קורונה בישראל

ה"ברומטר" מתריע: מחלקות טיפול נמרץ יוכלו לטפל בעוד עשרות חולים בלבד

צוות המומחים בראשות פרופ' עידית מטות מתריע על עומסים בבתי החולים בצפון הארץ ועל מחסור בכוח אדם לטיפול בחולי קורונה קריטיים ומדגיש את הצורך בעוד אחיות טיפול נמרץ ופנימית

צוות רפואי במחלקת קורונה בישראל. צילום: נתי שוחט

בתי החולים בישראל יוכלו לטפל בעוד כמה עשרות חולי קורונה במצב קריטי, "חייבי טיפול נמרץ", ובעוד כ-80 חולים קשים שאינם זקוקים לאמצעים של טיפול נמרץ, בהתאם ליכולת העסקת צוותים סיעודיים ייעודיים עבור החולים הקריטיים הללו וויסות החולים הקשים לבתי חולים פנויים יותר. כך קובע "צוות הברומטר" – פאנל הרופאים המומחים בראשות פרופ' עידית מטות מבית החולים איכילוב, בדו"ח שהגיש בתחילת השבוע לפרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו.

תפקידו של צוות הברומטר הוא למנוע אי ספיקה של  מערכת הבריאות  בקהילה ובבתי החולים ולהתריע על כך תוך כדי ניטור המצב העכשווי בבית החולים.

בדיווח על הדו"ח שפורסם היום (ב') על-ידי רוני לינדר ב"דה מרקר" נמסר כי האתגר העיקרי העומד בפני מערכת הבריאות, לפי צוות זה הוא מחסור באחיות טיפול נמרץ או פנימית מוגבר, שמסוגלות לטפל בחולי קורונה במצב קריטי.

הצוות מציין כי מספר החולים המונשמים לא השתנה בשבועות האחרונים, לעומת עלייה במספר החולים הקשים. וכי בשבועיים האחרונים נפתחו מחלקות נוספות לקורונה בבתי חולים וחלה עלייה בתפוסת כמה מהם, כמו במרכז הרפואי לגליל בנהריה. בעוד שהעומס ברוב בתי החולים במרכז הארץ ירד משמעותית, למעט בבית החולים אסף הרופא-שמיר שהעומס בו לא פחת, בצפון הארץ העומס עלה באופן ניכר עקב העלייה בתחלואה בחברה הערבית. חמישה בתי חולים: לניאדו, נהריה, עפולה, הלל יפה ובני ציון, מציינים כי עליהם לפתוח עתה מחלקות קורונה נוספות.

בדו"ח צוין: "אמנם מספר החולים המונשמים איננו גדול, אך מספר הצוותים שמוכשרים לטפל בחולי טיפול נמרץ קורונה הוא מצומצם ונדרש לשם כך תיאום מול טיפול נמרץ כללי באותם בתי חולים עם מודלים שונים של ניהול צוותים כולל בתורנויות". הצוות מציע להקים רשות מרכזית לוויסות חולי הקורונה במצב קריטי בין בתי החולים וכן לייעל את שחרור החולים הקשישים מבתי החולים למרכזים הרפואיים הגריאטריים.

עוד ממליץ הצוות לשדרג את מערכות המיון הקדמי ואת אשפוזי הבית, "במקביל לניהול מקומי של המגיפה בצפון, בשרון, בכפרים ובמועצות הערביות, כדי ששטף החולים יקטן באופן משמעותי - אחרת כל הצעדים הרפואיים שננקוט לא יספיקו".

ב"צוות הברומטר" פרופ' מטות (מרכזת הפאנל), ד"ר איתי פסח משיבא, האחות גילה היימס מרמב"ם, פרופ' סיגל סבירי מהדסה, פרופ' פייר זינגר מבילינסון, ד"ר מירי מזרחי ראובני מקופת חולים מכבי, ד"ר דורון נצר משירותי בריאות כללית וד"ר הדר אלעד ממשרד הבריאות.

נושאים קשורים:  קורונה,  טיפול נמרץ,  חדשות,  פרופ' עידית מטות,  מערכת הבריאות,  מחלקות קורונה
תגובות
אנונימי/ת
31.08.2020, 20:16

זו אותה פרופ מטות שאמרה שאין מגיפה ?? לא יתכן, בטוח רופאה אחרת

אנונימי/ת
31.08.2020, 20:50

איזה חוסר אחריות מדהים מצד פרופ' מטות. אני לא מבין איך היא עדיין ממשיכה לתפקד בדברים שקשורים לקורונה

אנונימי/ת
31.08.2020, 21:05

אם כן, אנחנו על סף אי ספיקה. פרופ׳ מטות טעתה?

31.08.2020, 22:00

אני לא מבין את ההתממות וחוסר הפרגון לעידית והצוותים באיכילוב שעגד עתה חזו במדויק את מהלך העניינים
שכחתם שהגל הראשון יובא עי חרדים מניו יורק? שההמשך עקב פתיחה מופקרת של מערכת החינוך וההמשך הוא הכשלון הקולוסלי הן בבידוד דיפרנציאלי והן בהשתמטות המונית של חרדים משמירה על כללים והמנעות מכוונת מבדיקות?באוכלוסיה הצעירה שלהם שנפגעת באופן קל יחסי?ומההמשך עם יבוא עוד חרדים אמריקאיים חסרי ביטוח רפואי?ושוב פתיחת מערכת חינוך לא מוכנה?
טלו קורה מבין עיניכם!

אנונימי/ת
01.09.2020, 10:38

יש לך קצת אובססיה עם חרדים. כתבת את המילה הזו 3 פעמים.
גם אני חרד למצב במדינה.

01.09.2020, 11:45

הגל הראשון יובא מאיטליה ע"י חילוני מהפיראט האדום.
לפחות 90% מהחרדים מקפידים על ההוראות בצורה קפדנית ביותר.
נכון, יש חסידויות שונות שמזלזלות, למרבה הצער. הם מוקעים, וכועסים עליהם מאד בתוך המגזר.
החרדים האמריקאיים כולם עברו כבר את המחלה. הם לא מהווים שום סיכון.

אבל יאללה, חרדים מפיצים מחלות.
יהודים מסריחים הפיצו את הדבר השחור, והחרדים המסריחים, צאצאיהם הישירים, מפיצים קורונה.
ואני שונא אותם, כיף לשנוא את האחר, זה ממכר... תשאלו כל אנטישמי אירופאי מצוי