קורונה בישראל

מאות סטודנטים לרפואה גויסו למערך התחקור האפידמיולוגי

שר הבריאות אדלשטיין הודיע על הרחבת מערך התחקור האפידמיולוגי | בהסתדרות האחים והאחיות דורשים הקצאת תקנים נוספים ללשכות הבריאות המחוזיות

דגימת בדיקה לקורונה. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

מערך התיחקור האפידמיולוגי, שנתגלה כ"עקב אכילס" בבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל, יתוגבר בימים הקרובים. כך הודיע אתמול (ג') שר הבריאות יולי אדלשטיין.

השר מסר כי יותר מ-2,000 סטודנטים בתארים רלבנטיים לשם כך ואלה המצויים בשלבים מתקדמים לקבלת התואר ברפואה או בסיעוד נענו למודעות שפרסם משרד הבריאות, מתוכם נמצאו מתאימים 283 וכבר עתה נקלטים 190 למערך החקירות האפידמיולוגיות.

"אני מקווה שבשבוע הבא יראו תוצאות הן בקצב הנבדקים והן במהלכים לקטיעת שרשראות ההדבקה", אמר שר הבריאות.

במקביל פנתה יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, בדרישה להקצות תקנים נוספים לאחיות בריאות הציבור בלשכות הבריאות המחוזיות לאותה מטרה. משרד הבריאות מסר אתמול כי הוא זקוק ל-273 עובדים עבור שבע לשכות מחוזיות לנושא החקירות האפידמיולוגיות. עיקר המחסור בכוח אדם זה הוא בירושלים, בתל אביב, בבני ברק וביישובי דרום הארץ.

נושאים קשורים:  מחקר אפידמיולוגי,  סטודנטים לרפואה,  קורונה,  יולי אדלשטיין,  הסתדרות האחים והאחיות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
24.06.2020, 21:18

לא חשבתי שיש כזה חוסר באנשי מקצוע שכדי לגייס 300 חוקרים צריכים לפנות לסטודנטים. או שתנאי העבודה כל כך גרועים שאנשי מקצוע, אחיות ורופאים, לא מוכנים לעבודה זאת.

אנונימי/ת
28.06.2020, 08:17

יש מספיק מובטלים, למה הם לא מגויסים לכך. תנו לסטודנטים ללמוד.

אנונימי/ת
29.06.2020, 17:54

איזה ערך מוסף הם מביאים לעבודה הזו?
עדיף לתת את זה לחיילי צה''ל.