מחקר VIVIDD

כנס ה-ADA: טיפול בגאלבוס אינו מעלה את הסיכון לאשפוזים עקב אי-ספיקת לב

להערכת החוקרים, רופאים יכולים להיות בטוחים בטיפול ב-Vildagliptin (גאלבוס) בחולים עם אי-ספיקת לב בדרגת NYHA של 1-2

19.08.2014, 10:28

מניתוח פוסט-הוק של ממצאי מחקר VIVIDD להערכת Vildagliptin (גאלבוס) בחולים עם סוכרת מסוג 2 ואי-ספיקת לב עולה, כי התרופה אינה מלווה בעלייה בשיעור האשפוזים עקב אי-ספיקת לב. ממצאי המחקר הוצגו במהלך הכנס המדעי מטעם ה-American Diabetes Association.

הסקירה החדשה של מחקר VIVIDD נערכה לאור סימנים לקשר אפשרי בין טיפול ב-Saxagliptin (אונגלייזה), ובין אי-ספיקת לב במחקר SAVOR-TIMI 53 בחולים עם סוכרת מסוג 2 בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם או עם היסטוריה של מחלות לב וכלי דם. במחקר זה נרשמה עלייה של 27% בסיכון לאשפוזים עקב אי-ספיקת לב ומנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) בוחן בימים אלו את הסיכון הנ"ל.

מחקר שני, EXAMINE, בחולים עם סוכרת מסוג 2 ותסמונת כלילית חריפה, הדגים קשר עם אי-ספיקת לב ומעכב DPP-4 שני, Alogliptin, למרות שהקשר לא היה מובהק סטטיסטית. רופאים הביעו חשש מפני תופעת הלוואי האפשרית עם משפחת תרופות זו.

כעת מדווחים החוקרים כי 13 מבין 128 חולים (10.2%) עם סוכרת ואי-ספיקת לב, שחולקו באקראי לטיפול בגאלבוס במחקר VIVIDD, בהשוואה ל-10 (8%) מאלו שלקחו חלק במחקר שטופלו בפלסבו (p=0.552), אושפזו בשל אי-ספיקת לב.

החוקרים בחנו בפרט את הבטיחות של Vildagliptin בחולים עם אי-ספיקת לב. זהו אחד ההבדלים הגדולים ממחקרים רחבי היקף קודמים, שבחנו חולים בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם, כאשר הפעם מדובר בחולים עם אי-ספיקת לב מוכחת.

זהו מחקר הרבה יותר קטן, אך היתרון שלו בכך שמדובר באוכלוסיית חולים עם אי-ספיקת לב מוכחת, ולא זוהו הבדלים בעלי חשיבות באירועי אי-ספיקת לב או אשפוזים עקב אי-ספיקת לב. להערכת החוקרים, רופאים יכולים להיות בטוחים בטיפול ב-Vildagliptin (גאלבוס) בחולים עם אי-ספיקת לב בדרגת NYHA של 1-2 .

מקור:
American Diabetes Association 2014 Scientific Sessions; June 15, 2014

נושאים קשורים:  מחקר VIVIDD,  גאלבוס,  בטיחות,  ADA,  vildagliptin,  אי ספיקת לב,  תופעות לוואי,  סוכרת,  מנהל המזון והתרופות האמריקאי,  מחקרים
תגובות