חדשות

ועדי הרופאים ב"הדסה" מתנגדים למינוי מנהל מחלקה פנימית ודורשים מכרז

הרופאים טוענים כי המהלך נעשה ללא התייעצות אתם כמקובל; הנהלת "הדסה": "משתאים אל מול המחלה האוטו-אימונית שבה הרופאים פוגעים בעצמם"

פרופ' צבי פרידלנדר, מנהל מחלקה פנימית ד' ב"הדסה עין כרם"

ועדי הרופאים ב"הדסה" שיגרו אמש (ב') מכתב התראה לפני נקיטת צעדים משפטיים נגד מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, פרופ’ זאב רוטשטיין, בעקבות החלטתו למנות מנהל מחלקה מבלי לערבם בהליך; כך מדווח היום (ג') היומון "כלכליסט". בדיווח נמסר, כי הרופאים שיתפו בניסוח מכתבם את ההסתדרות הרפואית.

לטענת הוועדים, פרופ’ רוטשטיין, שנכנס לתפקיד לפני כחצי שנה, "פועל באופן חד צדדי תוך הפרה בוטה של המוסכם והנהוג בהדסה מזה ימים ימימה, ותוך פגיעה בזכויות הרופאים".

לטענת הוועד, פרופ' רושטטיין "פועל באופן חד צדדי תוך הפרה בוטה של המוסכם והנהוג בהדסה מזה ימים ימימה, ותוך פגיעה בזכויות הרופאים"

לפי הדיווח, ועדי הרופאים ב"הדסה", הכוללים את ועד מנהלי המחלקות, ועד הרופאים הבכירים ו-ועד הרופאים הצעירים, מתרעמים על החלטת פרופ’ רוטשטיין למנות את פרופ’ צבי פרידלנדר למנהל מחלקה פנימית ד' בקמפוס "עין כרם".

הרופאים טוענים שהמינוי נעשה בניגוד לעמדת הוועד הרפואי, שבכלל התכנס לדון בבחירת מנהל מחלקה פנימית בהר הצופים ולא בעין כרם.

במכתב לפרופ’ רוטשטיין ציינו הרופאים, כי "לפי תקנון בית החולים, על הוועד הרפואי להיות מעורב במינוי רופאים בבית החולים, אולם במקרה זה נמסר להם על מינוי ראש המחלקה בהפתעה". חברי הוועד קראו לבטל את מינוי פרופ’ פרירלנדר ולפרסם מכרז לתפקיד.

תגובת "הדסה" המתפרסמת בדיווח: "הנהלת הדסה משתאה אל מול המחלה האוטו-אימונית שבה הרופאים פוגעים בעצמם. פרופ’ פרידלנדר, מהמובילים בתחום הרפואה הפנימית ורפואת הריאות בישראל, נבחר פה אחד על ידי ועדת המכרזים של הדסה. אישורו או אי אישורו על ידי הוועד הרפואי אין בה כדי לפגוע בו".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  מינויים,  ועד הרופאים ב"הדסה",  פרופ' זאב רוטשטיין,  פרופ’ צבי פרידלנדר
תגובות