שבוע המודעות לסוכרת

מימן גופריתי מונע סיבוכים הקשורים לנפרופתיה סוכרתית בחולדות

טיפול עם מימן גופריתי, ובפרט בשילוב עם לוסרטן, הביא לשיפור מובהק בהפרעות התנהגותיות וביוכימיות הקשורות לנפרופתיה סוכרתית בחולדות

נפרופתיה סוכרתית (צילום: אילוסטרציה)

נפרופתיה סוכרתית היא סיבוך מורכב של מחלת הסוכרת. המחקר הנוכחי, אשר בוצע בחולדות, בחן את היכולת של מימן גופריתי (hydrogen Sulphideי, H2S) בהגנה מפני אנומליות התנהגותיות וחמצוניות ותסמינים דמויי-נפרופתיה שהושרו על ידי סטרפטוזוטוצין (Streptozotocin).

החולדות קיבלו עירוי תוך-צפקי של סטרפטוזוטוצין במינון 45 מיליגרם לקילוגרם עד לשבוע השלישי, על מנת להשרות נפרופתיה סוכרתית. משתנים התנהגותיים הוערכו בימים 1, 7, 21 ו-42, ומדידות ביוכימיות בוצעו ביום ה-42.

כל הטיפולים התרופתיים ניתנו במשך שלושה שבועות, החל מהיום ה-21 ממתן זריקת הסטרפטוזוטוצין, ואלו כללו נתרן מימן גופריתי (sodium hydrogen sulfideי, NaHSי, 10 ו-30 מיקרומול לקילוגרם בעירוי תוך-צפקי), DL-propargylglycineי (10 מיליגרם לקילוגרם בעירוי תוך-צפקי) ולוסרטן (Losartan – Losardex, Losar, 5 מיליגרם לקילוגרם, פומי).

שלושה שבועות של טיפול עם NaHS הביאו להקלה מובהקת באנומליות ההתנהגותיות והביוכימיות שהושרו על ידי סטרפטוזוטוצין. טיפול מוקדם עם DL-propargylglycineי(10 מיליגרם לקילוגרם) ו-NaHS י(30 מיקרומול לקילוגרם) הפכו את ההשפעה המגנה של NaHS, באופן מובהק.

שילוב של NaHSי (30 מיקרומול לקילוגרם) ולוסרטן (5 מיליגרם לקילוגרם) הגביר באופן מובהק את ההשפעה התרופתית, בהשוואה להשפעה של כל אחת מהתרופות לחוד.

במחקר זה נחשף כי טיפול עם מימן גופריתי מביא לשיפור מובהק באנומליות התנהגותיות וביוכימיות הקשורות לסטרפטוזוטוצין, אשר מדמה נפרופתיה סוכרתית. החוקרים מסכמים כי מימן גופריתי עשוי להוות אפשרות טיפולית למניעת התקדמות של סיבוכים הנגרמים עקב נפרופתיה סוכרתית.

מקור:
Manpreet Kaur, Shilpi Sachdeva, Onkar Bedi, Tavleen Kaur, Puneet Kumar; Combined effect of hydrogen sulphide donor and losartan in experimental diabetic nephropathy in rats; Journal of Diabetes & Metabolic Disorders 2015, 14:63 (28 July 2015)

נושאים קשורים:  נפרופתיה סוכרתית,  סוכרת,  חולדות,  מימן גופריתי,  hydrogen Sulphide,  סטרפטוזוטוצין,  Streptozotocin,  נתרן מימן גופריתי,  NaHS,  DL-propargylglycine,  לוסרטן,  losartan,  מחקרים
תגובות