קורונה עולמי

פיתוח אמריקאי: בדיקת קורונה מהירה ופשוטה - תשובה בתוך 15 דקות

בדומה לבדיקות הריון ביתיות, התוצאה להימצאות הנגיף בגוף מוצגת בתוך רבע שעה על גבי צג | שימוש בערכה הפשוטה כבר נעשה ביפן, בדרום קוריאה ובאיטליה

ערכת הבדיקה של BioMedomics. לא משאירה מקום לספק

במקביל למרוץ קדחתני שבו משתתפות עתה חברות רבות ומכוני מחקר לשם פיתוח חיסון כנגד נגיף הקורונה וגם תרופות אנטי-וירליות ייעודיות חדשות, מתנהל עתה מרוץ לפיתוח ערכות בדיקה לאבחון הנגיף המספקות תשובות בתוך מספר דקות.

האחרונה בהן היא חברה הדיאגנוסטיקה הקלינית הפרטית BioMedomics מצפון קרוליינה, ארה"ב, הקיימת מאז 2007. בשבוע שעבר היא הודיעה על השקת ערכת הבדיקה המהירה שלה שכבר נבחנה בהרחבה על ידי רשויות הבריאות בסין.

שלבי הבדיקה. שתי טיפות מדגימת הדם שנלקחת מהמטופל מטופטפות על אביזר הבדיקה. אם יתברר שהנדגם לא נדבק בנגיף, יופיע פס בודד על גבי הצג

ייחודה של ערכת האבחון המהירה: התשובה מתקבלת בתוך 15 דקות. כיום התשובות לבדיקות האבחון, שנעשות בטכנולוגיה אחרת, נמסרות לאחר כמה שעות, ולאנשים שנמצאים בבידוד ביתי בישראל למשל, במקרה הטוב בתוך יממה. עד כה לא קיבלה ערכת הבדיקה הזאת אישור רשמי של ה-FDA.

החברה מסרה כי הבדיקה מאתרת סמן מוקדם וסמן מאוחר לנגיף ומזהה נוגדני IgM/IgG מתוך טיפות דם בודדות שנלקחות מקצות האצבע של מטופל או מדגימת דם ורידי והיא מאתרת נשא סימפטומטי וא-סימפטומטי.

מחקרים רבים הראו שרבים מנדבקי נגיף הקורונה לא מראים תסמינים קליניים, אבל הבדיקה תאתר את הימצאות הנגיף בגופם. הבדיקה בוחנת נוכחות נוגדנים בסריקת מלוא נפח הדם: סרום ופלזמה, והתשובות מוצגות על גבי צג מיוחד שלא משאיר מקום לפרשנויות ולהתלבטות. לא נדרש ציוד נוסף לעריכת אותה בדיקה.

3-2 טיפות מדגימת הדם שנלקחת מהמטופל מטופטפות על אביזר הבדיקה. אם יתברר שהנדגם לא נדבק בנגיף, יופיע פס בודד על גבי הצג שמעיד כי הוא שלילי לקורונה. שני פסים מעידים על הופעת נוגדן IgM - כלומר הדבקה עכשווית. שני פסים עליונים קרובים זה לזה יעידו על IgG חיובי, כלומר בגוף הנבדק נוגדנים שמעידים על הדבקה ישנה, מלפני כמה שבועות, ואין מדובר בהדבקה פעילה.

החברה מסרה כי השימוש בערכה פשוטה זאת כבר נעשה גם ביפן, בדרום קוריאה, באיטליה ובימים האחרונים בעוד מדינות באירופה.

בתוך כך, חברת רוש קיבלה בשבוע שעבר את אישור ה-FDA לבדיקת קורונה במכשירה החדש המסוגל לבצע 4,128 בדיקות ביממה. הוא אושר גם ברשות התרופות האירופאית. מכשיר זה בודק בשיטת PCR את המטען הגנטי של הנגיף.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  אבחון קורונה,  מגיפה,  חדשות,  בדיקת קורונה
תגובות
16.03.2020, 20:04

נכון ל16.3.2020 מספר הבדיקות הניתנות לביצוע בפרק זמן נתון הנו אחד מצווארי הבקבוק המשמעותיים. זה נכון לישראל ולרוב מדינות העולם. הדבר מונע יכולת לבצע מיפוי וקבלת תמונת מצב אמתית, רוצה לומר, אנחנו "מניחים" מהי ההארעות ומהי ההמצאות של המחלה אבל זו רק הנחה.

אנונימי/ת
18.03.2020, 21:10

נוגדנים ראשונים מופיעים אחרי כשבועיים, אז הבדיקה לא באמת מסייעת.