קורונה בישראל

נכשל ניסיון של משרדי האוצר והבריאות למנוע את שביתת האחיות מחר

נציגי האחים והאחיות נפגשו עם מנכ"לית משרד האוצר שניסתה למנוע את צעדי המחאה על חוסר בתקנים | יו"ר הסתדרות האחיות: "אנחנו מבקשים 1,500 תקנים וגם זה לא מספיק"

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות. צילום ארכיון: יונתן סינדל, פלאש 90

(עדכון, 13:09) הפגישה בין מנכ"לית האוצר קרן טרנר-אייל ואנשי משרדה לבין יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן וראשי החטיבות הסתיימה ללא כל הסכמות. האחיות הודיעו: "לצערנו, מחר נצא לשביתה במערכת הבריאות. לא ניתן לה להידרדר למצב בו מסכנים חיים של אלפי חולים ומפקירים את האחים והאחיות".

יו"ר הסתדרות האחים והאחיות הבהירה בפגישה כי "מספיק עם התירוצים ודי עם הדיבורים - צריך לתת פתרון מיידי היום ולהפסיק לאפשר את הפקרתם של החולים ושל האחים והאחיות".

במערכת הבריאות חסרים עתה אלפי תקני אחים ואחיות בבתי החולים בקהילה ובבריאות הציבור, נוסף על כך, הקורונה החריפה את המחסור הקשה, זאת בעקבות כ-1,000 אחיות שנשלחו לבידוד עקב חשיפה לחולי קורונה ועוד 1,500 אחים ואחיות שנלקחו מהחולים במחלקות הרגילות לצורך הקמתן של עשרות מחלקות קורונה.

הבוקר (א') נפגשו נציגי הסתדרות האחיות והאחים עם מנכ"לית משרד האוצר, בניסיון של משרד הבריאות למנוע את שביתת האחיות שאמורה להתחיל מחר. האחיות מוחות על מחסור חמור בכוח אדם ואם לא יימצא פתרון שיניח את דעתן, יעברו לעבוד במתכונת חירום תוך צמצום הפעילות בחלק ניכר מהמחלקות בבתי החולים.

במסגרת השביתה, ניתוחים דחופים יידחו, מרפאות החוץ יעבדו במתכונת שבת. מחלקות הקורונה והחולים האונקולוגים לא ייפגעו. המעבר לעבודה במתכונת החירום תקיף גם את מרפאות קופות החולים ולשכות הבריאות של משרד הבריאות.

לא מן הנמנע שמשרד הבריאות והאוצר יגישו עתירה לבית הדין לעבודה להוצאת צו המחייב את האחיות להקפיא את העיצומים.

כהן אמרה ל"ידיעות אחרונות": "אני לא מפחדת ממשרדי האוצר והבריאות, גם אם יביאו אותנו לבית הדין לעבודה. אני אומרת להם: תעצרו רגע ותראו מה קורה - ואנחנו עוד לפני החורף. אז למה מחכים, שתהיה קטסטרופה? אנחנו מבקשים 1,500 תקנים, וגם זה לא באמת מספיק. אם בגלל פתיחת מחלקות הקורונה מעבירים אחיות לאותן מחלקות, אז יש עומס על שאר המחלקות ופחות עובדים. לוקחים אחיות מהמחלקות הפנימיות על חשבון המונשמים בזמן שחלק גדול מהאחיות בכלל בבידוד ולא יכולות לעבוד - אז אין ספק שנקרוס".

המחסור בתקנים במערכת הבריאות היה עוד לפני משבר הקורונה והוא התעצם כאשר המגיפה החלה להתפשט בישראל ומאות אחים ואחיות נכנסו לבידוד, לצד פתיחת מחלקות הקורונה וחזרת הפעילות ביתר המחלקות בבתי החולים.

"אובדן היכולת להעניק טיפול הולם לאזרחי ישראל יעלה בחיי אדם", הזהירה כהן. "לצערנו, לא נותרה בידינו הברירה אלא לשבות בטרם נאלץ להתמודד עם החלטות בלתי מוסריות".

נושאים קשורים:  קורונה,  הסתדרות האחים והאחיות,  אילנה כהן,  משרד האוצר,  משרד הבריאות,  תוספת תקנים,  שביתה,  חדשות,  מגיפת הקורונה,  מחאה
תגובות