חדשות

עורכי כתבי העת NEJM ו-Lancet קיבלו עיטורי כבוד בוועידה השנתית של "רמב"ם"

השניים, פרופ' ריצ'רד הורטון ("לנסט") ופרופ' ג'פרי דרייזן (NEJM) קיבלו עיטורי כבוד בוועידה הבינלאומית השנתית של המרכז הרפואי "רמב"ם" בחיפה, שהוקדשה השנה לנושא נפרולוגיה

פרופ' ריצ'רד הורטון (צילום: "רמב"ם")

שניים מעורכי המגזינים הרפואיים החשובים בעולם, העורך הראשי של ה-NEJM פרופ' ג'פרי דרייזן והעורך הראשי של The Lancet פרופ' ריצ'רד הורטון, השתתפו אתמול (ג') באירועי הוועידה הבינלאומית השנתית של המרכז הרפואי "רמב"ם" בחיפה.

השנה הוקדש האירוע לדיונים בנושאים הקשורים בנפרולוגיה – טיפולים, מניעת מחלות וחידושים. חלק נכבד הוקדש לחיבור שבין מחלות כליה לבין בעיות גנטיקה. בשנים קודמות הוקדשו הכנסים המדעיים הללו לטכנולוגיות רפואיות עתידיות, לרפואת ילדים, לרפואת טראומה, לקרדיולוגיה ולרפואה דיגיטלית.

פרופ' ג'פרי דרייזן (צילום: "רמב"ם")

לפני חודש ביקר פרופ' הורטון בישראל והשיק כאן גיליון-נושא של כתב העת היוקרתי, שהוקדש לרפואה בארץ. את הביקור והגיליון המיוחד יזמו רופאים בכירים מ"רמב"ם". הורטון שיבח כבר אז את מערכת הבריאות הישראלית והישגיה. הגיליון המיוחד של עיתונו נחשב ל"סגירת מעגל" ולהתנצלות על המאמר האנטי-ישראלי שפורסם בכתב העת במהלך מבצע "צוק איתן", ושעורר אז סערה גדולה.

בהרצאתו אתמול התייחס פרופ' הורטון ליכולת עולם הרפואה להשפיע על הרבה יותר מטיפול במחלות. הוא תיאר חזון לפיו יש להסתכל על הרפואה ככלי המשרת בני אדם, מאפשר לחסן את העולם מפני טרור, וכתחום העוסק גם בשימור המערכת האקולוגית וטיפול בזיהום האוויר.

ד"ר סוהיר אסדי (צילום: "רמב"ם")

פרופ' קרל סקורצקי (צילום: "רמב"ם")

שני האורחים התכבדו, עם עוד שלושה אורחים מחו"ל, ב"עיטור רמב"ם" שבאמצעותו "מובעת ההערכה של המרכז הרפואי הממשלתי הגדול ביותר בצפון הארץ לאישים שתרמו לקידום החברה והרפואה, בארץ ובעולם".

פרופ' קרל סקורצקי, ראש מינהל רפואה ומחקר ב"רמב"ם" - נפרולוג וחוקר בעל שם עולמי שגילה גנים ייחודיים הקשורים למחלות כליות - פתח את הועידה. ד"ר סוהיר אסדי, מנהלת המחלקה לנפרולוגיה וחוקרת מוערכת בתחום, סקרה את פעילות המחלקה וההתפתחויות הטיפוליות האחרונות.

פרופ' רפי ביאר (צילום: "רמב"ם")

פרופ' רפי ביאר, מנהל "רמב"ם", הציג את הישגי בית החולים, ואמר: "בשנת 1965 היה רמב"ם בית החולים הראשון בישראל ובמזרח התיכון כולו שבוצעה בו השתלת כליה מתורם מת. מאז כבר נעשו בו מאות השתלות במבוגרים ובילדים". אתמול בוצעה השתלת הכליה ה-26 בילדים.

פרופ' ביאר ציין כי "פסגת רמב"ם" – השם שניתן לוועידה השנתית - נועדה להפגיש את הרפואה עם הטכנולוגיה וההומניות. הוא סיפר כי בשיתוף עם עיריית חיפה מקודמים מיזמים בהתאם לחזון העיר הבריאה. "לאור שיתופי הפעולה שקידמנו בשנים האחרונות עם גורמים מובילים בישראל ובעולם מתעתד מתעד בית החולים להוות גורם משמעותי בנושאי מחקר וחדשנות ברפואה דיגיטלית", אמר.

במושב שעסק בנפרולוגיה וגנטיקה הרצתה פרופ' ג'ולי אינלפינגר, מומחית למחלות גנטיות בכליות מארה"ב. פרופ' דאומוואה אדו מגאנה סיפר על האתגרים בטיפול במחלות כליות באפריקה. בפאנל מומחים שעסק בהתפתחויות המחקר הגנטי ותרומתו לטיפול בכליות השתתפו ד"ר אסדי, ד"ר דניאלה מגן, מנהלת המחלקה לנפרולוגיה ילדים וד"ר חגית בריס, מנהלת המכון הגנטי.

אורח נוסף בכנס היה דניס רוס – השגריר המיוחד מתקופת נשיאותו של ביל קלינטון, שהציג את האתגרים העומדים לפני מדינות המזרח התיכון. גם הוא כובד בעיטור מטעם המרכז הרפואי.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  נפרולוגיה,  NEJM,  The Lancet,  עיטור,  "פסגת רמב"ם",  פרופ' רפי ביאר,  פרופ' קרל סקורצקי
תגובות