חדשות

תחקיר: מנתחים באיכילוב דרשו עשרות אלפי שקלים מתיירים רפואיים

תחקיר שפורסם בתוכנית "עובדה" חושף חשד לקבלת כסף "מתחת לשולחן" על ידי רופאים בכירים בבית החולים "איכילוב"; צפו בתחקיר המלא

מנחת בית החולים איכילוב. (מקור: ויקיפדיה)

שלושה מנתחים בכירים ב"איכילוב" תועדו כשהם מבקשים שכר של עשרות אלפי שקלים בעבור ניתוח "תיירים רפואיים", בניגוד לנהלים ובנוסף לתשלום של אותם מטופלים לבית החולים; הפרטים נחשפו ביום שני בתוכנית התחקירים "עובדה"; המנתחים תועדו על ידי תחקירנית "עובדה", שהתחזתה לסוכנת תיירות רפואית, בעקבות מידע שקיבלה מערכת התוכנית על פעמים קודמות בהן דרשו תשלום פרטי.

המנתחים הם פרופסור צביקה רם, מנהל מחלקת הנוירוכירורגיה, פרופסור שלומי קונסטנטיני, מנהל  מחלקת נוירוכירורגיה-ילדים וד"ר יוסי פז, מנתח לב בכיר ויו"ר ועד רופאי איכילוב.

לצפייה בתחקיר "עובדה" המלא:

ד"ר יוסי פז תועד כשהוא אומר "25,000 דולר זה הניתוח, ועוד 30,000 שקל זה עבורי"; פרופ' צביקה רם תועד כשהוא אומר "שכר המנתח שלי זה 8,000 יורו", וכי הוא מנתח "בין שישה לשמונה" תיירים רפואיים בשבוע. ד"ר יצחק ברלוביץ', מנהל ביה"ח "וולפסון" ולשעבר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, חיווה את דעתו על התופעה, ואמר לתוכנית : "זה פלילי, זה שוחד".

פרופסור גבי ברבש (יח"צ)

פרופסור גבי ברבש, מנהל "איכילוב" (יח"צ)

למרות שבתחילה הכחישו את הטענות, ציינו המנתחים לאחר מכן כי מדובר בשכר על שירותים פרטיים נוספים שהמטופל צפוי לקבל. לפי מכתב שהפיץ בנושא מנהל בית החולים, פרופ' גבי ברבש, בחמישי האחרון, נכתב: "חל איסור מוחלט לגבות מהתייר או המלווים או המייצגים שלו כל תשלום נוסף או אחר שלא באמצעות מחלקת תיירות המרפא עבור הטיפולים הניתנים בבית החולים". המכתב גם מבהיר כי ביכולת הרופאים לתת ייעוץ בתשלום במרפאותיהם הפרטיות לתיירי המרפא, "ואין מניעה להפנותם לטיפול כאן אצלנו אחרי הייעוץ".

יש לציין כי בימים אלה עוסקת ועדת משנה של ועדת גרמן לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית בנושא תיירות המרפאה. הוועדה, בראשות הכלכלן פרופ' יוג'ין קנדל, אמורה לעסוק בהסדרת תיירות המרפא ובהקשרי הפעילות שלה בבתי החולים הציבוריים.

ביה"ח "איכילוב" מסר בתגובה: "הרופאים, נשוא הכתבה - הם רופאים מובילים, בעלי שם עולמי, מוערכים ומסורים, המקדישים את חייהם ללא מגבלת שעות, ימים, או לילות - לציבור החולים ולמחלקות אותן הם מנהלים. בנושא הכתבה, עמדת המרכז הרפואי היא ברורה - חייבת להיות הפרדה מוחלטת בין פרקטיקה פרטית לבין שירותים הניתנים (לרבות לתיירי מרפא) בתוך ביה"ח וחל איסור לקבל מחולים תשלום עבור שירותים (כולל ניתוחים) הניתנים בביה"ח. עמדה זו הובהרה בצורה ברורה גם לסוכני תיירות המרפא.

"נוהלי הטיפול בתיירות המרפא, שהיא תחום חדש ומתפתח, מצויים כיום בבחינה של ועדה מיוחדת שהוקמה על ידי שרת הבריאות. מרגע שהובאו בפני ההנהלה העובדות, חזרנו והבהרנו המותר והאסור בנושא ונקטנו בצעדים שמטרתם מניעת התנהגות בלתי הולמת בממשק של צוותי ביה"ח עם שירות תיירות המרפא".

