קורונה בישראל

הר"י קוראת לשר הבריאות להתנגד בתוקף לקיצוץ בתקציב: "מופע של אטימות"

היום תדון הממשלה על קיצוץ של 4.3 מיליון שקל בתקציב מערכת הבריאות | יו"ר ארגון רופאי המדינה: "רכש מכונות ההנשמה מטעה – דרוש כוח אדם מקצועי להפעלתן"

"שיבא" קיבל תוספת של 13 תקנים לרופאים, ברמב"ם נוספו תשעה בלבד. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90 צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

ההסתדרות הרפואית קראה הבוקר (א') לשר הבריאות יולי אלדשטיין "להתנגד בתוקף לקיצוץ המוצע בתקציב משרדו – 4.3 מיליון שקל", וזאת לקראת הדיון שנועד להתקיים היום בממשלה על קיצוץ רוחבי בשיעור של 1.5% בתקציבי המשרדים השונים לשם מימון הפעילות של משרדים ושרים חדשים בממשלה הנוכחית.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, הביע התנגדות חריפה לקיצוץ הרוחבי הכולל גם את תקציב הבריאות וכינה את עצם הרעיון להציע קיצוץ כזה, בעת הזאת, במיוחד בתקציב הבריאות "מופע של אטימות".

על פי התכנית שתוצג לשרים, מדובר בקיצוץ של 4.3 מיליון שקל בשנה זאת מתקציב משרד הבריאות ובסך הכל 19.3 מיליון שקל בקדנציה של ארבע שנים וחצי וביטול 23 תקנים בשנה, כלומר 103.5 תקנים בכל הקדנציה המלאה של הממשלה.

"קיצוץ בתקציב הבריאות דווקא בעת הזו, שבה המערכת רק מתאוששת מהתפרצות נגיף הקורונה ונערכת מול החשש לגל שני, הוא מופע של אטימות שיש להתנגד לו בנחרצות", אמר פרופ' חגי.

"מערכת הבריאות סובלת מהרעבה תקציבית מאז שלושה עשורים, ממחסור בכוח אדם, במיטות אשפוז, בציוד אלמנטרי ומחוסרים רבים אחרים. זו  דווקא העת להשקיע במערכת הזאת את כל המשאבים הנדרשים, ודאי שלא לקצץ בה. אני סמוך ובטוח שהשר אדלשטיין יילחם את המלחמה הזו כפי שהבטיח עם כניסתו לתפקיד", ציין פרופ' חגי.

הדיון בקיצוץ בתקציב הבריאות נעשה דווקא אחרי שבסוף השבוע, כאשר הצטברו הנתונים על עלייה בתחלואת הקורונה ועקב כך עלה חשש מגל שני, לא הנחה עדיין משרד הבריאות את בתי החולים להיערכות לפתיחה מחודשת של מחלקות הקורונה שכבר נסגרו.

בתדרוך לתקשורת התבטא המנכ"ל היוצא משה בר סימן טוב כשנשאל על בעיית כוח האדם להפעלת מכונות הנשמה: "יש תוספות שניתנו, לדעתי נוספו 800 תקנים, 600 לאחים ואחיות ו-200 לרופאים ויש תכנית לדרישה נוספת של כוח אדם", אבל בדיקה שביצעו כמה כלי תקשורת העלתה ש"שיבא" למשל קיבל תוספת של 13 תקנים לרופאים, רמב"ם - תשעה בלבד.

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה ומ"מ יו"ר ההסתדרות הרפואית, אמר: "שביעות הרצון המערכתית מהרכש המסיבי של מכונות הנשמה, שנעשה בחודשים האחרונים, מטעה, שכן לא ניתן להפעילן ללא כוח אדם מקצועי מיומן היטב. חייבים לקלוט עוד צוותים רפואיים לשם כך, להכשירם ולהפסיק את הקפאת התקנים והקיצוץ בתקנים".

נושאים קשורים:  מערכת הבריאות,  קיצוץ תקציב הבריאות,  יולי אדלשטיין,  פרופ' ציון חגי,  ד''ר זאב פלדמן,  חדשות,  חוסר בתקנים
תגובות