חדשות

צוקרברג ואשתו יתרמו 3 מיליארד דולר בעשור הקרוב למאבק במחלות

מייסד "פייסבוק" מארק צוקרברג ואשתו ד"ר פרסיליה צ'אן, הודיעו כי יקימו מרכז מחקר חדש בקליפורניה, וכי ישקיעו חלק מהסכום במיפוי התאים בגוף ובפיתוח חיסונים למחלות זיהומיות

מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, ב-2011 (צילום: אילוסטרציה)

מארק צוקרברג, מייסד "פייסבוק" והאיש החמישי בעושרו בעולם, הודיע אתמול ביחד עם אשתו רופאת הילדים ד"ר פריסיליה צ'אן, כי ישקיעו 3 מיליארד דולר בעשור הקרוב למאבק במחלות שונות, בין השאר לפיתוח חיסונים חדשים.

הזוג, שכבר התחייב בעבר לתרום 99% מהונם לצדקה עוד בימי חייהם, הבטיח להקצות את הסכום על פני העשור הקרוב לשם מחקר ופיתוח תרופות, חיסונים וטכנולוגיות ש"יביאו לירידה בהיקף התחלואה בעולם במאה ה-21".

כלי התקשורת בארה"ב ציינו, כי היקף התרומה להקמת המיזם החדש, המכונה CZIי(Chan-Zuckerberg Initiative), שווה לעשירית מהתקציב השנתי של מכוני הבריאות הלאומיים של ארה"ב (NIH).

ה-BioHub גם יציע לחוקרים נבחרים "פלושיפ" של חמש שנים באחת משלוש האוניברסיטאות הקליפורניות הקשורות למיזם

במסגרת הפרויקט, עליו הודיעו השניים באירוע חברתי בסן פרנסיסקו, יוקם בשלב ראשון ובהשקעה של 600 מיליון דולר, מרכז מחקר חדש לנושאי טיפול במחלות. שמו יהיה BioHub , הוא יישא את שמה של ד"ר צ'אן, והוא מיועד לאפשר לרופאים ממדינות שונות - מדענים בתחומי הביולוגיה והרפואה, מהנדסים ומומחים נוספים מהאקדמיה - לממש את הרעיונות והתוכניות המדעיות שלהם.

בראש המרכז תעמוד ד"ר קורי (קורנליה) ברגמן (Cori Bargman), נוירולוגית ומומחית בביו-נוירולוגיה מאוניברסיטת "רוקפלר" שבניו-יורק. אוניברסיטאות סטנפורד, קליפורניה וברקלי ייקחו חלק פעיל בהקמת המרכז.

בהצהרה שמסרו צוקרברג וד"ר צ'אן נמסר עוד, כי המטרה היא "להביא להפחתה דרמטית בתכיפות, היקף וחומרה של התחלואה בעולם במאה ה-21". לדבריהם, "בעזרת התרומה יוכלו מדענים לנסות ולבחון רעיונות נועזים לטיפול וריפוי מחלות, שיתנו פרי גם בעוד 50-20 שנה".

הפרויקט הראשון המיועד ל-BioHub יהיה, על פי ההודעה שמסרו היוזמים, "למפות את המיקום והתפקוד של כל תא בגוף האדם – כלומר ליצור את אטלס התאים (Cell Atlas) הראשון". אטלס זה, מסרו, ישמש מסד נתונים מרכזי עבור כל מדען, רופא וביולוג שיוכל להשתמש בו.

הפרויקט השני באותו מרכז, בשם Infectious Disease Initiative, יתמקד בפיתוח ארוך-טווח של כלים להכחדת מחלות זיהומיות שונות, באמצעות חיסונים ועוד.

ה-BioHub גם יציע לחוקרים נבחרים "פלושיפ" של חמש שנים באחת משלוש האוניברסיטאות הקליפורניות הקשורות למיזם, כדי שיוכלו לעסוק בקידום הרעיונות שלהם לשם מאבק במחלות שונות.

לקריאה נוספת

נושאים קשורים:  חדשות,  פייסבוק,  מארק צוקרברג,  ד"ר פרסיליה צ'אן,  מיזם,  חדשנות,  פרויקט,  חיסונים,  אטלס תאים,  פלושיפ
תגובות