חדשות

משרד הבריאות מינה ועדה לשיפור הטיפול במערך האשפוז הפנימי

הוועדה, בראשות פרופ׳ רן טור כספא, תגיש את מסקנותיה עד אמצע אפריל | סגן שר הבריאות ליצמן: "אנו ערים לעומסים הכבדים והסבל לחולים במחלקות הפנימיות ופועלים ללא לאות לשפר את המצב"

אשפוז במסדרונות מחלקה פנימית. צילום: האיגוד לרפואה פנימית

שישה שבועות מתחילת מאבקם של 110 מנהלי המחלקות הפנימיות בבתי החולים הציבוריים בישראל, במחאה על תת תנאים, תת תקצוב, מחסור במיטות אשפוז ובכוח אדם, נודע כי סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מינו ועדה לשיפור הטיפול במערך הפנימיות.

הוועדה הוקמה לאחר שיח מעמיק עם איגוד הישראלי לרפואה פנימית בראשות פרופ׳ אבישי אליס ותגיש את מסקנותיה עד ליום 15.4.2019. בראשות הוועדה יעמוד פרופ׳ רן טור כספא.

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן: "אנחנו ערים לאתגרים במערך האשפוז הפנימי, נוכח העומסים הכבדים והסבל לציבור החולים, ואנו פועלים ללא לאות לשפר את המצב. אנו בטוחים שבשיתוף פעולה בין כלל הגורמים במערכת ניתן יהיה להציע פתרונות אמיתיים בטווח הזמן הנראה לעין. גם הרופאים וגם אנחנו יודעים שמערכת הבריאות צריכה לקבל יותר, ואנחנו נעשה זאת יחד על מנת להביא להישגים".

ליצמן הוסיף: "אנו יודעים שהמגמות הרווחות כיום של הזדקנות האוכלוסיה והעלייה בתחלואה הכרונית יתגברו ויתעצמו בשנים הקרובות ולכן על כולנו להתגייס ולעבוד יחד על מנת להבטיח שהמערכת תמשיך לתת טיפול מצוין".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ציין: "מערך האשפוז הפנימי הוא לב המערכת האשפוזית ואנו מחויבים להבטיח את התנאים הדרושים לפעילות תקינה שלו. השנים הבאות יאתגרו את המערכת מאוד אך אנחנו נחושים להתמודד עם אתגרים אלה. בחרנו לשלב ידיים עם כלל הגורמים במערכת ומינינו את אנשי המקצוע מהמעלה הראשונה בארץ. אנו מצפים מהוועדה להגיש לנו המלצות קונקרטיות ואופרטיביות.

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית, אמר בתגובה: "אני שמח על הכניסה להליך עבודה משותף עם משרדי הבריאות והאוצר. מקווה להליך מהיר ואפקטיבי ולהתכנסות לתכנית עבודה מעשית במועד שנקבע, ולא מאוחר מזה, נוכח המשבר הגדול במחלקות הפנימיות.

"בנימה אישית אומר", הוסיף פרופ' אליס, "שחבריי ואני יצאנו למאבק הציבורי לאחר שכ-40 שנות הזנחה הביאו את הרופאים וכלל הצוותים במחלקות לאי יכולת להעניק לציבור בארץ את הרפואה לה הוא ראוי, ועל רקע המצוקה היומיומית המתמשכת שלנו, כל ימות השנה. מאבקנו נועד להחזיר את הרפואה הפנימית למעמד הראוי לה, כציר מרכזי של המערכת הציבורית האשפוזית בישראל. אני מאמין שזה מחויב המציאות ואפשרי".

נושאים קשורים:  פרופ' אבישי אליס,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב,  פרופ׳ רן טור כספא,  ועדה לשיפור הטיפול במערך הפנימיות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
11.02.2019, 18:44

חחח
רן טור כספא
חחח
חוץ מהתואר פרופסור מה בדיוק כשיר אותו לעמוד בראש ועדה כזאת????

אנונימי/ת
11.02.2019, 18:45

ליצמן אתה האשם במצב. תתפטר. הגיע הזמן שבראש משרד הציבור יעמוד מישהו שישרת את הציבור הישראלי ולא רק את חסידות גור

אנונימי/ת
11.02.2019, 18:45

ליצמן אתה האשם במצב. תתפטר. הגיע הזמן שבראש משרד הציבור יעמוד מישהו שישרת את הציבור הישראלי ולא רק את חסידות גור

אנונימי/ת
11.02.2019, 21:25

השיטה הישראלית להמתין עד למשבר ואז לצעוק חמס. כול הנתונים נמצאים כבר שנים על שולחן משרד הבריאות אבל ליצמן כדבריו הוא עסוק בהתרוצצות בכול הארץ לתת עזרה פרטנית (לחסידי גור) במקוםלטפל מערכתית, ומנכלו לא מבין מהי רפואה ואפילו לא ניהול משברים (ראה חצבת ושפעת)
תוחלת החיים הגבוהה בארץ היא לא בגלל רפואת חולים אלה בעיקר רפואה מונעת ועוד גורמים רבים.
ליצמן לא בודק ולא יודע וגם לא מעוניין לדעת כמה ימי מחלה מיותרים יש במשק עקב מצב הרפואה. פריון העבודה בישראל הוא הנמוך ביותר בoecd. חובה במשרד הבריאות שר עם ראש יותר גדול וכיפה יותר קטנה.

אכן כבר שנים ידוע על המשבר. גם מוכרת הסטטיסטיקה של קצב ריבוי האוכלוסיה.כנראה הגיעו מים עד נפש ועל כן החליטו אמיתי מנהלי מחלקות להתריע. ומה עושים כבוד סגן השר ומנכלו- מקימים ועדה .אולי אם ירצה השם עד הבחירו ת שמא עד לאחר הפסח מאושפזי המסדרון ישכחו******************