נגיף הקורונה

במשרד הבריאות נערכים לתרחיש של אשפוז המוני

על פי התכנית, בבתי החולים ייפתחו מחלקות ייעודיות לקורונה, יבוטלו ניתוחים לא דחופים ואלקטיביים, חולים יאושפזו גם בבתי החולים הפרטיים

צוות רפואי מ"שיבא" מקבל את נוסעי הספינה פרינסס דיימונד במתקן הבידוד. צילום ארכיון: אבשלום ששוני/ פלאש 90

משרד הבריאות נערך לכמה תרחישים למקרה שתחול החמרה ניכרת בהתפשטות הנגיף בישראל. כך מדווח הבוקר (ו') עידו אפרתי ב"הארץ". בתי החולים יידרשו לפתוח מחלקות ייעודיות לחולי קורונה, יבוטלו ניתוחים לא דחופים ואלקטיביים, חולים יאושפזו גם בבתי החולים הפרטיים.

כל עוד מספר החולים נמוך מ-500, כל בית חולים אמור להיות ערוך לאשפוז 30 חולים במחלקה ייעודית – וזה למעשה המצב הקיים עתה. אם מספר החולים ינוע בין 500 ל-1,000, תבוטל כל פעילות רפואית שאינה בדחיפות, כולל כמה סוגי ניתוחים כדי שכל בית חולים יוכל לקלוט חולים נוספים. אם היקף התחלואה יגיע ל- 1,250 הידבקויות, יישלחו חולים במצב קל הנדרשים עתה לאשפוז, או כאלה שאינם יכולים לשהות בבידוד ביתי, למתחמים הייעודיים בבית החולים שמואל הרופא בנס ציונה ובמרכז הגריאטרי בראשון לציון.

אם מספר החולים יהיה גבוה מ-2,000 יופסקו הניתוחים בבתי החולים הפרטיים של רשת אסותא, הרצליה מדיקל סנטר ו"אלישע" ומטופלים כירורגים יועברו אליהם מבתי החולים הכלליים הציבוריים. אם המספר יהיה גבוה מ-2,500, המלוניות הצמודות לבתי החולים ישמשו לאשפוז חולים במצב קל.

עוד על פי התרחיש: בכל אחד מהשלבים תיבחן האפשרות לאשפוז בית לחולים הקלים או לאלה שבשלבי החלמה עד 14 יום מגילוי הנגיף. חולה מאומת ישוחרר לאשפוז ביתי אם מצבו יציב מספיק; אם יש לו סיוע זמין מבן משפחה או מאדם אחר; אם קיים חדר שינה נפרד לחולה; אם יש לו גישה למזון ולצרכים בסיסיים ואם אין בני בית שעלולים להיות בסיכון מוגבר לסיבוכים. המעקב וההשגחה באשפוז ביתי יהיו באחריות קופת החולים.

חסרי בית, קשישים עריריים, עובדים זרים ואחרים שיכולים להתקשות בבידוד ביתי יופנו לאחד משני המרכזים שהמשרד מתכנן לאשפז בהם את החולים.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  קורונה,  מגיפה,  משרד הבריאות,  בידוד,  אשפוז
תגובות