חדשות

המערך הקרדיולוגי ויחידת צנתורי מוח נחנכו רשמית במרכז הרפואי לגליל

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיע לטקס החנוכה ובירך במלים חמות את מנהל בית החולים, ד"ר מסעד ברהום, שלדבריו " עשה רבות ולאורך שנים הכניס חידושים למען תושבי הגליל בסיוע משרד הבריאות"

טקס חנוכת מערך הלב והיחידה לצנתורי מוח במרכז הרפואי לגליל בנהרייה (צילום: יח"צ)

במרכז הרפואי לגליל בנהרייה נחנכו ביום חמישי המערך הקרדיולוגי בניהולו של פרופ' שאול עטר, הכולל יחידה לטיפול נמרץ לב, שני חדרי צנתורי לב, ומחלקת אשפוז שבה ציוד חדיש ותנאי שהייה מיטביים. בנוסף, נחנכה רשמית היחידה החדשה לצנתורי מוח, בניהולו של ד"ר שאדי ג'השאן.

האירוע התקיים במעמד סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, ראש חטיבת בתי החולים הממשלתיים במשרד הבריאות ד"ר אורלי ויינשטיין, מנהל המרכז הרפואי לגליל, ד"ר מסעד ברהום ואורחים רבים אחרים מישובי הגליל ורשויות ערביות.

טקס חנוכת מערך הלב והיחידה לצנתורי מוח במרכז הרפואי לגליל בנהרייה (צילום: יח"צ)

המערך הקרדיולוגי החדש ממוגן גם נגד אב"כ. הוא הוקם בתרומות שגייסה עמותת ידידי המרכז הרפואי ובראשן תרומתה של משפחת מוסקוביץ' מארה"ב. במחלקה 18 מיטות אשפוז בחדרים זוגיים ובודדים. מדי שנה מטופלים במחלקה זאת כ-750 מקרים של התקף לב ועוד כ-1,500 מטופלים קרדיאליים בשל אי ספיקת לב, הפרעות קצב, פרפור פרוזדורים ובעיות נוספות. ביחידה לטיפול נמרץ לב 10 מיטות אשפוז כל אחת בחדר נפרד.

במכון הצנתורים שני חדרים - לאלקטרופיזיולוגיה ולצינתורי לב וכלי דם. מדי שנה מבוצעים במכון כ-1,600 צינתורי לב וכ-400 טיפולי אלקטרופיזיולוגיה.

טקס חנוכת מערך הלב והיחידה לצנתורי מוח במרכז הרפואי לגליל בנהרייה (צילום: יח"צ)

כחלק מהמערך הנוירו-כירורגי בראשות פרופ' ז'אן סוסטיאל נחנכה, כאמור, היחידה לצנתורי מוח בניהולו של ד"ר שאדי ג'השאן. היא צוידה במכשור חדשני עם מיטב הטכנולוגיות המתקדמות בעולם לנושא זה. הציוד מאפשר מבט דו-מישורי לתוך עורקי המוח, ביצוע CT בחדר שבו מאושפז החולה, מכשור להדמיה בתלת ממד ומכשור המאפשר דיוק בעת הבדיקה לתפקודי המוח.

בשנת 2017 בוצעו 228 צינתורי מוח, מתוכם 70 דחופים בשל שבץ ו-32 מקרים של מפרצות מוח.

סגן שר הבריאות ליצמן אמר, כי "היה לי חשוב להיות כאן ולהגיע מירושלים לאחר ליל הצבעות התקציב בכנסת. אני מזדהה עם בית החולים ועם הגליל. ד"ר ברהום, מנהל בית החולים בנהרייה עשה רבות ולאורך שנים הכניס חידושים למען תושבי הגליל בסיוע משרד הבריאות - ועל כך מגיעה לו תודה והערכה". לפי דיווחי התקשורת בין השניים שרר מתח בשנה האחרונה, על רקע האשמות ד"ר ברהום את משרד הבריאות בחוסר-תקצוב של בית החולים, והאשמות משרד הבריאות, מנגד, בניהול לא ראוי של התקציב.

ליצמן ציין, כי הוא רואה חשיבות בשיפור רמת שירותי הבריאות והרפואה בגלל ו"אני בעד לעודד רופאים בכירים להגיע לפריפריה ולתגמל אותם על כך בשכר גבוה".

ד"ר ברהום הודה לסגן השר ליצמן "על תמיכתו הרבה לקידום פתיחתן של מחלקות ויחידות חדשות ולשם הרחבת השירותים הרפואיים המתקדמים למען תושבי הגליל". האו הודה לנשיאת עמותת ידידים בית החולים, רעיה שטראוס בן דרור וליו"ר מיכאל אילוז, על הסיוע בגיוס התרומה המשמעותית לבניית האגף הקרדיולוגי. הוא הודה למשפחת מוסקוביץ' מפלורידה ול"ידיד ותיק נוסף של בית החולים הכומר ג'ון האג, כנסיית Eagle Church Mountain מדאלאס וקרן משפחת זימר בארה"ב "שנרתמו אף הם לתמיכה ולסיוע".

נושאים קשורים:  חדשות,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  טקס חנוכה,  צנתור מוח,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה
תגובות