חדשות

מנהל חדש לחטיבת הרפואה הפנימית במרכז הרפואי "סורוקה"

פרופסור מוחמד אבו-שקרה, מזכיר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה ומומחה במחלות מפרקים, מחליף בתפקיד ראש חטיבת הפנימיות את פרופסור יניב אלמוג

פרופ' מחמוד אבו-שקרה (צילום: "סורוקה")

פרופ' מחמוד אבו-שקרה, חוקר מוביל בתחום מחלות המפרקים ומזכיר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה, מונה ליו"ר החטיבה לרפואה פנימית במרכז הרפואי "סורוקה" בבאר-שבע. הוא מחליף בתפקיד את פרופ' יניב אלמוג, שמילא תפקיד זה בשש השנים האחרונות.

פרופסור אבו-שקרה הוא תושב העיר באר-שבע, בן 55, נשוי ואב לשלושה, בוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטת תל־אביב (בהצטיינות). הוא התמחה ברפואה פנימית במרכז הרפואי "סורוקה". את התמחות-העל במחלות מפרקים ביצע בבית החולים של אוניברסיטת טורונטו, בקנדה.

משנת 1994 שילב פרופסור אבו־שקרה עבודה במחלקה הפנימית וביחידה למחלות ראומטיות. בשנת 2011 מונה למנהל מחלקה פנימית ד' ב"סורוקה". בנוסף, הוא פרופסור מן המניין בפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן־גוריון, פעיל בהוראת הסטודנטים ובהכשרת רופאים בפקולטה.

"המטרה שלי לחמש השנים הקרובות היא לטפח מתמחים ומומחים איכותיים המעורבים במתן טיפול ושירות רפואי ברמה הטובה ביותר"

מחקריו הם בתחום מחלות המפרקים ומחלת הזאבת ((Lopus.). עבודותיו מוצגות בכנסים רפואיים יוקרתיים גם בחו"ל, ורבות מהן פורסמו בכתבי עת מקצועיים שונים. כמו כן, הוא חוקר ראשי בפרויקט המחקר שעסק במתן טיפולים ביולוגיים לחולים עם דלקת מפרקים שגרונית.

באחרונה הוביל מחקר חדש שעסק בהשפעת הטיפולים בים המלח על איכות החיים ועל פעילות דלקת מפרקים שגרונית.

החטיבה לרפואה פנימית ב"סורוקה" היא מהגדולות בבית החולים. היא כוללת שבע מחלקות אשפוז (פנימיות) וכן מחלקה להמטולוגיה, מחלקה ומכון לאונקולוגיה, מחלקה לנוירולוגיה, מחלקה לנפרולוגיה ויחידת דיאליזה, יחידה לטיפול נמרץ פנימי, מכון גסטרואנטרולוגיה, מכון ריאות, יחידה לראומטולוגיה, יחידה לאנדוקרינולוגיה, מרפאת יתר לחץ-דם ומרפאת סוכרת.

עם מינויו אמר אתמול (יום ג') פרופסור אבו שקרה: "הראיה שלי לחמש השנים הקרובות היא לטפח מתמחים ומומחים איכותיים המעורבים במתן טיפול ושירות רפואי ברמה הטובה ביותר, וגם רופאים מצטיינים שיעסקו בהוראה איכותית ויובילו מחקרים בתחומי הרפואה השונים, אבל בפרט ברפואה פנימית. לציבור הרחב תוצג פעילות החטיבה בהרצאות ובסדנאות כדי לקרב את קהילת תושבי הנגב והדרום לשירות הרפואי שהחטיבה נותנת".

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופ' מחמוד אבו-שקרה,  המרכז הרפואי "סורוקה",  פרופ' יניב אלמוג,  האיגוד הישראלי לראומטולוגיה