חדשות

פרופ' אליהו גז מונה למנהל מכון ההקרנות במרכז הרפואי "זיו" בצפת

פרופ' גז, בן 69, אמר כי תיכנן לפרוש בסוף השנה הבאה, אך החליט לעלות לצפון מתוך תחושת שליחות ולספק לתושבי האזור רפואה ברמה הגבוהה ביותר

מימין: פרופ' ג'מאל זידאן, פרופ' אליהו גז וד''ר סלמאן זרקא (צילום: "זיו")

פרופ' אליהו גז, מומחה באונקולוגיה קלינית וקרינתית, מונה למנהל מכון ההקרנות במרכז הרפואי "זיו" בצפת; כך מסר אתמול (א') בית החולים.

פרופ' גז, בן 69, עלה עם הוריו מתוניסיה כילד בן 10. הוא בוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים והתמחה באונקולוגיה קלינית וקרינתית ב"הדסה" עין כרם, עם תת התמחות בהמטו-אונקולוגיה ואורולוגיה אונקולוגית. הוא ניהל בין השאר את מרכז ההקרנות ב"מכון קירי" בפריז. הוא חבר באגודה האירופית למחקר וטיפול בסרטן והקרנות וכיהן עד לאחרונה כמנהל היחידה לאונקולוגיה-אורולוגיה ב"איכילוב".

פרופ' גז סיפר אתמול, כי תכנן לעבוד באיכילוב עד סוף 2019 ואז לפרוש לגמלאות - אך במקום זאת, החליט להגיע לצפת ולנהל בה את "מכון ההקרנות החדש של הצפון", בעקבות הצעה שקיבל מפרופ' ג'מאל זידאן, מנהל המערך האונקולוגי ב"זיו".

"עוד בטרם הגעתי לצפת התבוננתי בצילומים ממכון ההקרנות החדש והתרשמתי מהמכשור שהוא מהמתקדמים בעולם", אמר, "הגעתי לעבוד ב'זיו' מתוך אמונה שניתן בהחלט לטפל בתושבי האזור ברמת הטיפול הגבוהה ביותר, לא פחות טוב מזה שניתן במרכזים אחרים בארץ. אני בגליל מתוך ציונות ובכך אף מגשים את הייעוד שלי כרופא. נתינה היא חלק אינטגרלי ממקצועות הטיפול והרפואה ואנחנו כאן בשביל להעניק לחולי הסרטן בצפון הארץ את מה שהם זקוקים לו - טיפולים מרפאים, או טיפולי הקלה, שהם חשובים ומועילים במידה זהה".

ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי "זיו" בירך את פרופ' גז על הצטרפותו לצוות האונקולוגיה בבית החולים בצפת וציין: "פרופ' גז הוא רופא בעל שיעור קומה, מבכירי המומחים בסרטן ובהקרנות, מונע בתחושת שליחות ומשאיפה להעניק רפואה מקצועית, מצוינת ושוויונית לתושבי הצפון".

פרופ' זידאן הוסיף: "בנוסף להיותו מהמובילים בתחום הרדיותרפיה בישראל, לפרופ' גז קריירה אקדמית ענפה ומרשימה. מאמריו התפרסמו בכתבי עת הנחשבים בעולם. אני סמוך ובטוח שמכון ההקרנות בניהולו, יתקדם ויתפתח ונוכחותו תסייע לגייס בעתיד אנשי צוות בכירים ומקצועיים נוספים ברמה המקצועית הגבוהה ביותר".

נושאים קשורים:  חדשות,  מינויים,  פרופ' אליהו גז,  המרכז הרפואי "זיו"
תגובות
29.01.2018, 21:40

כל הכבוד לפרופ' אלי גז. בהצלחה!

29.01.2018, 22:09

ברכות למינוי הראוי. הצפון זקוק לך ולניסיונך רב השנים.חזק ואמץ!