חדשות

פרופ' רן קורנובסקי מ"בילינסון" נכנס לתפקידו כנשיא האיגוד הקרדיולוגי בישראל

פרופ' קורנובסקי תיאר את התחומים העיקריים שבהם יתמקד, שביניהם ייצוג האיגוד בפורומים בינ"ל, טיפוח הדור הצעיר של הרופאים בתחום וחיזוק הקשר עם תעשיית ההייטק הישראלית

פרופ' רן קורנובסקי. "שנים של עבודת פיתוח מאומצת שתנגיש בעתיד הקרוב הליך צנתור בטוח ומדויק יותר" (צילום: יח"צ)

פרופ' רן קורנובסקי, מנהל מערך הקרדיולוגיה במרכז הרפואי "רבין-בילינסון", נכנס באחרונה לתפקידו כנשיא האיגוד הקרדיולוגי בישראל. הוא החליף בתפקיד את פרופ' מיכאל גליקסון מ"שיבא". תקופת כהונתו תימשך שנתיים. ההכרזה על חילופי הנשיאים נעשתה בשבוע שעבר בכנס השנתי ה-64 של האיגוד שהתקיים בתל-אביב.

עם כניסתו לתפקידו החדש כנשיא האיגוד, אמר פרופ' קורנובסקי: "אני רואה במינויי לנשיא האיגוד הקרדיולוגי בישראל זכות ומחויבות גדולה. לקרדיולוגיה הישראלית מוניטין מצוין ברחבי העולם, בזכות האיכויות המיוחדות שלה בקליניקה ובמחקר ובחדשנות טכנולוגית יוצאת דופן. ישראל מפגינה תוצאות מצוינות בכל הקשור למניעה ולטיפול במחלות לב על פי הסקרים הבינלאומיים שבהם אנו שותפים. יחד עם זאת, מחלות הלב הן מהגורמים השכיחים ביותר לתחלואה ולתמותה בעולמנו ואף בארץ.

"בשנים האחרונות, עם ההתקדמות הרפואית הניכרת בתחום רפואת הלב, קיימת אצלנו ירידה מתמדת בתמותה ממחלות הלב, שכעת מהוות את הגורם השני בשכיחותו לתמותה בישראל. גם שיעור ההישרדות בארץ לאחר התקף לב הוא מהגבוהים בעולם המערבי. במאבק נגד מחלות לב והתקפי לב, המטרה היא לצמצמם באופן ניכר את שיעורם באמצעות שיפור באמצעי המניעה והטיפולים המתקדמים בקרב כלל האוכלוסייה וחולי הלב בפרט".

"אני מתכוון להוביל מהלכים שיגבירו את המודעות לאיכות ובטיחות רפואת הלב ברמת המטופל"

פרופ' קורנובסקי משמש מאז 2013 כמנהל מערך הקרדיולוגיה במרכז הרפואי "רבין" (בילינסון והשרון) וכן מנהל את מכון צנתורי הלב. הוא משמש כיו"ר רשות המחקר במרכז הרפואי. הוא למד רפואה באוניברסיטה העברית, התמחה ברפואה פנימית וקרדיולוגיה ב"איכילוב" והשתלם בקרדיולוגיה התערבותית וצנתורי לב במרכז רפואי בוואשינגטון די.סי., בו הקים וניהל יחידה לטיפול במחלות לב מורכבות.

בנוסף, הוא מכהן כפרופסור מן המניין לקרדיולוגיה בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל-אביב. ב-2007 נבחר ליו"ר-חבר בוועדה המדעית של איגוד מצנתרי הלב האירופי (European Association of PCI - EAPCI) ומשמש במסגרת זו גם כסוקר ניירות עמדה של האיגוד האירופי בנושאים: תעוקת חזה בלתי יציבה, התקפי לב ואי ספיקת לב.

בשנים האחרונות הקים וניהל פרופ' קורנובסקי מעבדת מחקר לזיהוי רובד טרשתי בלתי יציב (Vulnerable Coronary Plaque) בשיתוף עם המחלקה לביו-הנדסה באוניברסיטת ת"א, שבה מיישמים מודלים ביו-מכניים בהדמיית עורקים בסונר תוך כלילי (IVUS), תוך שימוש בשיטות מתחום ההיסטולוגיה הוירטואלית (virtual histology). הוא גם הקים וניהל מסד נתונים קליני-מחקרי במכון צנתורי הלב לצורך מחקרים רבים.

במעבדת הצנתור שהקים נעשים פרויקטים ניסיוניים כמו השתלת תאי נבט (progenitor cells) ממח העצם ומקטעים גנטיים (Gene Transfer) ללבם של חולים הסובלים מתעוקת חזה רפרקטורית ועמידות לטיפול קונבציונלי. אלו הניבו כבר כמה מחקרים ביניהם השתלת תאי מח עצם בהזרקה ישירה ללב; הזרקת וקטור המכיל מקטע גנטי המקדד ל-VEGF (גורם להצמחת כלי דם) ונבחנת אפשרות להשתלה תאי נבט מועשרים שמקורם במח עצם בלב חולים לאחר אוטם (פרויקט הנעשה עם חברה טכנולוגית בירושלים).

