חדשות

פרופ' קרייס מונה רשמית למנהל "שיבא"; "מקבל בחרדת קודש את תפקיד חיי"

בטקס שנערך במרכז הרפואי "שיבא" בנוכחות שר הבריאות ובכירים נוספים, אמר פרופ' יצחק קרייס: "נשמור על המרכז הרפואי “שיבא” כספינת הדגל וכבית החולים של המדינה"

מנכ"ל "שיבא" פרופ' יצחק קרייס ושר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: "שיבא")

פרופ’ יצחק קרייס נכנס אתמול (ב') רשימת לתפקידו כמנהל החדש של המרכז הרפואי "שיבא" בתל-השומר. פרופ' קרייס החליף בתפקיד את פרופ’ זאב רוטשטיין, שניהל את "שיבא" ב-12 השנים האחרונות ועבר בפברואר האחרון לנהל את "הדסה" בירושלים.

בטקס רשמי שנערך במרכז הרפואי "שיבא" בירך שר הבריאות יעקב ליצמן פרופ' קרייס, ואמר: "'שיבא' מוביל את בתי החולים הממשלתיים ברמת הרפואה, המצוינות והחדשנות". בפנותו לפרופ’ קרייס הוסיף: "תפקידך להמשיך ולהוביל את בית החולים בכל התחומים הללו. בהכירי את יכולותיך אני בטוח שתצליח".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר: "נבחרת בלב שלם לתפקיד כי לא היה ספק ביכולותיך לקחת את המקום האדיר הזה, ספינת הדגל של מערכת הבריאות בישראל, ולהוביל אותו לשיאים חדשים. יש לנו אמון מלא בך ומשרד הבריאות עומד מאחוריך".

פרופ' קרייס: "באוקטובר 1995 התחלתי את המסע שלי ב'שיבא'. צעדתי נרגש ליומי הראשון כמתמחה בפנימית ג', תחת שרביטו של פרופ’ יחזקאל סידי. מאז, לא באמת עזבתי"

ד"ר אורלי וויינשטיין, ראשת חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות, אמרה בטקס: "אנחנו מודעים לגודל המשימה שאתה לוקח על עצמך ולמידת המחויבות שלך לתפקיד. אני משוכנעת שתצעיד את המרכז הרפואי “שיבא” לעידן חדש של שקיפות, הערכה ומדידה, קפיצה טכנולוגית והשמת דגש של המטופל במרכז".

ראש עיריית רמת-גן, שראל זינגר, הבטיח את תמיכת העיר ושיתוף פעולה עם בית החולים. פרופ’ שלמה נוי, שניהל את המרכז הרפואי בפועל בחצי השנה האחרונה, "העביר את השרביט" לפרופ’ קרייס, שלא הסתיר את התרגשותו מן המעמד.

"לפני 21 שנה, באוקטובר 1995, התחלתי את המסע שלי ב'שיבא'", סיפר פרופ' קרייס, "צעדתי נרגש ליומי הראשון כמתמחה בפנימית ג', תחת שרביטו של פרופ’ יחזקאל סידי. מאז, לא באמת עזבתי. 4 שנות התמחות ואחר-כך עוד 17 שנים שהקדשתי לטיפול בחיילי צה"ל, עד חזרתי לכאן היום, לקבל עליי, בחרדת קודש, את תפקיד חיי: מנהל המרכז הרפואי שיבא."

"נמשיך להיאבק ביחד על מקומה הראוי של הרפואה הציבורית ועל מרכזיותה בחברה הישראלית", הוסיף פרופ’ קרייס, "נמשיך לראות בכל מטופל את מרכז העשייה; נלמד ונכשיר את דור העתיד של הרפואה בישראל; נפעל למצוינות בטיפול ולאבטחת בטיחותו; נחקור, נעז, נחדש ונשאף לפרוץ דרכים לשינוי פני הרפואה; נשמור על המרכז הרפואי “שיבא” כספינת הדגל וכבית החולים של המדינה".

פרופ’ קרייס, נשוי ואב לשלושה, הוא תת-אלוף במילואים. הוא כיהן כקצין רפואה ראשי בצה"ל והוביל משלחות סיוע הומניטרי ישראליות רבות למוקדי אסון במדינות העולם. הוא מומחה ברפואה פנימית, ברפואת אסונות וברפואה צבאית ובצה"ל מילא תפקידי פיקוד שונים. הוא בוגר הפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים. את התמחותו ברפואה פנימית, כאמור, עשה במרכז הרפואי "שיבא". בנוסף הוא בעל תואר שני בניהול מערכות בריאות מאוניברסיטת ת"א ותואר שני במינהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד. פרופ' קרייס משמש גם כפרופ’ עמית בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים ופרופ’ חבר בפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת"א.

נושאים קשורים:  חדשות,  מינויים,  פרופ' יצחק קרייס,  המרכז הרפואי "שיבא",  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
25.08.2016, 04:24

יעקב ויצחק.