חדשות

מטופל הסובל ממחלות מידבקות תקף רופאה ב"בני ציון"

שלף מחט מהווריד והשליכה על הרופאה. זו הפעם השנייה בחודש האחרון שאנשי צוות רפואי מותקפים בבית החולים בני ציון

המרכז הרפואי בני ציון. צילום: טניה ידוב

רופאה מתמחה במחלקה פנימית ב' בבית החולים בני ציון בחיפה הותקפה אתמול (ד') על ידי מטופל בשנות ה-30 לחייו. המטופל, שטען כי הרופאה הכאיבה לו במהלך בדיקת דם, שלף את המחט המדממת מהווריד והשליך אותה לעבר הרופאה. היא הספיקה להתרחק ולא נפגעה. החשוד החל לרדוף אחריה ולגדף אותה.

הרופאה הזעיקה את צוות הביטחון של בית החולים שהשתלט על התוקף עד להגעת השוטרים. החשוד נעצר ונלקח לחקירה במשטרה.

עמיתי הרופאה בבית החולים סיפרו שהיתה נסערת מאד בעקבות האירוע: "היא בטראומה גדולה ומפוחדת מאוד".

מנהל פנימית ב', ד"ר אלעד שיף, הוסיף ל-Ynet את הפרטים הבאים: "החולה מוכר לנו מאשפוזים קודמים. הוא סובל ממחלות מידבקות והתאשפז במחלקה במהלך הלילה. בבוקר, כשהרופאה המתמחה הגיעה אליו כדי ליטול דגימת בדיקות דם ולהעריך את מצבו הרפואי, הוא צעק שהיא מכאיבה לו, שלף את המחט מהווריד והשליך אותה לעברה. הוא המשיך לצרוח ולחבוט בקירות ובמיטות במחלקות. במידה שהיתה נפגעת, קיים חשש ממשי שהיתה נדבקת במחלה מסוכנת.

"המטופל המשיך לקלל את הרופאה ורדף אחריה עד שהגיעה אלי. הרחקתי אותו מהצוות, החזרתי אותו לחדר עד שהגיעו אנשי האבטחה, וגם בהם הוא ניסה לפגוע פיזית", מסר ד"ר שיף.

בחודש שעבר הותקפה רופאה במחלקה הכירורגית ב"בני ציון" על ידי קרובת משפחה של מטופלת. כמחאה על החלטת בית המשפט לבטל את צו ההרחקה שהוצא נגד החשודה, השבית ועד הרופאים את בית החולים לשעה וערך הפגנה נגד האלימות בכלל ואלימות נגד רופאים בפרט.

מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון, ד"ר אמנון רופא, אמר: "הנהלת בית החולים מגלה אפס סובלנות לאלימות כלפי הצוות הרפואי וכלפי כלל עובדי בית החולים. אנחנו מקווים שהמשטרה תמצה את הדין עם התוקף".

נושאים קשורים:  אלימות נגד צוות רפואי,  המרכז הרפואי "בני ציון",  חדשות
תגובות
13.04.2018, 16:58

בינואר 2015 הותקפתי בעת עבודתי כרופא באיכילוב. עד היום היתה רק ישיבה אחת של בית המשפט, והבאה נקבעה לספטמבר 2018. 11 פעמים נדחו דיונים. 10 לבקשת הנאשם, כאשר ב 9 התביעה לא התנגדה לבקשה. הדחיה הנוספת היתה לבקשת התביעה, בשל יום עיון. תחושתי היא כי התקיפות הללו לא מעניינות אף אחד.

14.04.2018, 23:50

אולי כדאי לך לתבוע תביעה אזרחית. ולו לכל הפחות על מנת ליצור אפקט הרתעתי.

אנונימי/ת
14.04.2018, 21:16

על אנשי הצוות לבדוק גישהתיות יותר מפוייסת! לאוכלוסיות מסוימות. אין אש בלי עשן או ההפך!!
שוב אנשי הצוות מכול הקטבים אינם בדיוק חסידי אומות העולם!! כול מקרה לגופו.. ואין להכליל ובוודאי לא לשפוט. מציעה למטופלים להתאפק ולבקש בנחמדות מאיש הצוות "להתרחק" במידה והגישה אינה מקובלת עליהם.
דרך אגב לקיחת דמים לא אמורה להכאיב כל כך!!!!!
שמנהל המחלקה ייגש בעצמו ויעשה בדק לכול המתמחים וינסה לכוון! לאו דווקא בלקיחת דמים גם בכתיבת סיכומי אשפוז וגם באופן ביטוי מושגים רפואיים ובוודאי ובוודאי אופן הטיפול.
לאן עוד נגיע!!!!!!????