קורונה בישראל

לאחר שכבר אושר על ידי הממשלה, בוטל הקיצוץ בתקציב משרד הבריאות

אין הסכמה בין משרדי האוצר והבריאות על היקף תוספת התקנים שמשרד הבריאות דורש למערכה נגד הקורונה | אושרו ותוקצבו תקנים לעובדי מעבדה ב-575 מיליון שקל

מחלקת קורונה. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

הממונה על התקציבים באוצר, שאול מרידור, והמנכ"ל היוצא של משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, החליטו הבוקר (ב') כי משרד הבריאות יוחרג מהקיצוץ הכללי הרוחבי שהוטל על כלל משרדי הממשלה. בהתאם להחלטה החדשה לא יקוצץ מתקציב משרד הבריאות הסכום של 4.3 מיליון שקל שתוכנן קודם לכן.

שיעור הקיצוץ הרוחבי על כלל משרדי הממשלה הוא בשיעור של 1.5% מהתקציבים שלהם ונועד לממן את המשרדים, השרים וסגני השרים החדשים שמונו לממשלה הזאת. בישיבת הממשלה אתמול אושר הקיצוץ בתקציב משרד הבריאות, אבל עתה, כאמור, בוטל.

עם זאת, דיווח הבוקר אדיראן פילוט ב"כלכליסט" כי אין עדיין הסכמה בין משרדי האוצר והבריאות על היקף תוספת התקנים שמשרד הבריאות דורש במסגרת המערכה נגד הקורונה.

טרם סוכם נושא תקצוב התקנים הנוספים שמערכת הבריאות דורשת: 400 מיליון שקל עבור 200 רופאים חדשים (מתוך 400 רופאים שאושרו כבר אך לא תוקצבו, 661 אחים ואחיות שתוקצבו (מתוך 1,600 לצוותי סיעוד שאושר), עוד 340 עובדי מינהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים ועובדים בתחומים הפרא-רפואיים (מתוך 1,040 תקנים שאושרו). כן אושרו ותוקצבו עוד 102 עובדי מעבדה בעלות של 575 מיליון שקל.

נושאים קשורים:  תקציב משרד הבריאות,  קורונה,  חדשות,  תוספת תקנים,  נגיף הקורונה,  משרד הבריאות
תגובות