרודת שתל שבלול על הפיזיולוגיה של האוזן הפנימית. במחקר נבחנו דפוס הירידה בשמיעה והמנגנון הקשור בכך, באמצעות מדידות של כל שלב בניתוח החדרת שתל שבלול. העבודה נעשתה על מודל חיה.

ד"ר איגור ויינשטיין (ילדים, ביה"ח ביקור חולים בירושלים. בהנחיית: ד"ר אילן גור, מחלקת ילדים ופגיה) שבעבודתו פיתח אלגוריתם-מחשב המנבא אלח-דם מאוחר בפגים בעל משקל נמוך מאד (1,700 גרם בגיל 32 שבועות). המחלה אצלם קשה עם שיעורי תמותה ניכרים.

ד"ר שאול יערי (פנימית, הדסה הר הצופים, בהנחיית ד"ר שמחה שובל, מהיחידה להמטולוגיה בהדסה וד"ר משה גת מהדסה עין-כרם) על מחקרו בביטוי החלבון נסיוב (סרום) עמילואיד A במיאלומה נפוצה ובלימפומה ע"ש הודג'קינס המבוטא בעיקר בכבד, בשלב החד של התהליך הדלקתי.

ד"ר אלעד מליק (פסיכיאטריה, המרכז הרפואי הדסה, בהנחיית פרופסור עומר בונה) – שמחקרו עסק ביעילות אימון קוגניטיבי ממוחשב במבוגרים הלוקים בהפרעת קשב וריכוז המלווה בפגיעה בתפקודים ניהוליים כמו התנהגות מכוונת-מטרה.

ד"ר ענבל גולן טריפטו (ילדים, המרכז הרפואי סורוקה, בהנחיית פרופסור חיים ראובני, מנהל יחידת עור ילדים) – שמחקרה עסק בחסר ויטמין A בקרב פעוטות עם ברונכיאוליטיס.

ד"ר שחר גרונר (כירורגיה כללית, המרכז הרפואי רמב"ם, בהנחיית אלון וולף מהפקולטה להנדסת מכונות בטכניון) על מחקרו שעסק בפגיעה קהה מאחורי מגן (למשל אפוד מגן) תוך שימוש ב-MRI וב-CT, כאשר קליע או רסיס חודרים דרך אפוד המגן והחדירה היא בגלל האנרגיה הקינטית המועברת מהקליע או הרסיס – דרך אפוד המגן.

ד"ר אריה לורין שוורץ (פנימית, המרכז הרפואי סורסקי-איכילוב תל-אביב, בהנחיית הקרדיולוג ד"ר יאן טופילסקי) על תפקוד המו-דינאמי ותוצאות החלפת מסתם אורטלי (ה-וותין) בגישה המילעורית TAVI לעומת ניתוח SAVR והשתלת שתל מן החי ללא מבנה תומך בחולים עם היצרות מסתם קשה. מצב שצפוי לפתח חוסר התאמה בין שטח פני הגוף לשתל.

ד"ר יצחק שיבר (פנימית, הדסה, בהנחיית ההמטולוג פרופסור ראובן אור) – על הביטוי הקליני CB2 על-פני מערכת החיסון והשפעת THC דלתה 9 על קליטה ושיקום תאי דם לאחר השתלת לשד עצם (המחקר בוצע על מודל חיה, עכבר).

ד"ר דנה דנינו (ילדים, המרכז הרפואי סורסקי-איכלוב ת"א, בהנחיית ד"ר רונית אלחסיד, מומחית להמטו-אונקולוגיה) שמחקרה עסק בגידול והתמיינות חוץ-גופית של תאי לשד עצם של ילדים על גבי פיגום פולימרי תלת-ממדי לשם יצירת רקמה תלת-ממדית פיזיולוגית.

* הפרטים באדיבות מערכת "הרפואה"

נושאים קשורים:  חדשות,  פרס,  ציון לשבח,  ההסתדרות הרפואית בישראל,  המועצה המדעית
תגובות