חדשות

הנהלת הדסה עתרה לבג"ץ: להורות למדינה לממן באופן מלא את שירותיה הרפואיים

בית החולים הדסה דורש בעתירתו נגד משרדי האוצר והבריאות, להפסיק לכפות עליו לספק שירותים רפואיים לקופות החולים במחירים נמוכים מעלותם הנורמטיבית ובשונה מבתי החולים הממשלתיים

בית החולים "הדסה" עין-כרם. "בתנאים המוכתבים בחוק, אין לבית החולים יכולת לכסות הוצאותיו בגין הגשת שירותים רפואיים לציבור" (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

השבוע הגיש בתי החולים הדסה בירושלים עתירה לבית המשפט העליון נגד משרדי האוצר והבריאות. בעתירה מבקשת הנהלת "הדסה" מבג"ץ כי יורה למדינה להפסיק לכפות בחוק על "הדסה" לספק שירותים רפואיים לקופות החולים במחירים נמוכים מעלותם הנורמטיבית כפי שנקבע על ידי ועדת המחירים הסטטוטורית.

בעתירה, אשר הוגשה בידי עוה״ד ד״ר דוד תדמור, אסף פריאל, עדי ויצמן ופרי רוס ממשרד תדמור לוי ושות׳, ובסיוע עו"ד נורית אלשטיין ועו"ד עידו עשת, מבקש "הדסה" מבית המשפט העליון לקבוע כי על המדינה לעמוד בחובתה שבחוק, לממן באופן מלא את עלות שירותי הבריאות אותם מספק בית החולים הדסה לתושבי ירושלים והסביבה.

הסדרי ההתחשבנות בין בית החולים לקופות החולים מעוגנים בחוקי ההסדרים, במסגרת הוראת שעה שתוקפה שלוש שנים. הוראת שעה זו פקעה ב-31.12.19 ואולם היא הוארכה אוטומטית בגלל הבחירות לכנסת. על פי החוק נדרש "הדסה" לתת הנחה של 18.5% מהשקל הראשון, פחות מהמחיר שוועדת המחירים של המדינה קבעה כעלות של השירותים, (כאשר בנוסף, מעל תקרה מסוימת, CAP, נדרש בית החולים הדסה בחוק לתת הנחה נוספת שמגיעה ל-65% ממחירי משרד הבריאות).

בעוד שבתי חולים ממשלתיים הנותנים הנחה זו מפוצים בגינה, הדסה, שהוא בית חולים ציבורי בבעלות פרטית, אינו מקבל פיצוי מלא מהמדינה. כפייה זאת, מוסבר בעתירה, עולה כדי הפקעת קניין שאינה חוקית ואינה חוקתית.

ב"הדסה" מבקשים מבית המשפט העליון לתת ״התראת בטלות״ כנגד חקיקה אשר מפקיעה מהדסה קניין, שלא כדין. "הדסה, עותר גם בכדי שבית המשפט יקבע, כי מכתב אשר נשלח לאחרונה על ידי משרדי האוצר והבריאות, המתיימר להאריך את תוקף הוראת השעה, אינו חוקי.

הנהלת הדסה מדגישה כי בתנאים המוכתבים בחוק ובהארכתו כיום, אין לבית החולים הדסה יכולת לכסות הוצאותיו בגין הגשת השירותים הרפואיים לציבור.

נושאים קשורים:  עתירה לבג"ץ,  הסכם הקאפ,  בג"ץ,  משרד הבריאות,  משרד האוצר,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
08.01.2020, 19:15

הדסה בית חולים פרטי לכל דבר ועניין. עושה עסקים עם כל הגופים הפרטיים שניתן לדמיין. עיקרו רפואה פרטית. אין צורך שהרפואה הציבורית תממן בית חולים פרטי.

08.01.2020, 19:24

תה מדבר שטויות ואינך מכיר את העובדות
הדסה הוא בית חולים ציבורי שמתנהלים בו שרותי רפוא פרטיים מופרדים מהשירות הציבורי
זאת בניגוד לפעילויות מתחת לשולחן ובוקי סריקי במקומות אחרים
הדסה הוא מרכז רפואי שלישוני ומרכז המחקר הרפואי בישראל
חצוף שכמותך-טול קורה מבין עיניך

אנונימי/ת
08.01.2020, 19:35

שירות ברטי עם שימוש של תשתית ציבורית ????

אנונימי/ת
08.01.2020, 19:38

רפואה פרטית ??? לא במסגרת ב״ח עם שמוש בשירותים צבוריים

אנונימי/ת
08.01.2020, 20:00

חבל שהמגיב לא מכיר בעובדות. הדסה הוא בי״ח ציהורי המנוהל שלא על ידי המדינה. דומים לו שערי צדק ובתי״ח אחרים. נכון שמנהלת בו רפואה פרטית - עפ״י חוק ובכפוף להנחיות משרד הבריאות בנושא. עיקר הכנסתו היא ממכירת שירותים ברפואה הציבורית. משרד האוצר כופה על ביה״ח הסדרי תשלום ייחודיים בינו לבין קופות החולים וזה חלק מהסכם ההבראה של ביה״ח והמדינה. הסכם זה פג תוקפו והוא הוארך אוטומטית כי כך נוח לאוצר שמנוהל היום בידי הפקידות בהיעדר ממשלה ותקציב. תגובתך מוכיחה חוסר הבנה במה שקורה בעולם הרפואה בארץ ובמצבה המוניטרי של המדינה כולה.

10.01.2020, 15:54

צריך לשים סוף לישראבלוף במערכת הבריאות בארץ. כך גם צריך לבטל את הרעה החולה של הסכמי הקאפ אשר אינם מעודדים שיפור וזמינות השרות הרפואי שמעניק בית החולים.