חדשות

פרופ' יונתן הלוי פורש מניהול "שערי צדק" - פרופ' עופר מרין יהיה המנהל הבא

אחרי 31 שנים פורש פרופ' הלוי מתפקידו ומאשים את רוה"מ נתניהו במצבה הקשה של מערכת הבריאות: "קל יותר להצטלם ליד סוללת כיפת ברזל מאשר ליד מיטת חולה"

פרופסור יונתן הלוי
פרופ' יונתן הלוי, נשיא "שערי צדק" ויו"ר ועדת סל התרופות 2022

מנתח הלב פרופ' עופר מרין, המשמש כמנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק ומאז עשר שנים גם חבר הנהלה בו, יהיה המנהל הבא של המרכז הרפואי הירושלמי. הוא יחליף את פרופ' יונתן הלוי (70), המסיים בקרוב 31 שנה כמנהל "שערי צדק". פרופ' הלוי ימשיך להיות חבר ההנהלה ויטפל בפרויקטים מיוחדים ובתרומות. פרופ' הלוי מסר זאת בראיון לאמירה לם שפורסם ביום שישי במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות".

באותו ראיון גם גילה פרופ' הלוי כי מאז הסכסוך מלפני כשנתיים עם מנהל "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין, בפרשת שישה הרופאים מהמחלקה להמטואונקולוגיה ב"הדסה" שבדקו אפשרות לעבור לבית החולים שערי צדק, "אנחנו לא מדברים". בהקשר זה גם אמר כי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן  "אכזב אותי כשלא קרא את רוטשטיין לסדר".

פרופ' הלוי ציין עוד כי לדעתו "האג'נדה של שר האוצר הבא צריכה להיות העלאה בהדרגה ל-8.5% ולהגיע ל-9%, בתוך שלוש-ארבע  שנים, של כלל ההוצאה על בריאות מהתוצר הלאומי הגולמי. "אנחנו מקובעים כבר כ-20 שנה סביב 7.4%-7.3%. יהיה צורך להוריד  מהביטחון, אין מה לעשות. תקציב ההרחבה השנתי של סל התרופות צריך להיות כ-750 מיליון שקל.

"אין ספק", הוסיף, "ממשלת נתניהו לא היתה טובה למערכת הבריאות. האצבע המאשימה היא לראש הממשלה (לא לסגן השר ליצמן) שלדעתי, לאורך כל כהונותיו לא העמיד את נושאר הבריאות כנושא מרכזי. לא ראיתי את ראש הממשלה ואת שר האוצר מסתובבים בחדרי מיון. קל יותר להצטלם ליד סוללת כיפת ברזל מאשר ליד מיטת חולה. עכשיו מתחילה מערכת הבחירות: מי מראשי המפלגות שם בראש מעייניו את נושא הבריאות?".

פרופ' הלוי אמר עוד בראיון כי רבים מאנשי הציבור הם אנשים צעירים ובריאים יחסית ולכן לא רואים את חוליי המערכת. "כאשר הם כבר מגיעים לחדרי מיון, הם מקבלים יחס מועדף ולכן אינם רואים איך הספינה הזאת הולכת ושוקעת. אני קורא להם להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי".

הלוי הזהיר: "אם המצב לא ישתנה במהירות, אנשים יגיעו למיון, לא יוכלו להיכנס אליו ויקרו אסונות, או שימותו בפתח חדר המיון או יימנעו מלהגיע, מצבם יידרדר והם עלולים למות בבית. אם המערכת הציבורית תיפול, לא משנה כמה בתי חולים פרטיים יקומו – זה יהיה אסון כי את החולים הקשים ביותר, את הניתוחים המורכבים ביותר, את הבעיות של בריאות הציבור והאוכלוסיה הקשישה, רק בתי החולים הציבוריים יכולים לפתור".

על השאלה כמה מרופאי "שערי צדק" משתכרים יותר מ-100 אלף שקל בחודש, ענה פרופ' הלוי: "אני מעריך שחמישה. 100 אלף שקל נראה לי סביר לרופא מאוד בכיר שנותן את כל כולו לבית החולים הציבורי. לבודדים שמתפרסמים כשיאני שכר אין משקל אמיתי בתחלואי מערכת הבריאות".

