סוכרת סוג 2

Suliqua מפחיתה את רמות הסוכר בדם באופן מובהק סטטיסטית לעומת אגוניסטים ל-GLP-1 במטופלים שעברו מטיפול ב-GLP-1

במחקר פאזה 3 אשר כלל מטופלים עם סוכרת סוג 2 שאינה מאוזנת דיה על ידי טיפול עם אגוניסטים ל-GLP-1, סוליקווה® השיגה את מטרת המחקר העיקרית על ידי הדגמת עליונות מובהקת סטטיסטית בהפחתת רמות ה-HbA1c לעומת אגוניסטים ל-GLP-1 לאחר 26 שבועות טיפול.

סוכרת (צילום: אילוסטרציה)

מחקר ה-LixiLan-Gי

מחקר ה-LixiLan-G כלל 514 מטופלים עם סוכרת סוג 2 אשר לא נשלטת דיה על אגוניסט ל-GLP-1י(liraglutide הניתנת פעם ביום, exenatide הניתנת פעמיים ביום או exenatide extended release),יalbiglutide  ו-dulaglutid הניתנות פעם בשבוע) ו-metformin, עם או ללא pioglitazone ועם או ללא מעכב SGLT-2. המשתתפים חולקו באופן אקראי לקבל Suliqua במקום האגוניסט ל-GLP-1 או להמשיך את הטיפול עם ה-GLP-1 תוך המשך שימוש בתרופות האחרות לסוכרת. היענות לטיפול נוטרה וחוזקה במהלך המחקר.

מטרת המחקר העיקרית הייתה להדגים הפחתה גדולה יותר של HbA1C עם Suliqua לעומת המשך טיפול עם אגוניסט ל-GLP-1 לאחר 26 שבועות. תוצאים משניים כללו השוואה של היעילות הכללית והבטיחות של מעבר ל-Suliqua לעומת המשך טיפול באגוניסטים ל-GLP-1.

ה-HbA1C בתחילת המחקר היה 7.86% בקבוצת ה-Suliqua לעומת 7.88% בקבוצה שהמשיכה טיפול עם אגוניסט ל-GLP-1. החוקרים מצאו כי לאחר 26 שבועות, מטופלים אשר החליפו את הטיפול ל-Suliqua חוו ירידת ב- HbA1C הגדולה ב-0.6% מאשר המטופלים שהמשיכו לקבל אגוניסט ל-GLP1י(6.7% בקבוצת ה-Suliqua לעומת 7.4% בקבוצת האגוניסט ל-GLP-1 p<0.0001). יותר מטופלים שהחליפו טיפול ל-Suliqua השיגו ערך HbA1C הקטן מ-7% לעומת אלו שהמשיכו להיות מטופלים באגוניסט ל-GLP-1. בנוסף, יותר משתתפים שהחליפו טיפול ל-Suliqua השיגו תוצא משולב הכלל ערכי HbA1C הקטנים מ-7% ללא אירועי היפוגליקמיה סימפטומטית.

במחקר נמצא כי ל-Suliqua פרופיל בטיחות הדומה לזה שהודגם במחקרים קודמים. 22% מהמשתתפים שהחליפו טיפול ל-Suiqua חוו אירועים גסטרואינטסטינליים (בחילות, שלשולים והקאות) לעומת 10% בלבד מתוך אלו שהמשיכו ליטול אגוניסט ל-GLP-1.

נושאים קשורים:  סוכרת סוג 2,  פאזה 3,  ליקסיסנטייד,  המוגלובין מסוכרר,  מחקרים