קורונה בישראל

בישראל, באיסלנד ובנורבגיה אין תמותת יתר עקב קורונה

מניתוח נתונים של "פיננשל טיימס" עולה כי בישראל, באיסלנד ובנורבגיה לא נרשמה עד כה יותר תמותה לעומת שיעור התמותה הממוצע בשנה רגילה

קורונה בישראל. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בישראל, באיסלנד ובנורבגיה לא נרשמה עד כה תמותת יתר עקב מגיפת הקורונה: כלומר לא נרשמה בהן יותר תמותה לעומת תמותה ממוצעת בשנה רגילה. כך לפי ניתוח נתונים שביצע "פיננשל טיימס" בשבוע שעבר.

הנתונים נאספו מ-21 מדינות. עודפי תמותה המיוחסים לקורונה נמצאו עם זאת בפרו (149%) – שיא מבין כל המדינות שנדגמו ואחריה: ספרד (56%), צ'ילה (46%), בריטניה (45%), איטליה (44%), בלגיה (40%), צרפת (31%), הולנד (27%), שווייץ (26%), שוודיה (24%), ארה"ב (23%), ברזיל (20%), פורטוגל (15%), אקוודור (11.7%), אוסטריה (8%), דנמרק (6%), גרמניה (5%) ודרום אפריקה (5%).

לפי הדיווח, שיעורי התמותה הגבוהים ביותר השונות היו באזורים עירוניים במדינות שבהן שיעור תמותת היתר המיוחסת לקורונה הוא מעל 50%. בניו יורק לדוגמה, תמותת היתר הגיעה ל-208% ובלימה שבפרו ל-289%.

בשבוע שעבר דיווח אתר "הארץ" כי על פי דו"חות למ"ס, מספר המתים בישראל בחודשים האחרונים לא שונה משמעותית ממספר המתים באותה תקופה בשנים האחרונות, כלומר אין תמותת יתר שניתן ליחס לקורונה. אלא שנתוני למ"ס לא מפרטים את סיבות המוות ויתכן שמוקדם להסיק מסקנות, מודגש בדיווח. מתחילת מארס עד סוף יולי מתו בישראל 18,476 גברים ונשים, ב-211 פחות מאשר באותה תקופה

נושאים קשורים:  תמותה,  קורונה,  מגיפת הקורונה,  חדשות
תגובות