חדשות

הסכסוך ב"הדסה": רופא ביצע ניתוח השתלת כליה - והתפטר במחאה

ד"ר מנדי בן-חיים ביצע אתמול ניתוח השתלת כליה שנדחה בעקבות סכסוך עבודה; המחוזי דחה עתירת הרופאים נגד הנהלת "הדסה"

ניתוח (צילום: אילוסטרציה)
ניתוח (צילום: אילוסטרציה)

ד"ר מנדי בן-חיים, רופא בכיר במחלקה לכירורגיה במרכז הרפואי "הדסה" בירושלים, הגיש את התפטרותו במחאה על ניהול כושל מצד הנהלת המוסד; כך מדווח היום "ישראל היום". ד"ר בן-חיים, שרק באחרונה החל לעבוד בבית החולים בירושלים, ביצע אתמול את השתלת הכליה בנערה בת ה-17 שנדחתה כמה פעמים, ככל הנראה בשל סכסוך עבודה.

"ידיעות אחרונות" מדווח היום, כי הנהלת בית החולים טוענת נגד ד"ר מרחב שהוא "משפיל עובדים ואף ממליץ להם לפנות לקבלת טיפול במקום אחר". ועד הרופאים, המגבה את ד"ר מרחב, טוען לעומתה שהוא דווקא חיוני לבית החולים ואסור לפטרו. ד"ר מרחב, באמצעות עורך הדין גדעון רובין, אמר כי טענות הדסה כלפיו בלתי "אינן מדויקות, שלא לומר שקריות". בין השאר הגיב לטענה כי אשה שעברה באוגוסט השתלת כבד בהדסה נפטרה לאחר מכן ולהנהלה יש טענות על האירוע הטרגי נגד ד"ר מרחב. הוא אמר, כי שימש כרופא הבכיר בניתוח אך לא ביצע אותו. "להשתלות וניתוחי כבד גדולים סיכונים לא מבוטלים... הנהלת הדסה מפיצה דיסאינפורמציה כדי לפגוע במהימנותי ובמעמדי המקצועי, משיקולים זרים ובלתי ענייניים והנושא יבורר בתביעה שהגשתי", אמר.

העיתון "דה מרקר" דיווח היום, על רקע המאבק המשפטי בין הרופאים להנהלת הדסה, כי מ"מ יושב-ראש דירקטוריון בית החולים אבי בלשינקוב אמר: "לחולים נמאס מאיתנו אז הם הולכים לשערי צדק". עוד מדווח העיתון, כי יו"ר ועד הרופאים הבכירים בהדסה, ד"ר שגית ארבל-אלון, אמרה בדיון בבית הדין לעבודה שלשום : "בחלומותיי הכי-קשים לא דמיינתי שאופיע בפני בית המשפט... איש לא יחלוק על עקרון צמצום המשרות אלא על הדרך".

אמש (יום ה') דחה בית המשפט המחוזי את עתירת הרי"י ורופאי הדסה נגד הפיטורים, וקבע שאין צורך בפרשנות לגבי הנושא שבמחלוקת לגבי מועד הפרישה. פסק הדין ניתן ללא נוכחות הצדדים. מזכירות הר"י התכנסה לאחר ההחלטה, וגם ועדי הרופאים בירושלים, כדי להחליט על הצעד הבא במאבק.

ממלאת מקום מנכ"ל הדסה, פרופסור תמר פרץ, אמרה : "ההנהלה מיישמת את הסכם ההבראה ברגישות ולפי ההוראות. קיומה המלא (של תוכנית ההבראה) מאפשר תשלום שוטף של משכורות לעובדים וספקים. בשבועות האחרונים חוזר אמון החולים והתפוסות בהדסה עין-כרם והר הצופים עלו משמעותית".

נושאים קשורים:  חדשות,  בית הדין לעבודה,  המרכז הרפואי "הדסה",  תוכנית ההבראה,  פיטורי רופאים,  ד"ר מנדי בן-חיים,  המשבר ב"הדסה"
תגובות
גד נתן
23.10.2014, 21:40

אני בוגר הדסה, ואני בוש ונכלם למראה המאבק בין הנהלת הדסה לדר׳ מרחב. איני מכיר את העובדות ואיני נוקט עמדה. אבל דחית ניתוח השתלה ונזקים אחרים לחולים בגלל מאבק שיסודותיו אגו וכסף. היפוקרטס מתהפך בקברו למראה הטרנספורמציה לערכי סדום ועמורה.

ד"ר גבע
24.10.2014, 00:27

לתשומת לב הר"י !
התופעה של שימוש בהכפשות שקרים האשמות ותפירת תיקים, הופכת לשכיחה יותר ויותר בסכסוכים בין רופאים להנהלת בתי חולים ומוסדות רפואיים.
הנהלות המוסדות משתמשות בטכניקות אלה כי הסיבות האמיתיות לפיטורים לא יעמדו בבית דין לעבודה.
יש למצוא מנגנון שיאפשר פיטורי רופאים אם הם מוצדקים, מבחינת המערכת אך לא על פי חוקי העבודה, בהסכמה ובהסדר הוגן תוך פיצוי הוגן.

סבלתי מסכסוך הזה
25.10.2014, 07:44

עצוב. אין מילים.