חדשות

משרד הבריאות העניק תעודות הצטיינות לבתי הספר המובילים לסיעוד

לדברי המשרד, חלוקת התעודות נעשית במסגרת המאמץ הלאומי להעלאת שיעור האחיות בישראל ומיושמת השנה בפעם הראשונה כחלק ממודל תמרוץ בתחום

טקס הענקת תעודות ההצטיינות לבתי ספר לסיעוד (צילום: משרד הבריאות)

החוג לסיעוד במכון האקדמי "לב", בראשותן של פרופ' חיה גרינברגר דיקנית הפקולטה למדעי החיים והבריאות וד"ר לורי גליק, ראש החוג לסיעוד בפקולטה, זכה במקום הראשון עם ציון 100 ב"תכנית הכוכבים להכשרת אחים ואחיות" לשנת 2017.

בחוג לסיעוד במכון "לב" החלו השנה את לימודיהם 201 סטודנטים. הישגי הבוגרים בבחינות הרישוי היו הגבוהים ביותר מכל מסגרות ההכשרה לסיעוד בישראל, ושיעור הנשירה היה הנמוך מכולם, נמסר בנתונים שפורסמו לרגל הענקת תעודות הצטיינות לבתי הספר לסיעוד.

בקטגוריית המצטיינים במקום השני, עם ציון 90, זכה בית הספר האקדמי לסיעוד בנצרת בניהולה של ד"ר אמאל מרזיאן חאזן. בית הספר בנצרת סונף השנה לראשונה לחוג לסיעוד במכללה האקדמית עמק יזרעאל. השנה החלו את לימודיהם בבית הספר 177 סטודנטים במגוון תכניות לימוד לאחיות מוסמכות. בית הספר פועל לשימור וצמצום נשירת הסטודנטים מתכניות הלימוד ולקידום איכות.

בקטגוריית המצטיינים במקום השלישי זכה בית הספר האקדמי לסיעוד במרכז הרפואי וולפסון, בניהולה של ד"ר שרה ניסים. השנה החלו את לימודיהם בבית הספר הזה 200 סטודנטים במגוון תכניות לימוד לאחיות מוסמכות ונעשות בו פעולות רבות להפחתת הנשירה ולקידום הסטודנטים.

בקטגוריית המצטיינים במקום הרביעי זכו שני בתי ספר: בית הספר האקדמי לסיעוד, ע"ש פט מתיוס במרכז הרפואי הלל יפה, בניהולה של ד"ר מירב בן נתן שבו לומדים השנה 197 סטודנטים; ובית הספר לסיעוד ע"ש ד"ר זיידה בבית החולים בני ציון בחיפה, בניהולה של חווה וינר שבו לומדים השנה 191 סטודנטים.

משרד הבריאות ציין כי "במסגרת המאמץ הלאומי להעלאת שיעור האחיות בישראל, מיושם זו השנה הראשונה מודל תמרוץ לבתי הספר לסיעוד ולחוגים לסיעוד במסגרת "תכנית הכוכבים להכשרת אחים ואחיות לשנת 2017" המודל יושם על 24 מוסדות ההכשרה לאחים ואחיות - חוגים לסיעוד באוניברסיטאות ובמכללות ובתי הספר לסיעוד.

מודל התמרוץ מבוסס על ארבעה קריטריונים לבחינת פעילותו של כל מוסד הכשרה בשנת 2017: העלאת מספר הסטודנטים שהחלו את לימודיהם בשנת 2017, בכלל התכניות להכשרת אחיות מוסמכות, ל-200 לומדים לפחות (משקלו היחסי של נושא זה בתכנית התמרוץ היא 50%; הפחתה בשיעור הנשירה של הסטודנטים בכלל התכניות להכשרת אחיות מוסמכות, ל- 15% ומטה. (משקלו היחסי של נושא זה: 30%)

העלאת שיעור הסטודנטים שעברו בהצלחה את בחינות הרישוי לתואר אחות/אח מוסמך/מוסמכת ובמועד א' ,ל-95%. (משקלו היחסי של נושא זה 10%) והעלאת הציון הממוצע של כלל הסטודנטים שעברו בהצלחה את בחינת הרישוי לתואר אחות מוסמכת ל-75 ומעלה. (משקלו היחסי של נושא זה 10%). מודל התמרוץ, יחד עם מלגות ופעולות נוספות הביאו לכך שב-2017 החלו בלימודיהם 3358 סטודנטים וסטודנטיות חדשים.

טקס הענקת תעודות ההצטיינות נערך במעמד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל המשרד משה בר סימן- טוב. האחות הראשית במשרד הבריאות וראש מנהל הסיעוד, ד"ר שושי גולדברג אמרה בטקס: "תכנית הכוכבים למצוינות מציבה יעד מאתגר ומרכזי בתכנית העבודה לשם הגדלת מספר האחיות והאחים ישראל. יצאנו לדרך מלאי מוטיבציה ואחוזי שליחות במטרה לעמוד ביעד הזה. אזרחי ישראל ראויים וזקוקים לאחיות מצוינות, מקצועיות ומסורות. עלינו להתגייס ולהשלים את הפער שנוצר במקצוע זה, לאורך השנים, ובמלוא העוצמה".

נושאים קשורים:  חדשות,  תמרוץ,  בתי ספר לסיעוד,  משרד הבריאות,  אחיות
תגובות
09.03.2018, 14:04

אין על שרה ניסים!!

אנונימי/ת
09.03.2018, 14:06

משימה לאומית חשובה אך יש לדאוג ולתמוך בכל שרשרת ההכשרה ובעיקר במדריכים והמדריכות הקליניים בבתי החולים ובקהילה. צריך להיות חלק מהבקרות של משרד הבריאות .
כמה מדריכים קליניים יש בכל שדה , כמה הדרכות מתקיימות בכל שדה ? ולדאוג לתמריץ על הדרכה קלינית למדריכים.

18.03.2018, 15:10

חייבים לחזור ולהכשיר אחיות מעשיות.הן חסרות במערכת האשפוזית כמו אויר לנשימה.