חדשות

סגן שר הבריאות ליצמן על שביתת האחיות: "סבל מיותר לחולים"

סגן שר הבריאות התלונן בכנס ב"שיבא" כי במערכת הבחירות הנוכחית "אף אחת מהמפלגות לא מדברת על בריאות" | עוד הודיע כ בתוך חודש ייקבע הרכב ועדת התרופות ל-2020

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. ""ראוי היה שלפחות יקפיד לאכוף את שאר ההגבלות והאיסורים בחוק"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר היום (ג') בכנס שהתקיים בבית החולים שיבא: "האחיות עושות עבודת קודש, אבל מכאן ועד שביתה, הדרך ארוכה. השביתה גורמת סבל מיותר לחולים לכן נבקש מבית הדין להוציא צו מניעה כדי שלא יוכלו לשבות – ונגיע עימן לסיכומים".

בנוסף אמר ליצמן: "בזמן מערכת הבחירות (הקודמת) כולם דיברו על הבריאות. ועכשיו איפה כל המפלגות? איפה כולם? – בבונקרים. אף אחד לא רוצה להיות שר הבריאות. לא נבהלתי מזה שתקפו אותי כי זה הכל פוליטיקה. הגיע הזמן לדבר על הבעיות במערכת הבריאות ואיך פותרים אותן. מפריע לי שמאז שהחלה מערכת הבחירות החדשה, אף אחד לא מדבר על בריאות".

בהמשך אמר: "אני מקווה שתקציב סל הבריאות יעלה. הגעתי לסיכום מסוים עם שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לתקציב משרד הבריאות. אני מקווה שהסיכום הזה יימשך גם לאחר מכן". בתוך חודש, הודיע, ייקבע הרכב חברי הוועדה להרחבה השנתית של סל התרופות, שתחל בעבודתה לאחר מכן. עליה להגיש את המלצותיה עד סוף דצמבר.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר באותו מעמד: "אני מוכן לשבת ולבחון אילו מטלות (שהוטלו על האחיות) מיותרות. אנו עובדים כל העת כדי להפוך את העבודה שלהן ליותר ידידותית ופחות מעיקה אך אנו עומדים על כך שבסוף, המטלות צריכות להתבצע".

כמו כן אמר: "אנחנו מודעים לעבודה הקשה שעושות האחיות. זו עבודה שוחקת במציאות של עומסים שגוברים והולכים. יש לפתור את סכסוך העבודה הזה בדרכי שלום ולא להסלים אותו. אתמול הצענו מספר רב של הצעות לשיפור ממשי בעבודת האחיות. אנו מתכננים לשחזר את ההישג שכמעט הגענו אליו אחרי הבחירות (באפריל) מול משרד האוצר על תוספת תקציב, אבל אז הכנסת פיזרה את עצמה. נצטרך לשחזר את ההישג הזה".

נושאים קשורים:  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  חדשות,  שביתת האחיות,  בחירות 2019,  ועדת סל התרופות
תגובות
24.07.2019, 19:21

סגן השר ליצמן,
אתה זבל מיותר למערכת הבריאות.
סליחה טעות הדפסה - אתה סבל מיותר למערכת הבריאות.
(״ס״ ו״ז״ קרובות במקלדת).