חדשות

שולחן ניתוחים חדש ב"איכילוב" מסייע לניתוחי החלפת מפרק ירך בשיטה חדשה

השולחן החדש, שנועד לסייע לביצוע ניתוחים החלפת מפרק ירך בשיטה הקדמית, פותח על ידי ד"ר ג'ואל מאטה מארה"ב, שגם השתתף בהליכים הראשונים שבוצעו בעזרתו במרכז הרפואי בתל אביב

שולחן הניתוחים החדש להחלפות מפרק ירך במרכז הרפואי "איכילוב" (צילום: "איכילוב")

החטיבה האורתופדית במרכז הרפואי "איכילוב-תל-אביב" הצטיידה בשולחן ניתוחים חדש, שבית החולים הדגיש כי הוא המתקדם בעולם לצורך ניתוחי החלפת מפרק ירך. באמצעות המתקן החדש ניתן מעתה לבצע יותר ניתוחי מפרק ירך בגישה הקדמית, המאפשרת זמני שיקום והתאוששות קצרים יותר באופן משמעותי לעומת השיטות האחרות.

שולחן הניתוחים חדש - ששמו המסחרי "האנה" - מאפשר לבצע את הניתוח בגישה הקדמית בקלות רבה יותר, תוך קיבוע הרגליים במתקן מיוחד שמקנה הנעה חופשית ומדויקת יותר של הרגל. בשולחן מתקן מיוחד להרמת עצם הירך בעזרת וו ומנוע חשמלי – וכל אלו מאפשרים למנתח זווית ראייה ועבודה טובים יותר מאשר קודם לכן.

שולחן הניתוחים החדש להחלפות מפרק ירך במרכז הרפואי "איכילוב" (צילום: "איכילוב")

שולחן הניתוחים החדש להחלפות מפרק ירך במרכז הרפואי "איכילוב" (צילום: "איכילוב")

השולחן עשוי חומר שאיננו נצפה באמצעי ההדמיה, כך שבמהלך הניתוח ניתן גם לבצע צילומים של האגן והמפרק המושתל

תנאי עבודה אלה אינם מתאפשרים בשולחנות ניתוח אחרים, מסר בית החולים. השולחן עשוי חומר שאיננו נצפה באמצעי ההדמיה, כך שבמהלך הניתוח ניתן גם לבצע צילומים של האגן והמפרק המושתל, וכך לשלוט טוב יותר במיקום המשתלים ובאורך הרגליים.

באמצעות השולחן המתקדם ניתן לבצע גם ניתוחי ארתרוסקופיה של מפרק הירך - ניתוח זעיר פולשני לצורך אבחנה וטיפול בפגיעות שונות במפרק הירך שאינן מצריכות החלפה של המפרק.

את שולחן הניתוח המתקדם פיתח ד"ר ג'ואל מאטה מארה"ב בשנת 2005. ד"ר מאטה הוא מומחה בעל שם עולמי בתחום החלפת המפרקים וקידם באופן משמעותי את השימוש בגישת הניתוח הקדמית להחלפה מפרק הירך. במסגרת השיטה, במקום חתך אחורי או צדי - החתך מתבצע בצד הקדמי של הירך, ללא פגיעה בשרירים העוטפים את המפרק. השיטה מפחיתה את מידת הכאב שלאחר הניתוח, ומקצרת את זמן השיקום והצורך בשימוש באמצעי עזר להליכה.

ד"ר מאטה הגיע לישראל במיוחד ל"חנוכת השולחן", והצטרף לד"ר אהרון מנחם, מנהל היחידה להחלפת מפרקים, בניתוחים הראשונים שבוצעו כבר בבית החולים איכילוב בעזרתו.

בית החולים מסר, כי מדי שנה מתבצעים אצלו כ-600 ניתוחים להחלפת מפרקים, ומתוכם כ-350 ניתוחים להחלפת מפרקי ירך. הניתוח ניתן לביצוע במספר גישות ניתוחיות.

פרופסור משה סלעי, מנהל החטיבה האורתופדית באיכילוב, מסר אתמול (יום ג'), כי בבית החולים התל-אביבי מתבצע ככל הידוע מספר הניתוחים הגבוה ביותר להחלפת מפרק ירך וניתוחי החלפת מפרקים חוזרת בהשוואה לבתי החולים הציבוריים האחרים בישראל.

"גילינו מיד עם הפעלת השולחן החדש שהוא נעשה מבוקש מאוד בקרב החולים עקב יתרונותיו הרבים. עם זאת, יש להדגיש כי לא בכל מקרה ניתן לנתח בשולחן ובגישה הכירורגית החדשים, אלא רק במקרים מתאימים", אמר.

נושאים קשורים:  חדשות,  החלפת מפרק ירך,  שולחן ניתוחים,  ד"ר ג'ואל מאטה,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות

אני משתמש בשולחן הניתוחים המיוחד מגה 10 שמים. זה כלי עבודה מצויין בידיים הנחונים. אני בברך המנתצים מאיכילוב ומאכל הצלחה רבה לטובת המנותחים . ניק וולפסון, סאן פרנציסקו