גם הרופאים המנתחים עצמם פירסמו תגובה רשמית להאשמות. לדברי פרופ' צביקה רם ופרופ' שלמה קונסטנטיני: "מרבית זמננו מוקדש לרפואה הציבורית בבית החולים. על הניתוחים והטיפול שניתן למטופלים הישראלים איננו מקבלים כל תשלום נוסף. תיירים הפונים אלינו ומבקשים טיפול על ידנו באופן אישי, משלמים תמורה כספית בהתאם לצרכים שלהם והטיפול הכוללני הניתן. חשוב לציין: הטיפול באזרח הישראלי לא נפגע כתוצאה מניתוחים של תיירות מרפא. לא נעשים איפה ואיפה, לא ברמת הטיפול, באיכות הטיפול ובזמינות הרופאים למטופלים".

תגובתו של ד"ר יוסי פז: "הייתה אליי פניה של אדם שהציג עצמו כסוכן עצמאי של תיירות מרפא בקשר לניתוח מעקפים לתייר רוסי. הפנייה נעשתה אלי באופן אישי ולא דרך בית החולים. הפגישה התקיימה אמנם בבית החולים, אולם באותו מועד לא נמצאתי בתפקיד. למיטב זכרוני, ייעצתי לסוכן לבצע את הניתוח בבית החולים איכילוב הגובה תשלום עבור תיירות מרפא, תשלום שנועד בפועל לשיפור השירות לחולים הישראלים.

"למיטב זכרוני, הודעתי לסוכן כי עבור הליווי הרפואי על ידי לחולה הפרטי, התייר, אגבה תמורה כספית. לגבי לוח הזמנים, מכיוון שמדובר בחולה הנמצא בחו"ל, בפועל מדובר בעשרה ימים עד שבועיים מפתיחת התהליך, שהוא משך הזמן הרגיל להזמנת ניתוח במחלקה"

נושאים קשורים:  חדשות,  תיירות מרפא,  אתיקה,  שוחד רפואי,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב,  פרופ' גבי ברבש
תגובות
ד"ר צדיק
15.12.2013, 22:20

שוחד יעוור עיני צדיקים. שלא לדבר על שאינם צדיקים.
לאיזה שפל מדרדר מקצוע הרפואה ותפקוד הנהלות המוסדות הרפואיים.

מרגיש בודד כד"ר צדיק מיום ליום.

יוסי
15.12.2013, 23:42

אל תרגיש בודד,תרגיש פראייר...

מבקר המדינה
15.12.2013, 22:41

תבדוק מה קורה שם באונקולוגיה

ד"ר שילה לוטן
15.12.2013, 23:34

נתקלתי במקרי "תיירות מרפא". השרות הוא לעיתים קרובות על חשבון הטיפול באזרחים ישראלים, שהרי משאבי כוח האדם ומיטות האשפוז מצומצמים. מדוע "תייר מרפא" מקבל עדיפות בשירותים? לדעתי מדינת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה לוקסוס זה. יש לאפשר לתייר שרוצה לקבל שירותים רק בבית חולים פרטי.

משתומם
16.12.2013, 07:26

נכון. מבחירי הרופאים בעולם. זה בא ביחד עם רישיון לגנוב.
אגב, מי שיעבור על הכתבות של גב' מקובר על עשרת הכי טובים ימצא שכל הרופאים הבכירים שנמצאו אשמים בבתי משפט עברו דרך הכתבות שלה. עוד הוכחה מי שהכי טוב..... יכול לגנוב.

ספרו לי משהו חדש
16.12.2013, 22:44

איך יהיה כסף לשלם לה ולעיתון אם לא יגנבו???

משתומם
16.12.2013, 07:27

והכככככל ברשות ובסמכות מהצדיק הפרופ. ?????? ברבש!!!!

דר' רוטמן
16.12.2013, 08:18

להיות רופא מוביל אין אומר כי הם מנתחים טובים.
"ההובלה" במערכת הרפואית במדינתנו נקבעת על ידי ייחוס ולא על ידי כישורים.
הבעיה שהרופאים הטובים באמת נזרקים לשוליים ואזרחי מדינת ישראל מפסידים מנתחים מעולים וישרים.

