ולפריב

עיכוב poly adp-ribose polymerase יחד עם כימותרפיה במטופלים עם סרטן ריאות של תאים קטנים מתקדם

עבודה זו בחנה את הבטיחות והיעילות של ולפריב יחד עם קרבופלטין ואטופוסיד במסגרת מחקר מפאזה 1

סרטן ריאות (אילוסטרציה)
סרטן ריאות (אילוסטרציה)

מחקר זה בחן את הבטיחות, הפרמקוקינטיקה והיעילות של ולפריב (veliparib), תרופה המעכבת את poly adp-ribose polymeraseי(PARP) בשילוב עם קרבופלטין ואטופוסיד במטופלים עם סרטן ריאות של תאים קטנים בשלב מתקדם וגידולים סולידיים אחרים.

החוקרים השתמשו בתבנית 3+3 על מנת לבחון העלאת מינון של ולפריב בשילוב עם קרבופלטין (אזור מתחת לעקומה - 5 ביום 1) ואטופוסיד (100 מ"ג/מטר רבוע בימים 1-3) בסבבים של 21 ימים. מינון ולפריב הועלה מ-80 ל-240 מ"ג פעמיים ביום לפי לוח זמנים של 7 ימים, 14 ימים או ללא הפסקה. מטופלים ללא התקדמות מחלה המשיכו לקבל טיפול אחזקה (ולפריב במינון 400 מ"ג פעמיים ביום) עד להתקדמות מחלה או טוקסיות בלתי נסבלת.

במחקר נכללו 39 מטופלים אשר באמצעותם נקבע מינון מומלץ של 240 מ"ג ולפריב יחד עם קרבופלטין ואטופוסיד על בסיס סבילות ארוכת טווח עבור מחקר פאזה 2. רעילות מגבילת מינון התרחשה במטופל אחד (פולינוירופתיה מוטורית מדרגה 2) במינון ולפריב של 240 מ"ג פעמיים ביום במשך שבעה ימים. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר אשר יוחסו לולפריב היו בחילה (39%), עייפות (39%) ורעילות המטולוגית. מתן מתמשך של ולפריב במינון 240 מ"ג פעמיים ביום עם קרבופלטין ואטופוסיד הוביל לעיכוב בהגברת מינון הכימותרפיה לאור רעילות המטולוגית. הפרמקוקינטיקה של אטופוסיד לא הושפעה על ידי ולפריב. תגובה מאומתת התרחשה ב-44% מכלל המשתתפים וב-64% מהמשתתפים עם סרטן ריאות של תאים קטנים מתקדם. במינון ה-RP2Dי(recommended phase 2 dose), תגובה מאומתת התרחשה ב-46% מכלל המטופלים וב-83% מהמטופלים עם סרטן ריאות של תאים קטנים מתקדם.

החוקרים מסכמים כי ולפריב יחד עם קרבופלטין ואטופוסיד יכולה להינתן בצורה בטוחה. וכי מחקר פאזה 2 בוחן טיפול זה כקו ראשון במטופלים עם סרטן ריאות של תאים קטנים מתקדם.

מקור: 

Atrafi, F. et al. (2018) Clinical Cancer Research. 25(2)

נושאים קשורים:  ולפריב,  קרבופלטין,  אטופוסיד,  פאזה 1,  סרטן ריאות של תאים קטנים,  בטיחות,  מחקרים
תגובות