חדשות

"שערי צדק" מתכנן להגדיל את חדרי המיון על חשבון החניון כדי לעמוד בעומס

רופאים בבית החולים טוענים: "המחלקות הפנימיות הן צוואר הבקבוק האמיתי. שיפור תשתית המיון הוא בחזקת פלסטר פשוט למחלה ממארת"

בית החולים שערי צדק בירושלים (מקור: ויקיפדיה)

בית החולים שערי צדק בירושלים מתכנן להגדיל את חדרי המיון על חשבון שטח החניון שלו כדי להתמודד עם בעיית העומס במחלקה לרפואה דחופה. כך מדווחת הבוקר (ה') ענבר טויזר ב-ynet. הכוונה, נמסר בדיווח, להוסיף לחדר המיון עוד 100 מיטות. אלא שרופאים בבית החולים הזהירו שיש גם להגדיל בד בבד את המחלקות הפנימיות שאלמלא כן ייווצר צוואר בקבוק שיחמיר את המצב.

מספר הפונים למיון ב"שערי צדק" עלה בתוך עשור מ-56 אלף בשנה ל-92 אלף. אוכלוסיית ירושלים גדלה ב-15 השנים האחרונות מ-706 אלף תושבים ל-901 אלף אבל שירותי המיון בבית החולים הממוקם בלב העיר לא השתנו.

בדיווח צוטט פרופ' עופר מרין, מנכ"ל "שערי צדק", שאמר: "הכפלת שטח המיון תביא לשיפור משמעותי ביכולת בית החולים לתת מענה למספר רב יותר של מטופלים בתקופות עומס וכן לקצר את זמן השהייה של המטופלים במיון". במקביל להגדלת שטח המיון, ייבנה חניון חדש שבו יהיו 800 מקומות.

פרופ' יוסי תמיר ופרופ' איתמר רז שיגרו מכתב לסגן שר הבריאות ובו ציינו כי "הטיפול הנדרש בחדרי המיון איננו פתרון לכלל תחלואי המערכת. חדרי המיון מהווים את שערי הכניסה לבית החולים אולם במצב היום, המחלקות הפנימיות מהוות את צוואר הבקבוק האמיתי בבתי החולים. התמקדות בטיפול בשיפור תשתית המיון הוא בחזקת טיפול בפלסטר פשוט למחלה ממארת".

במיון ב"שערי צדק" כיום 43 מיטות מתוכננות על פי התקן, ועוד יותר מ־60 מאולתרות המפוזרות בצפיפות בחדרים, במסדרונות ובמחלקות אחרות בבית החולים. תכנית ההגדלה של המיון צפויה לצאת לפועל ב-2020. משרד הבריאות, עיריית ירושלים והמשרד לפיתוח ירושלים ישתתפו במימון הפרויקט.

נושאים קשורים:  בית החולים שערי צדק,  פרופ' יוסי תמיר,  פרופ' איתמר רז,  פרופ' עופר מרין,  חדשות,  עומס בבתי החולים,  חדר מיון
תגובות