רופאה מהשורה
19.12.2013, 08:29

דר' רוטמן היקר,
אני לא מכירה את שני האחרים, אבל אותך אני מכירה מביה"ח, ויצא לי להעזר גם בך וגם בפרופסור קונסטנטיני.
אתה מנסה להטיל רפש בכישוריו של הפרופ' וטוען שנדחקים לצד רופאים מוכשרים אחרים (מי? אתה למשל?).
לא יפה לרמז על קונקורנטים שלך שהגיעו לאן שהגיעו בחסד ולא בזכות.

דר' רוטמן
19.12.2013, 12:10

מודה לך על הערותיך.
אני לא מנסה להטיל רפש על אף אחד.
אני רק מסביר שמי שהגיע לעמדת הובלה איננו בהכרח המנתח הכי מוכשר ולצד נושא הייחוס ברור שהרופא כן צריך לדעת לנהל מערכת רפואית.
אבל צריך להבין שהריכוז הכוחני של חולים במרכז אחד ועל ידי מנתח אחד איננו משרת את החולים, הן מבחינת איכות הטיפול והן מבחינת הנגישות שהופכת ל-"פרטית" בסופו של דבר.
לעומתך, אני כן מזדהה ועומד מאחורי דבריי.
את כנראה, מוכנה אף להילחם עבור "כוכבים" מיוחסים שגם לא זוהרים מבחינה מקצועית וגם מנצלים את מעמדם הבנוי תלפיות באופן מלאכותי בכדי לנצל אותו "לקחת כסך שחור מהצד", כפי שראינו בכתבת "קצה הקרחון" בתכנית "עובדה".

אני רק שאלה
16.12.2013, 08:39

צריך להגיש תביעה ייצוגית נגדם ונגד בית החולים על כך שהתורים לאזרחים מן השורה התארכו בגלל השחיתות שלהם

איליה
16.12.2013, 08:45

כל הניתוחים ה"חינמיים" (למבוטחי קופות החולים=אזרחי ירשאל) מתבצעים בשעות העבודה מ-8:00 עד 16:00, ובד"כ אפילו מסתיימים לפני כן. על כן כל הניתוחים הפרטיים לרבות אלה ל"תיירי מרפא" אמורים להתבצע אחרי שעות עבודה הרגילות בבית חולים (לרוב אחרי שעה 15:00-16:00) דהיינו במסגרת שר"פ. בזה תיפתר הבעיה הרי מעט מאד אזרחי ישראל הולכים לניתוח בתשלום כאשר אפשר לקבל בחינם. בעית מיטות אישפוז (עומס) קיימת במחלקות פנימיות, במחלקות כירורגיות, אונקולויגות, אפילו נוירולוגיות - אין בד"כ אותה הבעיה או שתמיד אפשר למצוא פתרון. הרי תיירי מרפא לא באים לכאן לקבל טיפול בשל שפעת...

רופא בבית חולים ציבורי
16.12.2013, 09:37

בתי החולים הגדולים הפכו כבר מזמן ל-Money Makers ומתחרים אחד עם השני בסחיטת כספים מתיירי מרפא. מרדיפת הבצע הזאת נפגעים בעיקר אזרחי המדינה משלמי המסים, אבל גם השם הטוב של הרפואה שלנו. ראיתי איך זה עובד בארה"ב וראיתי איך זה מתבצע כאן: מערך מתוחכם של חור שחור ששואב לתוכו את התייר כדי שיקבל שירותים שלא לצורך(ייעוצים, הדמייה, ניתוחים נוספים). הרופאים ה"רגילים" במערכת מקבלים קדחת והחצופים(כמו ה"טאלנטים" של איכילוב) שמעיזים- עוסקים בגריפת השמנת.

דר' רוטמן
16.12.2013, 10:52

זאת דוגמא ל-"הון האנושי" של פרופ' ברבש.
עבור אלה הוא רוצה להנהיג שר"פ בבית החולים.
שר"פ "פלוס" הייתי קורא לזה.
ואוי לאוכלוסיית החולים במדינת ישראל אשר הפסידה מנתחים מעולים וישרים שנדחקו לשוליים.

ד"ר גורגי-ארדיטי רינה
16.12.2013, 11:50

תיירות מרפא הינה על חשבון האזרחים בארץ.!!!!

