• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

מחקר ב"סורוקה": רעש וזיהום אוויר מכלי רכב מעלים פי 5 את הסיכון לרעלת הריון

מחקר שנערך ב"סורוקה", בשיתוף חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון, מצא סיכון גבוה פי חמישה לרעלת הריון בנשים שהיו חשופות לרעש ולזיהום מכלי רכב בבאר שבע, לעומת נשים שלא היו חשופות אליהם

כלי רכב, זיהום אוויר (צילום: אילוסטרציה)

מחקר שנערך במרכז הרפואי "סורוקה", בשיתוף המחלקה לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון בבאר-שבע, מצא כי רעש וזיהום אוויר מכלי רכב מעלים שכיחות של רעלת הריונית, סוכרת הריונית ומשקל נמוך של היילוד. בית החולים מסר שהמחקר הוצג בכנס המרכזי לרפואת האם והעובר שהיה בטקסס, ארה"ב.

צוות המחקר, דווח אתמול (ג') "ידיעות אחרונות", כלל את פרופ' אייל שיינר, מנהל מחלקת נשים ויולדות ב' ב"סורוקה", פרופ' נטליה בילנקו, פרופ' מיכאל פריגר וכן ד"ר מיכל אשין מהמחלקה לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון.

במסגרת המחקר, כ-300 נשים בהיריון נשאלו על ידי הצוות על ההיסטוריה הרפואית שלהן והרגלי החיים, ונאספו גם נתונים סוציו-דמוגרפיים. כמו כן, נאספו נתונים על מוקדי רעש באזור מגוריהן. הנשים התבקשו לדרג בין 0 ל־10 את רמת החשיפה לרעש מכלי תחבורה כששהו בבית. החוקרים מדדו את רמות הרעש ליד בתי הנבדקות באמצעות מד רעש נייד. המחקר התמקד ברמת זיהום האוויר והרעש מתחבורה בבאר שבע.

מסקנות החוקרים היו, שרמת החשיפה לרעש מכלי תחבורה קשורה לרעלת היריון, גם אחרי שנוטרלו נתונים היכולים להשפיע על התוצאות: השמנת יתר לפני ההיריון, גיל האם, מין העובר, מחלה כרונית ומספר לידות קודמות.

החוקרים ציינו, כי חשיפה גבוהה לרעש מתחבורה בשילוב עם רמת זיהום אוויר גבוהה שמקורה בתחבורה מעלות ביותר מפי 5 את הסיכון לרעלת היריון. רמת החשיפה לרעש מתחבורה קשורה גם באופן מובהק בסיכוי לחלות בסוכרת היריון. נמצא גם קשר בין רמות זיהום האוויר מתחבורה בסביבת המגורים של האישה ההריונית לבין הסיכוי ללידת תינוק במשקל נמוך.

נושאים קשורים:  חדשות,  מחקר,  המרכז הרפואי "סורוקה",  זיהום אוויר,  רעש,  הריון,  רעלת הריון
תגובות