חדשות

משרד הבריאות: תימשך עבודת המטה לגבי פעולת רשות האשפוז החדשה

הודעה שפירסם היום המשרד קבעה, כי בשלב זה תושלם עבודת המטה בקשר לפעילות הרשות החדשה, ותקני כוח האדם שיוקצו לה; בשלב הנוכחי יתקיימו כל הפעילויות של בתי החולים מול מנכ"ל המשרד

אסתר דומיניסיני (צילום: "ויקיפדיה")
אסתר דומיניסיני (צילום: "ויקיפדיה")

ממלא מקום שר הבריאות, סגן השר צחי הנגבי, קיים בשבוע שעבר דיון עם נציבות שירות המדינה, שבסיומו הוחלט כי בשלב זה תימשך עבודת המטה והתכנון הנוגעת להקמת הרשות החדשה שתנהל ותפקח על בתי החולים הממשלתיים (רשות האשפוז).

לדברי משרד הבריאות, עד להשלמת עבודת המטה לא יבוצעו פעולות אופרטיביות מצד הרשות החדשה.

על-פי הנחיית הנגבי, כל הפעילויות של בתי החולים הממשלתיים ימשיכו להתבצע לפי שעה ישירות מול מנכ"ל משרד הבריאות

על פי ההודעה, בסיום הדיון הנחה סגן השר הנגבי כי עם סיכום עבודת המטה יינתן אישור להליך החפיפה ותועבר האחריות ממנכ"ל משרד הבריאות לראשת הרשות. במקביל, הנחה גם הנציב להשלים את עבודת המטה בסוגיית משאבי האנוש ולהציגה בפניו.

על-פי דיווח ב"ישראל היום", משמעות ההוראה היא למעשה הקפאת פעילות הרשות שבראשה עומדת אסתר דומיניסיני – מינוי שמאחוריו עמדה שרת הבריאות לשעבר, יעל גרמן. השרה לשעבר גרמן פוטרה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם שאר השרים ממפלגתה, בעת ההחלטה ללכת לבחירות.

על-פי הנחיית הנגבי , כל הפעילויות של בתי החולים הממשלתיים ימשיכו כרגע להתבצע ישירות מול מנכ"ל המשרד, פרופסור ארנון אפק, שבידיו נשארות כל הסמכויות בהקשר הזה. האחרון כבר הודיע למנהלי בתי החולים כי ימשיכו להעביר לידיו לאישור תכניות עבודה ונושאי תקציב שונים, כפי שהיה עד היום.

בהודעת משרד הבריאות נכתב: "עבודת המטה היסודית שנערכה בנושאי משאבי אנוש הבהירה כי תנאי להצלחת המהלך הינו הבהרה חד משמעית וקפדנית של תחומי האחריות וממשקי העבודה בין המשרד והרשות. עבודה זו תציף מראש בעיות מבניות ותאפשר לאתר להן פתרונות. במידת הצורך הן יובאו להכרעת ממלא מקום שר הבריאות".

רשות האשפוז אמורה לפעול כישות נפרדת ממשרד הבריאות ובכפיפות ישירה לשר – וזאת כדי שמשרד הבריאות יתמקד בתפקידיו כרגולטור.

עם הודעת משרד הבריאות לפני כחודשיים על תחילת עבודתה של הרשות החדשה, נמתחה עליו ביקורת בטענה שמדובר ביצירת גוף מקביל ובזבזני. הרשות אמורה היתה להעסיק כ-90 עובדים, שחלקם אמורים היו לעבור למסגרת זאת ממשרד הבריאות.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  רשות האשפוז,  אסתר דומיניסיני,  צחי הנגבי
תגובות
06.02.2015, 08:45

"רשות האשפוז החדשה" = מפלצת קטנה שתלך ותטפח למאות ג'ובים יקרים. תוספת ביורוקרטיה מיותרת ובזבוז משווע של משאבי ציבור. דומה לתאגידי המים. בברכה, ד"ר גיא לין.

אנונימי/ת
02.03.2015, 16:00

ממש מצחיק - הרי כול ההגיון בהקמת רשות עצמאית הוא שהיא לא (לא!) תהיה כפופה למנכל משרד הבריאות