נתקלתי בזאת כשבעלי ז"ל נזקק לטפול כמוטרפי שבועי באונקולוגיה.
מיותר לציין ששנינו רופאים .והיינו צריכים להמתין מעל לשעתיים שתתפנה מטת טפולים.
הדבר צרם מאוד במיוחד היות ומדובר בחולה אונקולוגי קשה.
וכאן לא מדובר בכסף ,אלא בזמן וסבל לחולה ולמשפחתו המלווה
אז שלא יספרו לכם ספורים שזה לא על חשבון האזרחים הזקוקים לטפול

איליה
16.12.2013, 12:15

זה לא בסדר בהחלט. תיירי מרפא אמורים לקבל טיפול בשעות שר"פ שזה אחרי שעות עבודה רגילות של רופאי ביה"ח, לא בשעות העבודה ה"רגילות" אשר אמורות להיות מיועדות אך ורק לאזרחי המדינה/מבוטחי קופות החולים. אגב, כנ"ל גם לגבי מטופלים פלסטינים - הרי עבורם משלמת הרשות הפלסטינית ו/או הם עצמם, אז גם הם - לשעות שר"פ.

דר
16.12.2013, 12:55

הבושה היא לא הגנבה. הבושה היא ההתחמקות מאחריות ובכל הרמות. התרגלנו לכך אך תמיד זה מעכזב אותי שוב.

דר׳ מינה גורביץ
16.12.2013, 16:15

יהיה מעניין הערב בתכנית ״עובדה״, יש להניח שזהו רק קצה הקרחון של המציאות הקיימת בארץ, רק אלה שבמקרה נתפסו....

דר' רוטמן
16.12.2013, 18:11

אבל שיהיה ברור למי שלא ברור לו.
פרופ' ברבש יכול להחליף את הרופאים האלה ברופאים מעולים אחרים ללא כל קושי.

ספרו לי משהו חדש
16.12.2013, 22:37

הרפואה השחורה היא סיפור ישן נושן
רק שכאן - נוסף עניין תיירות -המרפא & הרשות הפלשתינאית
ובית -החולים מקבל ראשון רק את מי שמשלם יותר.
מספר הרופאים, האחיות הציוד הזמן -הכל מוגבל
ומה שהם מקבלים , בא על חשבוננו משלמי -המיסים והביטוחים המשלימים בקופות החולים.
ורק שתדעו שרבי ברבש שליט״א , לא רק יודע מהכל,
אלא גם בוחש בכל.
אוף , שוב חטפתי בחילה...
נראה מתי אצליח לקבל תור לרופא מובחר ...

ספרו לי משהו חדש
16.12.2013, 22:43

צודקת!!!

רופא מהנגב
17.12.2013, 00:43

כסדום היינו לאמורה נדמנו. אבל אנו הולכים בצלם של הענקים... ראו הכתבה מ- 4.12 על המחיר המופרך שגובים/ גונבים בתי-החולים בארה"ב. זהו המחיר להזנחה הפושעת של הרפואה הציבורית, וחוסר ההפרדה המוחלט מהרפואה הפרטית (והפיראטית). אבל ... גם הציבור לא יוצא נקי. חלק לא מבוטל מגבהות-הלב וחטא ההיבריס של הקולגות שלנו , נובע מהצורך של הציבור להשיג תמיד "את הטוב ביותר". לצורך ניתוח APPENDIX רוטיני ומציל חיים, אין צורך במנהל המחלקה; גם צינתור כלילי כולל הכנסת תומכן יכול לעשות בד"כ קרדיולוג מהשורה. ולצורך הערכה ראשונה של כאב גב, אין צורך במומחה הדגול לרפואת עמ"ש. אינני בטוח אם השוחד מעוור את עייני האנשים האלה (שנשבעו כזכור לטפל בכל אדם - אם מלך ואם אביון), אלא העובדה שפתחו להם שם, וכדי לתחזק אותו הם חשים צורך לצרף לשם זה תג-מחיר. לצערי אנו הולכים בנושא זה בעקבות ארה"ב, וחלק מכובד מגויי-העולם , למקום בו המיתוג - חשוב מהמוצר (וכן זה כולל גם את מספר המאמרים שאתה מפרסם בדרך). המוצר שלנו מבוסס כולו על חמלה, אהבת-אדם, ורצון לעשות טוב, תוך לימוד וחיפוש מתמיד. לצורך זה המציאו היהודים את הרפואה (וזה עדיין לא אומר שהרופא גם אם פילנטרופ צריך להשתכר שכר-רעב, ולעבוד בתנאי-עבדות). אנו בישראל מאמצים את מנהג הגויים - ומתרחקים מהרפואה, וממהותה של יהדותנו.

