חדשות

קרוב למחצית מהזיהומים אחרי ניתוח - על ידי חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה

כך מעריכים חוקרים בדיווח שהתפרסם בכתב העת Lancet; לפי חישוביהם, כ-6,000 בני אדם מתים בארה"ב מדי שנה כתוצאה מירידת יעילות האנטיביוטיקה ב-30%

MRSA, חיידק עמיד לאנטיביוטיקה (צילום: אילוסטרציה)
MRSA, חיידק עמיד לאנטיביוטיקה (צילום: אילוסטרציה)

יותר מ-6,000 מקרי מוות בשנה נגרמים בארה"ב בימים אלה, עקב ירידה מוערכת של 30% ביעילות של תרופות אנטיביוטיות; כך מדווח מחקר שהתפרסם בסוף השבוע בכתב העת The Lancet.

לפי המחקר, רוב מקרי המוות נרשמו בקרב חולים שעברו ניתוחים קולורקטליים, כימותרפיה לסרטן דם או החלפת מפרק ירך, וטופלו באנטיביוטיקות.

"העמידות לאנטיביוטיקה מפחיתה את יעילותה ואת ערכה של הרפואה המודרנית"

ממצאי המחקר מאשרים מחדש את החשש בקהילה הרפואית מפיתוח עמידות של חיידקים לאנטיביוטיקה. הוא גם ממחיש עד כמה תופעה זאת שכיחה, ומשפיעה על ההחלמה מניתוחים שגרתיים שעוברים מטופלים.

המחקר נערך על ידי צוות חוקרים ורופאים מכמה מוסדות רפואה ברחבי ארה"ב. הצוות מעריך, שבין 40% ל-50% מהחיידקים שגורמים לדלקות זיהומית לאחר ניתוחים הם כבר עמידים לאנטיביוטיקה. כמו כן, מעריך הצוות, ששיעור החיידקים העמידים לאנטיביוטיקה שגורמים לזיהומים לאחר טיפולי כימותרפיה עומד על 25%.

על-פי התחשיב שערך צוות המחקר, עשויים להתרחש מדי שנה בארה"ב בלבד יותר מ-120 אלף מקרים של הידבקות בזיהום ממקור חיידקי עמיד לאנטיביוטיקה, ויותר מ-6,000 מקרי מוות כתוצאה מכך.

המחבר הראשי של דו"ח המחקר, פרופסור רמנאן לקסמינריאן, מנהל המרכז לדינמיקה של מחלות ומדיניות בריאות בואשינגטון, אמר: "העמידות לאנטיביוטיקה מפחיתה את יעילותה ואת ערכה של הרפואה המודרנית. עמידות לאנטיביוטיקה כבר הורגת יילודים במדינות המתפתחות וקשישים בעולם המפותח, כאשר שיעור הקשישים רק עולה. אנשים אלו יעברו יותר ניתוחים, וייימצאו לכן בסיכון מוגברלדלקות זיהומיות כתופעת לוואי".

לדיווח המלא ב"לנסט" לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  מחקר,  עמידות לאנטיביוטיקה,  MRSA,  חיידקים,  זיהומים,  ניתוחים,  כימותרפיה
תגובות