"האיגוד יהיה מחויב להמשיך לפעול למען קידום האינטרסים של חולי הלב על מנת לממש את יכולתם ליהנות ממגוון הטיפולים החדשניים ביותר"

פרויקט מחקר בסיסי אחר שאותו מנחה פרופ' קורנובסקי עוסק בהגבלה קלורית ובעמידות הלב לנזק אסכמי לשם הארכת החיים. מחקר נוסף מנסה להתחקות אחר סימנים גנטיים ורקע משפחתי בהתפתחות טרשת עורקים כלילית. כמו כן, הוא פועל לפיתוחן של שיטות הדמיה חדשות, בתלת ממד, של עורקי הלב בטרשת כלילית בלתי יציבה: הדמית OCT, שימוש בחיישנים ממוזערים להדמיה תוך כלילית, או ב-CT קרדיאלי לאיתור טרשת עורקים וגם מתמרי MRI ממוזערים ושילוב התמונות מכל המקורות הללו באבחון ובטיפול.

פרופ' קורנובסקי ציין כי ברצונו להתמקד במהלך תקופת כהונתו כנשיא האיגוד בכמה נושאים עיקריים: "אני מתכוון להוביל מהלכים שיגבירו את המודעות לאיכות ובטיחות רפואת הלב ברמת המטופל. אני סבור שיש הרבה מה לעשות בתחום הזה באמצעות הובלת מסר שידגיש את נושאי האיכות והבטיחות. הוא חייב להיות מלווה בפעילויות קונקרטיות במטרה לשפר את רפואת הלב ברמה הלאומית וברמת הפרט.

"אעשה את המיטב על מנת לייצג את האיגוד הקרדיולוגי בפורומים הבינלאומיים החשובים בעולם שעימם האיגוד נמצא בקשר שוטף - האיגודים הקרדיולוגים באירופה, צפון אמריקה, המזרח הרחוק וביבשות האחרות.

"האיגוד בראשותי יהיה מחויב לטפח את הדור הצעיר של הקרדיולוגים בישראל; את המתמחים המצוינים במחלקות השונות - ולאפשר להם לממש את חזונם המקצועי ושאיפותיהם המקצועיות בקליניקה ובמחקר. האיגוד מחלק מדי שנה מלגות השתלמות לרופאים שסיימו את מסלול התמחותם ושואפים להשתלם בתחומי הקרדיולוגיה השונים בחו"ל. האיגוד ימשיך לפעול על מנת להרחיב את האפשרויות הללו בארץ ובחו"ל כדי לתמוך בהכשרות של הרופאים הצעירים - דור העתיד של הקרדיולוגים בישראל. אני רואה בכל אלו חשיבות רבה.

"האיגוד הקרדיולוגי בראשותי יפעל על מנת לחזק ולהדק את הקשר שבין קהילת רופאי הלב לבין חברות ההייטק בארץ שבהן מפותחים חידושים פורצי דרך ברמה עולמית. זאת באמצעות הנעת פעילויות משותפות בין שני המגזרים - הרופאים ואנשי הטכנולוגיה - תוך שימת דגש על צרכי המטופל והתגברות על חסמים שמצויים כיום להשגת טיפול מיטבי.

"לבסוף: האיגוד יהיה מחויב להמשיך לפעול למען קידום האינטרסים של חולי הלב על מנת לממש את יכולתם ליהנות ממגוון הטיפולים החדשניים ביותר ומצילי החיים במסגרת הדיונים להכללת תרופות וטכנולוגיות חדשות בסל הבריאות לשנים הבאות. זוהי זירת פעילות חשובה ביותר ותחרותית ברמה הלאומית. במהלך הקדנציה שלי הנהגת האיגוד תבצע את המהלכים הדרושים בתחום הזה".

האיגוד הקרדיולוגי בישראל, הפועל במסגרת הר"י, יציין בנובמבר הקרוב 65 שנה להיווסדו (26 בנובמבר 1952, בחיפה). עד 1987 נקרא עדיין "החברה הקרדיולוגית בישראל" ואז שונה שמו לאיגוד הקרדיולוגי. כיום חברים בו כ-850 רופאים ומתמחים, לרבות כירורגי הלב וקרדיולוגים המתמחים באופן ספציפי במחלות לב של ילדים.

האיגוד חבר מלא ב-European Society of Cardiology וב-World Heart Federation . הוא מוגדר גם כסניף הישראלי של האיגוד האמריקני לקרדיולוגיה - American College of Cardiology. האיגוד האירופי והאמריקני נוהגים לקיים מושבים משותפים עם נציגי האיגוד הישראלי במסגרת הכנס השנתי שלהם. כיום יש באיגוד 10 חוגים (Working Groups), שבאמצעותם מתקיימת הפעילות המדעית.

בנוסף, מקיים האיגוד פעילות חינוכית, מקצועית ומחקרית כאשר האירוע המרכזי שלו מתקיים מדי שנה באפריל בשיתוף עם האיגוד הישראלי לכירורגית לב וחזה. לאירוע זה מגיעים, באורח קבוע, גם רופאים מתחומים אחרים וכן אחיות, טכנאים ומקצוענים בתחומים הפרה-רפואיים.

נושאים קשורים:  חדשות,  נשיא האיגוד,  פרופ' רן קורנובסקי,  מינויים,  ראיון,  המרכז הרפואי "שיבא",  המרכז הרפואי "רבין",  האיגוד הישראלי לקרדיולוגיה
תגובות
08.05.2017, 08:02

רני
בהצלחה!!!
גאים בך ובטוחים שתעשה דברים גדולים.
ארנון