רופא מהמרכז
17.12.2013, 20:27

יפה דרשת

ד״ר אלמוני
17.12.2013, 05:29

בביה״ח שיבא עד לא מזמן בכל פעם שראינו תייר בשעות העבודה הרגילות ( כשהחולים ה״מקומיים״ נאלצים להתעכב) נתבקשנו לחתום על טופס שלשונו ״ אנו מצהירים שראינו את התייר שלא בזמן שעות העבודה״.
בעוד בית החולים מרוויח הון עתק על גבינו, לא קיבלנו שקל בתמורה ויתירה מכך נאלצנו להצהיר הצהרת שקר על מנת שהנהלת בית החולים לא ״ תיתפס על חם״.

איליה
17.12.2013, 09:44

זה אכן פשע.
אבל...1.האם נדרשת לחתום על ה"מסמך" רק כאשר ראית את התייר בפרוזדור בית החולים או שמא בדקת את התייר? 2.האם סירבת לחתום על המסמך המשקר או שמא חתמת? 3.אם אכן בדקת את התייר הנ"ל בשעות עבודה שלך - האם קיבלת כסף בתמורה? ואם כן - על מה אתה מתלונן כאן? הרי היית שותף לפשע הנ"ל.

יהודה ברק
17.12.2013, 11:25

נראה לי שהשבר הגדול של הרפואה הציבורית בארץ היייתה בהביתה הגדולה בשנת 1983 . כשמשרד האוצר בראשות השר מרידותרויקירו יקיר פלסנר, התעללו ברופאים והביאו אותם לשבות רעב. אז הבינו הרופאים שאם אין אני לי מי לי. לחיות על חשבון הציבור יכול רק ראש הממשלה. לקחת כסף בלי בושה יכולים רק מנהלי בנקים. להם יש אישור רשמי לשחיתות ולקיחת משכורות מושחתות ומטורפות. זה הגיע גם אלינו. חטוף ככל יכולתך. להזכירם שגם השביתה האחרונה הצליחה חלקית בלבד, כיוון שרכבה על גלי המחאה החברתית שהחלה לקראת סוף השביתה. במשך זמן ארוך מאוד. לא שמו עלינו עד שהגיעה המחאה והצילה את השביתה. רופאים רבים כואבים את הזלזול בהם. חלק מהרופאים מצאו דרך לעקוף את המערכת ולהרוויח יפה מאוד.
עיני אינה צרה בהם. כך מתנהלים הדברים במדינה.

איליה
17.12.2013, 14:00

ובמחשבה שניה...לא הייתי מאשים בעיקר את הרופאים המנתחים. לדעתי האשם (הגנב) בעיקרי הוא מנהל בית החולים (במקרה הנ"ל - גבי ברבש) בכבודו ובעצמו.
הרי התייר משלם אותו סכום כסף גם אם הוא מנותח בשעות עבודה רגילות, וגם אם אחרי שעות העבודה (בשעות שר"פ).[אינני רואה סיבה טובה לעשות הנחות ל"תיירי מרפא". אם אין להם כסף - אפשר לקבל טיפול בזול במולדתם]. ואולם אם הניתוח מתבצע מחוץ לשעות עבודה אז מגיע תשלום נוסף לכל המשתתפים כולל המנתחים (שכר המנתח),מרדימים,אחיות,עלונקאים וכו'. ואם זה תוך כדי שעות העבודה - מגיע להם רק שכר עבודה רגיל, לא מגיעה להם שום תוספת.אז...מי מרוויח את הסכום כסף ש"נחסך"? מי מחליט להכניס את ה"תייר" לניתוח בשעות עבודה או בשעות שר"פ? - נכון מאד: מנהל בית החולים בכבודו ובעצמו. בכל מקרה הוא יודע על זה, אחרת אי אפשר לעשות כזה דבר. וכיוצא מזה - את הכסף הנחסך (שכר מנתחים,מרדימים,עלונקאים...) מקבל מנהל בית החולים, כמובן בניקוי תשלומים עבור ימי אישפוז,שימוש בציוד,דמי חסות ושוחד לכל ה"מחפים" עליו (על אותו המנהל - הרי גם במשרד הבריאות אמורים לדעת על מה שקורה בשטח)

