חדשות

מנכ"ל עמותת "חץ" חוליו בורמן נבחר לאחד מ"אנשי השנה" של המאבק ב-HCV

את הבחירה ב-18 אנשי השנה בתחום פירסמה יוזמת "Path To Zero", המקדמת את הכחדת הנגיף, המופעלת על ידי ה-Economist Intelligence Unit

חוליו בורמן, מנכ"ל עמותת "חץ" (צילום: יח"צ)

חוליו בורמן, מי שהקים ועומד בראש עמותת "חץ" – הארגון הישראלי לבריאות הכבד - נבחר יחד עם עוד 17 נציגים ל"אנשי השנה" בתחום המאבק בהפטיטיס C. את הדירוג העניקה יוזמת "Path To Zero", המקדמת את הכחדת הנגיף, שהיא פעילות של ה-Economist Intelligence Unit בחסות חברת "אבווי".

באתר היוזמה נכתב על בורמן כי הוא "פועל נמרצות לשינוי פני המאבק במחלת ההפטיטיס C בישראל ותרם לנושא הזה גם במישור העולמי".

עמותת "חץ" פועלת למען מניעה, טיפול ומיגור צהבת נגיפית (הפטיטיס C). בורמן מדגיש בכל הזדמנות שהוא פועל לקידום הנושא בשלושה מישורים עיקריים: זיהוי, הדרכה ויצירת פעולה משותפת של גורמים בעלי עניין בנושא, אבחון המחלה בקרב אוכלוסיות שבסיכון ועידוד הטיפול.

בין פעילויות ארגון "חץ": הדרכה ויצירת בסיס משותף עם עמותות שונות לעניין זה, שיחד הרחיבו את פעילויות המניעה והריפוי של המחלה גם בדרום אמריקה. במסגרת פעילות בנושא זה ביקר בורמן בשנים האחרונות בארגנטינה, ברזיל, קולומביה, מקסיקו, אורוגוואי וכן ברומניה, דנמרק וקרואטיה. עד סוף השנה יבקר גם בפולין והונגריה.

"בורמן זיהה והעצים את כוחם של החולים על ידי גיבוש עמותות לקידום הטיפול במחלות הכבד באמצעות טכניקות פעולה, זיהוי המחלה בשלבים מוקדמים, וקבלת הטיפול הרפואי המתבקש לצורך ריפויים", צוין באתר היוזמה. בישראל מונה עמותת "חץ" כ-6,000 גברים ונשים שחלו במחלה מסיבות שונות. בורמן חלה בהפטיטיס C והחלים ממנה באופן מלא.

פעילותו של בורמן "מגלמת בתוכה גישה חדשנית במאבק במחלה הקשה והמסוכנת. גישתו, מהווה אבן שואבת לעמותות דומות בחו"ל, איתן הוא בא במגע כל ימות השנה - בהרצאות ובהדרכות, כדי להביא את הנושא לתודעה הציבורית ולהתגבר, בראש ובראשונה, על הסטיגמה והבושה מהמחלה, שבגללה אנשים שחלו נמנעים מלבצע את הבדיקה הראשונית החשובה ביותר להצלת חייהם", נכתב.

נושאים קשורים:  חדשות,  עמותת חץ,  חוליו בורמן,  Path to Zero,  Economist Intelligence Unit
תגובות