• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

לא בבית ספרנו: אושרו הסנקציות נגד הורי ילדים לא מחוסנים

ההצעה לפיה יוטלו סנקציות בסך קנס של 2,000 שקל והרחקה ממוסד חינוכי נתמכו על ידי הר"י, איגוד רופאי הילדים ורופאי בריאות הציבור

חיסונים לילדים. אילוסטרציה

הצעת "חוק החיסונים" אושרה היום (יום א') בוועדת השרים לחקיקה ותעלה השבוע להצבעה במליאת הכנסת. הצעת החוק נוסחה בסיוע עמותת "מדעת" ונתמכת על ידי ההסתדרות הרפואית ואיגודי רופאי הילדים ורופאי בריאות הציבור. היא מגדירה לראשונה "מדיניות לאומית בנושא החיסונים וקובעת דרכי טיפול ב"סרבני חיסונים".

משרד הבריאות יחויב מעתה לנהל מעקב אחרי ילדים שלא חוסנו, להתריע בכתב בפני הוריהם, ואם ההתרעה לא תעזור - ההורים יזומנו למפגש הסברה מיוחד בסיומו יתבקשו לחתום על טופס סירוב. הורה שיתעלם מכך יהיה חשוף לסנקציה כלכלית: שלילת נקודת זיכוי במס הכנסה בשווי של עד 2,000 שקלים. למשרד הבריאות יתאפשר להרחיק ילדים לא מחוסנים ממוסדות חינוך כאשר עולה חשש להתפרצות מחלה.

עם אישור הצעת החוק הגיב יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון: "אנחנו מברכים על החלטת ועדת השרים לרפא את המערכת החולה. עכשיו יהיה ניתן ליישם מדיניות חיסונים לאומית המגדירה עקרונות ומטרות, מטפלת מערכתית בסרבנות חיסונים ומאזנת בין שמירה על בריאות הציבור לבין חופש. זה יהיה פתרון לטווח ארוך שישמור על בריאות ילדינו".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי שהייתה בין מגישות הצעת החוק: "החלטת ועדת השרים היא צעד נכון ומתבקש נוכח התפשטות מגפת החצבת. ילדים שאינם מחוסנים עשויים להדביק את הסביבה שלהם במחלות ולהיות מוקד להתפרצות מחלות קשות נוספות שעלולות להביא לתוצאות טרגיות. עלינו להתמודד עם הורים שלא מחסנים את ילדיהם מחוסר ידע או סיבות אידאולוגיות כדי להביא לבריאות ציבור טובה יותר".

בנוסף, אושר בוועדת השרים לחקיקה חוק שיזמה ח"כ מירב בן ארי (כולנו) חברת ועדת הבריאות לפיו במקרה שבו פורצת מחלה, יחויבו כלל מוסדות החינוך שלא לאפשר כניסה לשום אדם שלא חוסן. מוסד חינוכי יוכל למנוע כניסתו כל ילד, מורה או אדם אחר שאיננו מחוסן בפני מחלה, לפי הוראת מנכ"ל משרד הבריאות ולתקופה שיורה. כשקיימת מניעה רפואית בקבלת החיסון, רשאי המוסד לקבל את הילד אולם עם הצגת אישור מרופא מומחה הנוגע לאותו חיסון שהילד לא קיבל, אלא אם כן מנהל משרד הבריאות יורה לנהוג אחרת.

"הצעת החוק שלי" אמרה ח"כ בן-ארי "דורשת באופן גורף בעת מגפה לחייב את כלל מוסדות החינוך – גני ילדים, בתי ספר וגם אוניברסיטאות - שלא לאפשר כניסה של כל אדם שאינו מחוסן."

נושאים קשורים:  חוק החיסונים,  יואל חסון,  מירב בן ארי,  משרד הבריאות
תגובות