קורונה בישראל

בכירים במערכת הבריאות: "פרשת הפטור נופחה מעבר לכל פרופורציה"

בכירים במערכת הבריאות עומדים מאחורי פרופ' איתמר גרוטו ודורשים הליך בירור הוגן ומידתי כלפיו | פנו למנכ"ל משרד הבריאות הנכנס פרופ' חזי לוי: "גורמים שונים מנהלים קמפיין תקשורתי כנגד גרוטו"

פרופ' איתמר גרוטו. "ישראל במקום השלישי באירופה במספר מקרי המוות שנמנעו כתוצאה מחיסונים"

אמש (מוצ"ש) נשלח לפרופ' לוי, המנכ"ל הנכנס של משרד הבריאות, מכתב שעליו חתמו יושבי ראש מועצות לאומיות בנושאי הבריאות במשרד הבריאות, מנהלי בתי הספר לבריאות הציבור, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית ומומחים נוספים במערכת הבריאות, ובו הם תובעים "זכות להליך בירור הוגן ומידתי למשנה למנכ"ל משרד הבריאות".

ההערכה היא שלכל היותר יסתיים הליך הבירור עם פרופ' גרוטו בפרשת הפטור למיליארד טדי שגיא בנזיפה והוא ימשיך בתפקידו.

"בימים האחרונים", נאמר במכתב, "מנהלים גורמים שונים קמפיין תקשורתי כנגד המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, תוך  הדלפת  מידע רפואי אישי חסוי מתוך מערכת הבריאות. לאור האיסור שהוטל על ראיונות, פרופ' גרוטו לא יכול להגן על עצמו. פרופ' גרוטו שלח מכתב תשובה מנומק למנכ"ל משרד הבריאות היוצא, ממנו עולה כי האירוע הנקודתי נופח מעבר לכל פרופורציה".

עוד מצוין בפנייה אל מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס כי "מתוך היכרות  רבת שנים של החתומים מטה עם פרופ׳ גרוטו, מדובר באיש מקצוע  מוערך, הן בזכות המומחיות המקצועית שלו והן בזכות ההשקעה העצומה שלו בבריאות הציבור בישראל, וזאת  במגוון רחב של תפקידים ציבורים משמעותיים שמילא בנאמנות לאורך השנים. פרופ' גרוטו, בין היתר, קידם נושאים של צמצום פערים בבריאות, התמודדות עם גזענות במערכות הבריאות. בוודאי שהערכים שעבד לאורם הם ערכים של קידום מערכת הבריאות הציבורית בישראל מתוך תפיסה של הוגנות וסולידריות".

הכותבים מדגישים כי במהלך הטיפול הנמשך במגיפת הקורונה, פרופ׳ גרוטו, הן כמשנה למנכ"ל והן בזכות נסיונו הרב בתחום הטיפול במגיפות ומחלות מידבקות, היה הגורם הרפואי הבכיר במשרד הבריאות. "בתקופה זו, תחת עומס עבודה חריג ויוצא דופן, נדרש פרופ' גרוטו לקבלת החלטות רבות ומורכבות, בתנאי אי ודאות. כמצוין במכתבו של פרופ' גרוטו, מנהל ורופא שנדרש להחלטות רבות ומורכבות בתקופה קצרה, עושה מן הסתם גם טעויות.

"לפרופ' גרוטו הזכות, בנוגע לעניין שהתפרסם בתקשורת, לבירור הוגן, מקצועי וענייני, ומעל הכל מידתי. זכות זאת שמורה לכל אדם, ללא ספק למי שעומדות לו זכויות רבות כמשרת ציבור במערכת הבריאות מזה שנים רבות. נציין כי כל איש מקצוע במערכת הבריאות, נדרש לקבלת החלטות מורכבות, תוך איזון בין שיקולים שונים, בהתאם לשיקול דעתו המקצועי.

"הליך בירור לא הוגן וסנקציות שאינן מידתיות, בגלל לחץ תקשורתי, יפגעו אנושות באמון אנשי המקצוע במערכת הרפואה הציבורית ובמוכנות  שלהם לשרת בה.

"שוויון והוגנות במערכת הבריאות הם ערכים חשובים שיש לשמור עליהם מכל משמר, לכל הכיוונים. מערכת נבחנת ביכולתה להשתפר, בין היתר על ידי הפקת לקחים מטעויות במידה שישנן. על כך יש לתת את הדגש, גם במקרה זה", מסכמים הכותבים את מכתבם אל פרופ' חזי לוי.

נושאים קשורים:  פרופ' איתמר לוי,  פרופ' חזי לוי,  טדי שגיא,  פטור מבידוד,  בידוד,  קורונה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
14.06.2020, 09:14

גילדה מגינה.
אחכ הליצנים של בריאות הציבור כמו לוין יקוננו על פגיעה בזכויות הפרט, הפעלת שב"כ שעוקב ועוד ועוד במדינה, שאין בה דין ואין דיין. גם לאזרח הקטן אז מותר לצפצף, ולקמבן כמו שגיא או ריבלין או נתניהו. אז שלא יתפלאו שאף אחד לא סופר אותם. אזרחים טובים לא סופרים צבועים.

אנונימי/ת
14.06.2020, 09:15

ט

הזדעזעתי מכתבה ב״רשת״, לא הוגנת ומשתלחת באיש מקצוע שעוסק בהצלחה במגפה שטרם לא חווינו. מעניין מי עומד מאחורי זה