קורונה בישראל

מנהל המרכז הרפואי לגליל הורה לעצור קליטה של חולי קורונה נוספים

שלוש מחלקות הקורונה ב"גליל" עם תפוסה של יותר מ-90% | פרופ' מסעד ברהום הסביר את החלטתו: "הבעיה אינה רק חולי הקורונה - אין לנו מספיק צוות מיומן לחולים קשים ומונשמים"

צוות מחלקת קורונה בבית החולים גליל. צילום: אלי כהן/ דוברות בית החולים

על העומס בבתי החולים בצפון הארץ אפשר ללמוד הבוקר (ב') מהודעתו של מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, פרופ' מסעד ברהום, שהודיע לפני זמן קצר כי החליט להפסיק את קליטתם של חולי קורונה נוספים בעקבות העומס הגדול במחלקות הקורונה וביחידות לטיפול נמרץ, במיוחד בכל הקשור לחולים קשים ומונשמים.

פרופ' מסעד ברהום, מנהל בית החולים לגליל בנהריה. "כמות הצוותים המיומנים שעומדת לרשותי נכון לעכשיו ויכולה לטפל בחולי קורונה קשים היא מועטה ביותר". צילום: אלי כהן

נכון לעכשיו מאושפזים בשלוש מחלקות הקורונה 85 חולים מאומתים, מתוכם 30 חולים במצב קשה (שלושה מהם מונשמים), 27 חולים במצב בינוני והשאר קל. אלא שהבעיה אינה רק חולי הקורונה, אם כי העובדה שבמרכז הרפואי יש 30 חולים קשים ביחידה לטיפול נמרץ כללי ונשימתי וכמו כן חולים נוספים בטיפולי נמרץ ילדים, נוירוכירורגי ולב.

"כמות הצוותים המיומנים שעומדת לרשותי נכון לעכשיו ויכולה לטפל בחולי קורונה קשים היא מועטה ביותר", הסביר פרופ' ברהום.  "האפשרויות שעמדו לרשותי היו להעביר חולים קשים נוספים למרכז הארץ כדי שיטופלו על ידי צוותים מיומנים, או שאנחנו נטפל בהם על ידי צוותים שאותם הדרכנו.

"הצוותים שאנו הדרכנו הוכשרו למקרה שהמערכת נמצאת כולה במצב של אי ספיקה. תודה לאל, זה לא המצב כרגע. אין שום סיבה שאני אטפל בחולים קשים ומונשמים על ידי צוותים לא מיומנים, אם אני יכול לשנע אותם למרכז הארץ.

"אני עושה הערכת מצב כל בוקר וכל ערב, ונכון לעכשיו החלטתי שלא להעביר חולים למרכז. יחד עם זאת, במצב הנוכחי אתקשה מאוד לקלוט חולים נוספים, כיוון שאין לנו מספיק צוות מיומן לחולים קשים ומונשמים, ולכן הוריתי על הפסקת קליטתם של חולי קורונה".

יצוין כי במרכז הרפואי לגליל יש שלוש מחלקות קורונה עם תפוסה של למעלה מ-90% - מחלקת כתר גריאטריה (המחלקה הראשונה והוותיקה ביותר), כתר מונשמים (באגף השיקום) וכתר א'.

נכון לעכשיו, ישנן רק שלוש מחלקות פנימיות פעילות במרכז הרפואי. מתוך שלוש המחלקות הפנימיות האחרות, יש שתי מחלקות שעוברות שיפוצים כדי להסב אותן למחלקות קורונה ומחלקה שכבר הפכה באחרונה למחלקת קורונה (כתר א') ומתמלאת במהירות רבה.

נושאים קשורים:  פרופ' מסעד ברהום,  מחלקות קורונה,  קורונה,  מונשמים,  חדשות,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה
תגובות
15.09.2020, 12:07

הערבים מציפים את בתי החולים