איזי
17.12.2013, 14:30

לא צריך ועדות לנושא השר"פ ותיירות המרפא, גב' גרמן ואדון קנדל.
עגל הזהב כבר כאן במלא כיעורו

איליה
17.12.2013, 16:07

ובמחשבה השלישית, אם וכאשר הניתוח הפרטי (לצורך העניין בתייר מרפא) מתבצע בשעות שר"פ, למי איכפת (למעט המנותח כמובן) איזה תשלום דורש המנתח? הרי המנתח X לא חייב כלום לאף אחד מחוץ לשעות העבודה שלו. הוא גם חופשי לא להסכים לנתח. ואז אם מגיע לקוח מחו"ל ורוצה להינתח אך ורק אצל רופא מסויים (לצורך העניין ע"י פרופ' קונסטנטיני), ולאותו רופא אסור לדרוש שכר שהוא חושב שמגיע לו, ואז הוא לא יעשה את העבודה - הרי מחוץ לשעות העבודה אף אחד לא יכול להכריח אותו....ואז המטופל מחו"ל לא מגיע להינתח בבית חולים מסויים (לצורך העניין איכילוב)...אז ההפסד כולו של בית החולים הנ"ל. ואם להרחיק לכת ולהשהות את הרופא הנ"ל מעבודתו, ואז הוא יעבור לעבוד בחו"ל - לצורך העניין בארה"ב שם יקבל הרבה יותר כסף מאשר בארץ, אז מקום שלו יתפוס נוירוכירורג אנונימי למשל מבית החולים נהריה...אז הרווח כולו של אותו רופא מנהריה - הרי מעבר למרכז הארץ זה קידום עבורו. אבל ההפסד כולו של הארץ לרבות הלקוחות מן הארץ בכלל אשר כבר לא יגיעו לידיים מצויינות של אותו המנתח המפורסם, ושל תושבי נהריה בפרט אשר בכלל יפסידו נוירוכירורג במקום הרי לא בהכרח מישהוא ירצה צעבוד בבית חולים פריפרי (ברור שפרופסור עם שם עולמי לא יעבור לעבוד לשם אלה לארצות הברית)

דר' רוטמן
18.12.2013, 08:05

תסלח לי איליה, אני נוירוכירורג ותיק ומכיר את כל הנשפות הפועלות במקצוע הזה.
הרופאים האלה לא עוברים בכלל את הממוצע ממבחינה מקצועית ביחס לנוירוכירורגים הבכירים האחרים בארץ.
ההיפך הוא הנכון, וזה הוכח בכתבה: אחד מהרופאים היה צריך להיעזר בתת-מומחה אחר בתחום בכדי לבצע את הניתוח כי הוא דווקא לא בקיא ולא מנוסה בעליל בניתוחי בסיס גולגולת (וכאן היה מדובר אפילו בביופסיה פשוטה בלבד!!).
יש נוירוכירורגים רבים הרבה יותר טובים משני הרופאים האלה אפילו בתחומם הספציפי.
ועל הזלזול שלך במנהל המחלקה בנהריה מגיע לך תגובה הולמת אישית ממנו.
מערכת הרפואה הציבורית רק מרוויח מהשעיית הרופאים האלו ושיהיה ברור לך שרופאים הרבה יותר טובים יכולים לתפוס את מקומם ובמהרה.

רופא
17.12.2013, 17:39

הם בכירי רופאים כי הם למדו והתאמנו על חולי איכילוב. אין רופא שאין לו תחליף.
הטיפולים בתיירים מתבצעים גם בשעות היום. כך שהתורים לחולים ישראליים כולל חולי סרטן מתארכים.
גם בכירי ההנהלה באיכילוב מקבלים תשלום עבור "יעוץ" לקרן מחקרים של בית החולים. הכסף לכך מגיע מהכספים הנגבים מתיירים.
מבחינה רפואית אין בקרת עמיתים על הפעולות שמבוצעות לתיירים כי ההערכה שלהם מבוצעת בלעדית כמו ברפואה פרטית על ידי המבצע. כך שאין בטחון שאכן כל הטיפולים אכן נחוצים רפואית.
ולכן הטיפול בתיירים במערכת הציבורית לא יפסק כי הוא משרת את כל המערכת חוץ מאותם חולים ישראליים שבכספם נבנה בית החולים ובכספם משלמים משכורת לבכירי הרופאים כדי שיוכלו ללמוד עליהם איך לטפל בתיירים.

