חדשות

מנהל חדש ליחידות ההפריה החוץ-גופית בשערי צדק וביקור חולים

ד"ר חננאל הולצר חזר משהות במונטריאול כדי לנהל את שתי יחידות הפוריות וההפריה החוץ-גופית בבתי החולים בירושלים

ד"ר חננאל הולצר, שחזר לישראל משהות בקנדה, מונה למנהל יחידות הפוריות וההפריה החוץ-גופית בבתי החולים "שערי צדק" ו"ביקור חולים" (שלוחה של שערי צדק) בירושלים. ד"ר הולצר הוא יליד ירושלים, בוגר בית הספר לרפואה של "הדסה" והאוניברסיטה העברית. הוא התמחה במיילדות, גינקולוגיה ופוריות.

ד"ר חננאל הולצר (צילום: "שערי צדק")

ד"ר חננאל הולצר (צילום: "שערי צדק")

בשנים האחרונות ניהל ד"ר הולצר את מרכז הפוריות של אוניברסיטת מק'גיל במונטריאול, קנדה והוביל את המרכז לעמדת מרכז הפוריות הציבורי הגדול והמוביל בקנדה. קודם לכך היה מנהל תוכנית התמחות-על בפוריות ובאנדוקרינולוגיה של הפריון באוניברסיטה הקנדית.

מרכז הפוריות של מק'גיל הוא חלוץ בשיטת טיפול בהבשלה חוץ גופית של ביציות שנשאבו ללא טיפול תרופתי. השיטה נחשבת כפריצת דרך, הנותנת תקווה למטופלות רבות בעולם המתקשות להרות בשיטות ההפריה המלאכותית הקיימות. היא גם בעלת חשיבות מיוחדת בתחום שימור הפוריות.

ד"ר הולצר הוא גם אחד המומחים המובילים בתחום שימור הפוריות אצל חולות סרטן. באחרונה חיבר את ההנחיות לרופאים העוסקים בטיפול בקבוצת נשים זו וכן כתב את תוכנית הפיתוח להקמת רשת לשיתוף פעולה בין קהילת הרופאים האונקולוגים לבין קהילת רופאי הפוריות, מטעם רשויות הבריאות בקנדה. בנוסף לעבודתו במונטריאול, מעורב ד"ר הולצר בפיתוח מרכזי הפריה חוץ גופית נוספים בצפון אמריקה אירופה ובמערב אפריקה.

עם כניסתו לתפקידו החדש בירושלים אמר ד"ר הולצר: "זוהי התרגשות גדולה עבורי לחזור לירושלים ולקבל לידי את ניהול מחלקת הפוריות כאן, שהיא בין המובילות בתחום הזה, עם צוות מעולה ומסור". הוא ציין את שיתוף הפעולה ההדוק עם המחלקה לגנטיקה "המאפשר לנו להציע מגוון רחב של טיפולים הנמצאים בחוד החנית של עולם הרפואה".

"אין הרבה מרכזים המשלבים את היכולת הקיימת כאן לאבחון טרום השרשתי של עוברים. מומחיות זאת, בשילוב היכולת לשמר פוריות אצל חולות סרטן ולהבשיל ביציות במעבדה, יאפשרו לנו להציע גישה מקיפה ורב-תחומית לבעיות המורכבות בתחום הרגיש הזה" .

מנהל אגף הנשים והיולדות והמחלקה הגינקולוגית ב"שערי צדק", פרופסור עוזי בלר, בירך על הצטרפות ד"ר הולצר לבית החולים. "הוא מביא אתו ידע מקצועי רב וניסיון ניהולי מוכח. אני משוכנע שימשיך בתנופת הפיתוח של יחידות ההפריה שלנו ויצעידן למובילות בארץ ובעולם".

נושאים קשורים:  חדשות,  שימור פוריות,  ד"ר חננאל הולצר,  בית החולים "ביקור חולים",  אוניברסיטת מקגיל,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  הפריה חוץ גופית,  סרטן,  מיילדות וגיניקולוגיה
תגובות
ד״ר עוזי טל
07.10.2014, 14:16

ברכות על החזרה וקבלת הניהול. המון הצלחה.
עינת ועוזי טל
[email protected]

איסר מזר
29.10.2014, 14:02

ברכות חמות חננאל

ירון גל אור
03.11.2014, 15:34

שמח על חזרתך.
זקוקים לכחות כמוך ובטוחני שתתרום המון מנסיונך וכישוריך.
בהצלחה
ירון גל אור