קורונה בישראל

פרופ' סיגל סדצקי ממליצה למבוגרים להימנע מהשתתפות באירועים ומנסיעה באוטובוסים

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות: "התחלואה עתה היא עם אחוז יותר גבוה של ילדים והיא מופצת לשאר שכבות הציבור. אם לא נשתלט על המצב, גם הקשישים יידבקו"

פרופ' סיגל סדצקי, לשעבר ראש שירותי בריאות הציבור. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, אמרה הבוקר (ה') ל-ynet כי "העלייה התלולה במספר הנדבקים בקורונה היא משום שהציבור איננו ממושמע, לא עוטים מסיכות" והמליצה לאנשים בסיכון – מבוגרים ועם מחלות רקע - שלא להשתתף באירועים וגם להימנע מנסיעה באוטובוסים.

פרופ' סדצקי הביעה דאגה מהעלייה במספר החולים הקשים החדשים. "ברור שרואים התפרצות של התחלואה ויש צורך בסיעור מוחות כדי לקבל החלטות מה לעשות בעניין. יש לעשות את הפעולות הפשוטות שיכולות למנוע תחלואה ולהתייחס אליהן ברצינות. כל זמן שאין מתנהגים בהתאם - ממשיכה ההדבקה". עוד אמרה כי ייתכן ש"תהיה מחשבה מחדש" לגבי ההיתר שניתן להשתתפות של עד 250 איש באירוע.

"בהתפרצות הראשונה המחלה הגיעה בעיקר מאנשים שהביאו אותה מחו"ל. עיקר התחלואה היתה בקרב מבוגרים. התחלואה עתה היא עם אחוז יותר גבוה של ילדים, תלמידים שהתרועעו האחד עם השני. היום היא מופצת לשאר שכבות הציבור. אני צופה שגם הקשישים יידבקו בסופו של דבר אם לא נצליח להשתלט על המצב".

פרופ' סדצקי מסרה כי "היום הזמן הממוצע לחקירה אפידמיולוגית הוא 25 שעות, אבל אני לא אומרת שזה הזמן הממוצע לכל התהליך. הוא יותר ארוך, כולל את העובדה שאדם שמרגיש לא טוב מחליט לקרוא לרופא ויש עיכוב כאשר אנשים מתלבטים אם לגשת לרופא או לא".

כמו כן הכחישה דיווח לפיו משרד הבריאות יזרוק 200 אלף בדיקות סרולוגיות שפג תוקפן. "הגיעו ערכות בדיקה. עד לפני כשבועיים, המצב שלהן היה שאחד מתוך שלושה אנשים היה מקבל תשובה חיובית. עבדנו עם מכון גרטנר כדי לשפר את את יכולת הדיוק. עכשיו הבדיקות מאוד מדויקות. זו אופרציה מאוד גדולה שנעשית יחד עם קופות החולים. ביום א' החל השלב הראשון עם 75 אלף בדיקות. תוקפן יוארך, זה עניין טכני".

נושאים קשורים:  פרופ' סיגל סדצקי,  קורונה,  הנחיות לציבור,  עטיית מסיכה,  חדשות,  בדיקת קורונה
תגובות
אנונימי/ת
26.06.2020, 16:55

אי דיוקים וחלקי אמת משולבים בהזיות "מדעיות"היו שגורים בפי הגב. בנושא
הפחדה מטלפונים צלולרים .
אין חדש תחת השמש.
כשלים תכנוניים,אגוצנטרים ונוהליים במשרדה גרמו להזנחת 200000 הבדיקות שמיועדות בחלקן לפחות לאי שימוש=זריקה.
ההפחדה מסביב לצפי "שגם הקשישים יידבקו בסופו של דבר"..עלובה.
כדאי לרענן את צמרת המשרד לרבות פינוי נפחה

אנונימי/ת
28.06.2020, 07:31

סדצקי כבר לא רלבנטית. צריכה ללכת כמו ליצמן סימנטוב. גם גרוטו.
משרד הבריאות תחת הנהגתם הוביל למדיניות היסטריה ציבורית ואובדן העיקרי הוא לא בחיי אדם אלא במקור פרנסתם. מיליון מובטלים מול 300 חולים קשישים או עם מחלות רקע קשות וקצת צעירים בריאים שנפטרו מפריקרדיטיס כמו כל שנה בשפעת עונתית.
פשיטת רגל מוסרית. איבדתם את אמון הציבור. איבדתם את אמון הרופאים. איבדתם את אמון מערכת הבריאות.
תלכו ואל תשובו.

אנונימי/ת
28.06.2020, 08:01

אתה חי בסרט אם אתה חושב שהיא או גרוטו יוותרו על המשרה.
חוץ מזה, אפשר גם להסתכל על מדינות אחרות ולראות שאצלם עם החזרה לשגרה אין את העליה שיש אצלנו.
אז כנראה שאנחנו (גם ההנהגה וגם הציבור) עושים משהו לא נכון.