איליה
19.12.2013, 11:01

1.ברור שלכל רופא יש תחליף. שאלה - האם ה"תחליף" שווה את ה"מוחלף" או לפחות מתקרב אליו ברמה מקצועית. ברור שכל רופא חושב על עצמו יותר טוב מאשר הקולגה הבכיר יותר שתופס את המקום הנחשק. אבל כאן לא מיותר לשאול חוות דעת של המטופלים - אצלי מי הם מעדיפים לקבל טיפול? ואת אלה התבטאו המון בפורום תחת כתבה ב-ynet
2. אם וכאשר תיירי מרפא מטופלים (=מנותחים) בשעות יום העבודה על חשבון אזרחי ישראל - מצב כזה בהחלט לא תקין ויש להילחם בזה בכל הכח. רפואה ישראלית - קודם כל בשביל ישראלים.

ד''ר משה פרסון
17.12.2013, 22:35

בארץ קיימים מספר בתי חולים פרטיים, בהם שלושת הרופאים - "גיבורי" כתבת ה"עובדה" יכולים לנתח תיירים וישראלים בלי להסתתר ולהתפתל, מחוץ לשעות עבודה בבית חולים ציבורי, אחרי הסדרת הצד הפורמלי לגבי פרקטיקה פרטית. תפקידו של משרד הבריאות הוא לדאוג, שהתנאים באותם בתי החולים יהיו בכול המובנים ברמה מספיק גבוהה, שתאפשר להעניק לחולים את הטיפול הטוב ביותר. בתי החולים הפרטיים הם חלק לגיטימי של מערכת הבריאות של המדינה. במיוחד בכל הקשור לתיירות מרפא הם מיצגים את רמת הרפואה בארץ.

איליה
19.12.2013, 11:06

ברור שככה אמור להיות. שאלה מה עדיף מבחינת אותם בתי החולים הציבוריים (הממשלתיים) הרי הפסד כולו שלהם אם לקוח פרטי (לצורך העניין תייר מרפא) מגיע לבית חולים פרטי ולא ציבורי

רופא בבית חולים ציבורי
18.12.2013, 13:24

הכתבה מעוררת הרבה תהיות:
א. האם דפוס הפעולה של הרופאים האלה חזר על עצמו או שמדובר במעידה חד פעמית...? (רוצה להאמין שכך קרה...)
ב. האם מנהל בית החולים נתן אישור רשמי (או בקריצה) לרופאים האלה שמותר להם לגבות כספים נוספים מתיירים?
ג. האם יש הוכחות שכסף החליף ידיים... או שרק נאמרו דברים?
ד. מה דעת נציבות שירות המדינה (או הישות ההמשפטית המקבילה בעיריית תל-אביב שמעסיקה את רופאי איכילוב)?
ה. עד לאן נגיע ברדיפת הבצע והרפואה השחורה במערכת הציבורית ???

דר' רוטמן
18.12.2013, 14:18

6 עד 8 ניתוחי תיירות מרפא בלבד לשבוע!, אומר לך משהו?
ממוצע 3 עד 4 שעות לניתוח.
בין 24 עד 32 שעות לפחות בשבוע, זמן ניתוח נטו, מוקדש לתיירות מרפא בלבד.
עוד 24 עד 32 שעות לשבוע ביקור וטיפול בחולים אלה.
סה"כ 60 שעות לשבוע מוקדשות לתיירים.
מאין הקביעה כי רופאים אלו מקדישים את כל זמנם, 24 שעות ביממה, לרפואה הציבורית?

דר' רוטמן
19.12.2013, 15:09

נוצרה הזדמנות פז לתקן את העוול הנוראי לציבור החולים במדינתנו שנאלצים בעל כורחם לנהור לכיוון "כוכבים" מדומים כאשר מנתחים מעולים אנונימיים רבים נדחקים לשוליים של המערכת.
הרופאים האלה צריכים לעזוב את מערכת הרפואה הציבורית ולעבוד אך ורק בפרקטיקה פרטית בבתי חולים פרטיים.
צריך להשאיר את הרפואה הציבורית בידיים של רופאים ומנתחים מעולים וישרים אשר יעשו עבודה הרבה יותר טובה לשרות ציבור החולים.
אסור לפספס את ההזדמנות הנדירה הזאת להוקיע את המרמה הגדולה מתוך הרפואה הציבורית.