נושאים קשורים:  פרופסור יונתן הלוי,  שערי צדק,  עומסים במיון,  מערכת הבריאות,  חדשות,  פרופ' עופר מרין,  פרופ' זאב רוטשטיין
תגובות
אנונימי/ת
11.02.2019, 18:26

לא לתת יחס מועדף יחס מועדף לאישי ציבור המגיעים לבית חולים. שילמדו את המצב על בשרם.

אנונימי/ת
17.02.2019, 14:33

"הצעה מדהימה במקוריותה.מחכה לראות ולשמוע על מנהל רפואי כלשהו בכל מוסד רפואי ישראלי שאכן יתן לאותו מועדף ציבורי לחכות שעות במיון או לשכב בפרוזדור במחלקה פנימית.לא רק שזה לא קרה ולא יקרה אלא שלאותו מועדף תמצא במהירות גם מיטה מועדפת נניח בטיפול נימרץ כלשהו למרות שאינו בקריטריונים.(ניתקלתי בזה אישית)
אבל למה ללכת רחוק. ראו וקחו דוגמה ממר ליצמן היקר. רוצים להיות עדיפויים. לבשו שטריימל עם כיפה שחורה גדולה ובא הקץ לסבלותיכם במערכת הבריאות.

אנונימי/ת
18.02.2019, 07:04

הצעה נכונה, אבל חייבת לבוא בד בבד עם לא לתת יחס מועדף לפרסונל. כשמנהלי מחלקות ישכבו במסדרונות, אז נראה שינוי.

האם עופר מרין הוא הבן של גדעון?

11.02.2019, 19:25

לא

אנונימי/ת
11.02.2019, 19:36

מה שלומך ריכנטל ?

אני או קיי, מי אתה / את? נא להשיב ב: [email protected]

אנונימי/ת
11.02.2019, 19:43

מתי מצב הרפואה הציבורית בישראל השביע רצון ?
התשובה : מעולם לא !
האם יחול שיפור ?
תשובה : יחסי - תמיד יהיה פער לא מבוטל בין רצוי למצוי . וכן , ככל שהרפואה מתפתחת ומתקדמת - העלויות מתיקרות מאד והעומס גדל .
על מנהיגי האומה להפנים כי כדי שבמערכת הרפואית יהיו מספיק רופאים למלא את הצרכים - יהיו חייבים לפצות את הרופאים כדי להשאיר אותם במערכת .
תלמיד מוכשר שמסיים לימודיו התיכוניים ישאל את עצמו : מדוע לא אבחר בלימוד משפטים כי כעורך דין השתכרותי תהיה גבוהה מאד, ללא תורנויות/כוננויות.

אנונימי/ת
12.02.2019, 07:54

ההשגות המועלות בראיון הפרישה רובן נכונות וקיימות מזה שנים
העלאתן מבעוד זמן,במהלך היותו בתפקיד ניהולי מרכזי -הייתה זוכה ליתר
תהודת צורך בהתייחסות עניינית ואיתור פתרונות עי משרדי הבריאות והאוצר

אנונימי/ת
17.02.2019, 17:22

פרו' יונתן הלוי יכול להיות מועמד ראוי לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות הבא לאחר שיסולק משם ליצמן ומנכ"לו בר סימן טוב -- לאחר הבחירות. בס"ד . אמן.

אנונימי/ת
17.02.2019, 22:31

כרופאת משפחה אני מוסיפה שאת השחיקה יוצר לא רק העומס אלא בהחלט תנאי המערכת המוכתבים. במשך שנים בשתי מערכות שונות ובמרפאות קטנות הצלחתי כשכירה, דרך זימון תורים גמיש לתת מצד אחד את הדרוש למטופלים לעומק ומצד שני להרגיש שאנינעושה רפואה טובה ונכונה "רפואת חלום לא ריאלית "כפי שהגדיר אחד ממנהלי. לאחרונה עקב הכרחח לאחידות מערכת חא אוכל יותר לעשות זאת.

אנונימי/ת
17.02.2019, 22:31

כרופאת משפחה אני מוסיפה שאת השחיקה יוצר לא רק העומס אלא בהחלט תנאי המערכת המוכתבים. במשך שנים בשתי מערכות שונות ובמרפאות קטנות הצלחתי כשכירה, דרך זימון תורים גמיש לתת מצד אחד את הדרוש למטופלים לעומק ומצד שני להרגיש שאנינעושה רפואה טובה ונכונה "רפואת חלום לא ריאלית "כפי שהגדיר אחד ממנהלי. לאחרונה עקב הכרחח לאחידות מערכת חא אוכל יותר לעשות זאת.