ethics

חברת התרופות GSK חשודה במתן שוחד ל-11 רופאים בפולין

לפי חקירה, החברה תיגמלה את הרופאים בדרכים שונות בעד הנפקת מרשמים רבים ככל האפשר לתרופה שהיא מייצרת נגד אסתמה

יצרנית התרופות GSK (גלקסו-סמית-קליין) מואשמת בפולין במתן שוחד ל-11 רופאים, רובם מהעיר לודז', כדי שירשמו למטופליהם תרופה שמייצרת החברה לטיפול באסתמה.

ה-BBC דיווח השבוע (יום ב'), כי הרופאים שוחדו כדי שירשמו את התרופה Seretide. לפי הדיווח, החברה הבריטית הבטיחה לממן בפולין "תוכניות להדרכת מטופלים כיצד להתמודד עם המחלה", אבל למעשה הכסף שולם לרופאים, ותוכניות חינוכיות אלו כלל לא הופעלו. כמו כן, שילמה החברה לפי החשד לרופאים בעד הרצאות שכלל לא ביצעו.

את הפרשה חשף תועמלן ונציג מכירות לשעבר של GSK, יאק ויסנייבסקי, שעבד בחברה במשך שמונה שנים, עד 2012. בשנת 2010 טיפל באופן ממוקד בקידום המכירות של התרופה לאסתמה Seretide. לפי הדיווח ברשת הבריטית, הוא מסר לחוקרים כי התשלומים לרופאים נועדו למעשה כדי לתגמלם בעד הנפקת מרשמים רבים יותר לתרופה הזאת תוך העדפתה על פני תרופות אחרות. גם התשלום בעד הרצאות שלא ניתנו, היווה כיסוי למעשה לתגמולם בעד מרשמים רבים ככל האפשר שהנפיקו לתרופה של GSK .

"לא הייתי מרוצה מההסדר הזה", טען חושף הפרשה באוזני חוקריו. לדבריו, הוא הביע את מחאותיו באוזני הממונים עליו והתוצאה היתה שהושעה ואחר כך פוטר מעבודתו. חברת GSK, שהמחזור השנתי שלה עומד על 26 מיליארד ליש"ט (43.5 מיליארד דולר), מתמודדת עם תביעות על שוחד גם בסין ובעיראק.

נושאים קשורים:  ethics,  אסתמה,  GSK,  גלקסו-סמית-קליין,  שוחד,  Seretide
תגובות